SocialPedia 25 – ideile principale
Pe 20 aprilie 2021 am organizat a șaptea ediție online a SocialPedia. Alături de 67 de participanți și 4 super speakeri, am petrecut 4 ore minunate, care ne-au depășit așteptările. Dovada faptului că am strâns o comunitate unită lângă noi și că până la urmă conținutul e mult mai important decât mediul de transmitere.
Acestea fiind spuse, așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 25, powered by Samsung. Nu înainte de a vă îndemna să notați în calendar data de 18 mai 2021 când ne vom revedea la SocialPedia 26. Noi abia așteptăm!
Maximilian Ioan – Video Content Creator
- sunt video content creator din 2021, când aveam 12 ani
- am postat peste 2200 de clipuri care au strâns peste 220 milioane de vizualizări până acum
- nu vizualizările determină calitatea conținutul sau modul în care a fost livrat mesajul
- la primul clip mi-am dorit să împărtășesc ce simt și ce cred cu cât mai multă lume
- mereu mi-am dorit foarte mult să fiu ascultat și să transmit cumva o stare
- am început să fac clipuri de gaming pentru că mi se părea extraordinar faptul că poți să te joci pe calculator și să vorbești cu oameni și să împărtășești idei, în același timp
- it started as a huge passion and has grown slowly but surely
- e foarte important ca fiecare clip să fie el, individual, bun, dar să se și lege de celelalte
- aș compara clipurile de gaming cu un serial animat (începi într-un punct, continui povestea, dar înțelegi și dacă pornești de
- autenticitatea e elementul esențial ca ceva să dureze și să nu fie doar un trend și atâta
- partea de entertainment este vitală pentru că altfel riști să plictisești și să pierzi oamenii
- video este 100% despre transmiterea unei stări de spirit
- 3 tips & tricks pentru creatorii de conținut – să generezi emoție, să abordezi un stil minimalist și compact și să experimentezi cât mai mult
- succesul înseamnă fericire și pentru a ajunge la ea e esențial să nu te pierzi pe tine în tot procesul de creare a conținutului
- în ianuarie 2021 am avut oportunitatea să fac parte din cel mai mare și spectaculos eveniment de lansare a Samsung Galaxy S21 Series și am creat o aventură în lumea gaming-ului, apelând atât la educație și tehnologie cât și la entertainment
- Samsung m-a ajutat să Level Up, să evoluez mai repede și mai bine decât credeam
Alexandru Voica – Technology Communications Manager, EMEA Facebook
- eu lucrez la Facebook de aproape 3 ani de zile și fac comunicare și PR pe partea de tehnologie și produs
- cele mai importante platforme video pentru noi sunt – Facebook Watch, IGTV și Instagram Reels
- Facebook Watch a fost construit în 2018 în ideea că putem construi o platformă unde formatul video te poate aduce mai aproape de oameni și nu ai o experiență solitară și pasivă
- partea de gaming pe Facebook este cel mai important proiect la care lucrez acum și mă bucur că a explodat în ultimii doi ani
- IGTV este locul unde postezi clipuri de tip long-form și ne bucurăm că am lansat de curând posibilitatea să le grupezi în serii
- 70%-80% din traficul de internet este video în India, de aceea acolo s-a lansat prima dată Reels
- Reels este viitorul divertismentului pe Instagram și pe internet, în general
- avem foarte mult respect pentru ceea ce TikTok a realizat în ultimii 2 ani
- Reels s-a lansat din dorința utilizatorilor de a avea un spațiu unde să posteze short-video
- pregătim intens și partea de audio cu o multitudine de variante și experiențe pe care lumea le poate folosi
- prioritatea noastră numărul 1 este să aducem experiențe video care sunt relevante pentru comunitățile de pe Facebook și Instagram
- video este acum principala suprafață de content pe Facebook desktop (la fel și pe Instagram unde Reels are buton mare)
- vă recomandăm Watch Together (poți să te uiți la un clip, în timp real, pe Messenger, împreună cu un prieten)
- peste 55 de milioane de live-uri au fost create pe Instagram de Anul Nou
- recomand postarea unui video pe Facebook direct pentru rezultate mai bune față de un link de Youtube
- postările din Facebook Groups primesc prioritate față de cele de pe pagini
Ioana Puiu – Content Creator
- activează în online de aproximativ 3 ani și se axează aproape în totalitate pe Instagram și, mai nou, pe site-ul ei
- editează în proporție de 90% din conținut exclusiv de pe telefon
- acum 1 an de zile, în timpul pandemiei, am început să facă și video
- fata din spatele poveștilor de basm – un pseudonim care eu cred că mă reprezintă
- editarea pozelor este o adevărată terapie pentru mine
- am început cu ideea de motion (poză + video) care se editează în cam 3-4 ore
- cel mai mult durează să găsesc un concept cât mai creativ care să ajungă la comunitate
- editez în Premier Pro (pe PC) și în InShot pe telefon
- datorită Reels am observat o creștere considerabilă a urmăritorilor
- consider că Reels te ajută să ajungi viral relativ ușor
- am creat o animație săptămânală cu personaje inspirate din viața reală (scenele din fundal sunt în Photoshop, personajele sunt emoji de pe Snapchat unde ne și înregistrăm cu voce ochi și buze și apoi editez vocea)
- am dezvoltat mai bine de 30 de filtre pentru Instagram (pentru mine, influenceri și branduri)
- brandurile își doresc din ce în ce mai multe colaborări pe partea de Reels, fiind un conținut mult mai personal
- am pornit o serie de cursuri online axate pe PicsArt, Snapseed, Facetune și Lightroom prin care le arăt oamenilor că pot să editeze și de pe telefon, nu au nevoie de calculatoare performante
- 4 sfaturi pentru creatorii de conținut – găsește-ți un stil care să te caracterizeze, găsește o nișă cu care să rezonezi, fii constant, nu îți pierde răbdarea
Mugur Pătrașcu – Partner Screen Native
- Video este regele pentru că telefonul este rege
- Viteza internetului ajută enorm la explozia video-ului (care consumă extrem de mult internet)
- Contează și ultra ușurarea producției de video la nivel de grădiniță (actualele instrumente sunt la un nivel extrem de simplist)
- social media este locul unde video ajunge la cât mai mulți și trece de o mulțime de bariere
- suntem bombardați cu o mulțime de informații pe care nu le mai putem parcurge decât audio sau video (pentru o eficacitate crescută)
- creșterea TikTok este datorată capabilității superioare de mash up și editare
- video nu este un format, este un altfel de limbaj de comunicare
- asistăm la o nouă alfabetizare, la învățarea și stăpânirea comunicării prin limbajul video
- practic limbajul video evoluează prin tool-urile pe care le pun la dispoziție marile rețele și aplicații
- pentru branduri video-ul încă nu este rege, pentru că încă nu au învățat să folosească acest nou limbaj
- Content Creators sunt primii care au învățat limbajul video și sunt profesorii de la care învățăm să îl folosim
- Influencerii erau bloggeri la început, chiar dacă nu știau că se numesc așa
Mulțumim mult partenerilor Kiss FM, Doza de Comunicare, IQads, IQool, ASC, SocialWeb și Flawless.