SocialPedia Talks 12 – despre cum să evoluezi ca Digital Pro
Pe 26 aprilie 2021 am discutat la SocialPedia Talks 12, pe Clubhouse, despre Digital Pro cu Călin Biriș, Senior Partner Loopaa Marcom, și cu Anca Duma, Head of Social Media Wopa.
Mai jos am notat câteva dintre ideile pe care le-am reținut de la Călin și Anca și sperăm să inspire să evoluați și să vă dezvoltați mereu.
Călin Biriș
- am avut norocul să fac marketing online pentru Trilulilu fără să am de la cine să învăț
- learning by doing – asta mi-a fost toată viața
- am învățat la început de la colegii de blogosferă, de la tineri profesioniști din domeniu și de la fratele meu
- foarte multe am învățat prin voluntariatul cu care am început în primul an de facultate
- un specialist de digital este unul de business, apoi de marketing și apoi de comunicare
- postarea pe Facebook trebuie legată de toată strategia de marketing
- e foarte important ca fiecare să își cunoască lungul nasului, așa că nu este nevoie să le știm toți pe toate
- urmăresc în primul rând specialiștii de la noi și evenimentele din domeniu
- participați la cât mai multe cursuri și nu alegeți o singură variantă de speaker sau profesor
- folosesc To Do List în Evernote și Calendarul pentru a mă organiza cât mai bine
- pune-te pe tine pe primul loc și ai grijă de evoluția ta din fiecare zi
- investesc cam 10-15% din venituri în cursuri și cărți și le stabilesc, în general, la final de an
- degeaba citești cărți sau cursuri dacă nu le și pui în practică
- cel mai bine este să ai un target de învățat, nu de cheltuit bani
- una dintre cele mai bune metode de a învăța un lucru este să îl predai
- faptul că experimentezi lucruri poate fi inclus tot la educare și dezvoltare
- eu cred că Godin este foarte generalist și are puțină valoare practică
- recent am descoperit Arta Negocierii de Chris Voss, Ted Talks de Chris Anderson, Ecommerce – no bullshit de Cosmin Dărăban, Secretele Vânzărilor Perene de Ryan Holiday etc
- sunt adeptul analizei publicului țintă și dezvoltarea campaniilor potrivite lui, nu după trenduri
- nu confunda niciodată publicul țintă cu persoana ta (dacă ție îți place ceva nu înseamnă că și comunitatea ta apreciază același lucru)
- strategy is about saying NO more often than saying YES
- sfat pentru un începător – pune învățarea în fața banilor (voluntariat, internship, content, blog etc)
Anca Duma
- am crescut odată cu domeniul și am avut șansa de a invata cu multi colegi seniori acum din industrie.
- procesele de învățare și de testare trebuie să existe nonstop în viața oricărui specialist
- vă recomand să urmăriți blogurile și site-urile platformelor online (site, blog, help, cursuri etc)
- eu îmi închid notificările de pe telefon ca să mă pot concentra 100% pe ceea ce învăț
- cam 20% din veniturile lunare sunt pentru mine și dezvoltarea mea
- încerc foarte mult să citesc, să particip la cursuri și să îmi cultiv cât mai multe pasiuni
- pentru mine a fost foarte importantă seria de cărți a lui Godin, mai ales ideea că marketerii de succes nu folosesc consumatorii ca să rezolve problemele companiei cu a altora
- marketingul cu adevărat puternic se bazează pe empatie, generozitate și muncă emoțională, îmbinat cu raționalul.
- una dintre cele mai mari provocări pe care le-am avut în carieră a fost lipsa răbdării
- e foarte important să înțelegem că nu trebuie să fim mereu oameni orchestră (cei care le fac pe toate și, de multe ori, prost)
- o provocare importantă pentru mine a fost să găsesc exact ce îmi place cel mai mult să fac
- dacă te uiți la trenduri locale e important să te uiți cine le-a realizat, pentru ce industrie și în ce context
- experiența mi-a arătat că realitatea bate trendul și consumatorii își doresc altceva
- sfat pentru începători – să nu îți fie teamă să încerci ceva nou, să nu eziți să ceri ajutor, să înveți din greșeli
SocialPedia Talks este o serie de discuții săptămânale pe Clubhouse. Ne auzim în fiecare luni, de la ora 19. Follow SocialPedia Talks, Sabina Cornovac și Iulia Stănescu pentru a primi notificare atunci când pornim o cameră!
Și nu uitați să dați JOIN clubului SOCIALPEDIA TALKS!