SocialPedia 65 – Idei principale
Pe 12 noiembrie 2024 am organizat ediția 65 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 180 de participanți. Evenimentul a fost SOLD OUT.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 64 – Instagram Marketing în 2024 powered by Lidl România.
Dr. Alexandra Mircea – Founder & Owner @ Dentalist București, Medic stomatolog și Dental awareness speaker
- Aș vrea de la început să vă menționez că este important să fiți focusați pe ceea ce vă doriți să faceți pentru că o să fie foarte mulți oameni de-a lungul drumului vostru care o să comenteze pentru că așa își doresc ei să-și folosească timpul.
- Este important să lucrezi într-o echipă, nu neapărat de medici, dar cred că poate s-ar potrivi pentru mai mulți dintre voi, pentru că nu știi nimic la început, oricât ai face în facultate, și e important să ai cu cine să te sfătui și să te ajuți și să vezi cum ar face ceilalți ceea ce vrei tu să faci.
- Este important să identificați ce vă place vouă și ce vă face pe voi fericiți, pentru că zicala aia care spune că nu o să simți că muncești are mult adevăr în ea. S-ar putea să ajungeți la burnout, dar măcar o să fiți fericiți.
- Care este primul pas? Să-ți faci puțin curaj.
- De aproape jumătate de an m-am dedicat exclusiv părții de management și părții de creare de conținut.
- Am acceptat că sunt un work-in-progress și că nu o să fie niciun clip perfect și nu e nicio problemă dacă nu-i perfect.
- E foarte ușor să lași hate-ul să ajungă la tine și atunci cred că e mai important să-ți dai seama că sunt atât de mulți oameni care de fapt te urmăresc și pe care poți să-i ajuți într-un fel sau altul decât cei care aleg să se focuseze negativ pe lucrurile pe care tu le spui.
- Ascultă întotdeauna ce îți zice comunitatea pentru că e foarte important. Adică dacă deraiezi cumva, trebuie să-i asculți pentru că ei o să-ți spună. Nu zici, ah, nu că sunt niște fraieri, eu sunt cea mai tare.
- Comunitatea te ține, cred că, cel mai bine grounded și poate să-ți spună cel mai bine dacă greșești ceva sau nu.
- Eu nu am atât de multe colaborări pe parte de social media pentru că eu promovez brand-ul Dentalist și îmi ia foarte mult timp să fiu antreprenor și să fiu dedicată 100% business-ului.
- Trebuie să accepți că trebuie să fii la modă și repede trebuie să faci lucrurile pentru că altfel trendul se duce.
- Avem foarte multe colaborări cu mulți influencers care au devenit pacienții clinicii noastre pentru că ne-am potrivit ca și vibe și ca și lucruri, valori pe care le avem.
- Am început să investim cam de vreun an și jumătate în Ads. Până atunci totul a fost organic.
Andrei Nebunoiu – Brand Manager Neversea & MASSIF
- Pe brandurile pe care am lucrat de-a lungul timpului au existat întotdeauna provocări bugetare. Asta înseamnă că nu am avut niciodată un buget de brand global. Sau un buget care să-ți permită să abordezi canale complexe precum TV și canale de genul.
- O poveste amuzantă poate fi folosită cu succes în influencer marketing Poate să crească semnificativ engagementul și vizibilitatea brandului. Ajută la captarea atenției publicului și la crearea unei conexiuni mai autentice între influenceri și urmăritorii lor.
- Dacă nu-ți permiți să contactezi zeci de influenceri, caută metode și motive prin care să-i convingi să vorbească despre tine. Unii o vor face, alții nu. Majoritatea da, dacă ai ceva cool sau fain de spus.
- Când ai niște buget, fii permanent aware de ce e în trending.
- Umorul bun funcționează în majoritatea situațiilor, cu excepția tragediilor. Să recunoști că să greșești e posibil și e uman înainte ca altcineva să-ți arate că ai greșit.
- Multe branduri mici cu poveste autentice au reușit de-a lungul timpului să obțină sprijin din partea influencerilor tocmai datorită emoțiilor și valorilor pe care le propagă.
- Când te ajută contextul și reacționezi bine și rapid, social media și influencer marketingul te ajută să răspândești informația mai rapid, mai larg și mai eficient decât orice alt canal de comunicare.
- Dacă inițiativa promovată aduce o valoare evidentă pentru public, un influencer poate fi atras organic de o idee. Promovarea poate avea chiar mai mult impact bazat pe autenticitate.
- Asigură-te că ai analizat suficient de bine audiența influencerului și relevanța asocierii și că îți cunoști obiectivele foarte bine și oferi brief complet.
Emil Rengle – Head of Influencer Marketing la UNTOLD Universe
- Probabil că vă întrebați cum am ajuns să lucrez pentru o organizație precum Untold și să ocupă poziția de Head of Influencer Marketing. Din punctul meu de vedere, a fost un drum absolut normal și natural pentru că am reușit, prin experiența pe care am trăit-o până acum, să înțeleg foarte bine din ambele părți ce înseamnă de fapt acest business.
- Crezul meu în viață este că putem să jucăm atâtea roluri câte ne dorim și că ar trebui să facem asta să nu ne fie teamă să păstrăm sau să pornim pe un singur drum.
- Cred până și în ziua de azi că dacă îmi doresc să fiu, pot să fiu.
- Experiența mea ca și influencer a venit pentru mine ca ceva neașteptat.
- Cred că orice brand își dorește să lucreze cu un influencer. Și, cumva, scopul este ca brandul să reușească să-și transmită emoția, sentimentele, valorile, mesajele publicului într-un mod prin care publicul să rezoneze.
- Emoția este cea care ne conectează.
- Trebuie să fim foarte atenți ce anume vrea să comunice brandul.
- Trebuia să fim atenți cum comunicăm și cu influencerii în așa fel încât să păstrăm această misticitate, această seriozitate care, de fapt, îți aduce lumea aceea de magie pe care noi dorim cu toții să o trăim la festivaluri.
- La început am fost doar eu, după care m-a observat primul brand care a îmbrățișat diversitatea, mesaj pe care îl propagă și acest brand, unicitatea, curajul cu care a rezonat și cu care a vrut să colaboreze.
- Mesajul, până în acest punct, cel mai puternic, cel mai de impact al acestei serii, este despre autenticitate, despre a avea, într-adevăr, curajul să fiți cine sunteți voi.
- Influencerii nu vând. Din doua motive, din punctul meu de vedere. 1 – pentru că ei nu sunt vânzători. Rolul lor este să aducă awareness, să creeze conexiuni și încredere cu publicul. 2 – pentru că it takes two to tango – influencer si marketer de brand.
Andrei & Emil
- Din perspectiva influencerului, fii autentic, transparent și nu accepta campanii care nu reflectă valorile tale.
- Din perspectiva don’t, nu supestima niciodată puterea publicului. Comunitatea unui influencer este atentă la detalii și simte atunci când o campanie este forțată și nu are neapărat relevanță pentru publicul influencerului.
- Creează experiență, nu doar reclame. Oamenii rezonează cu povești, nu doar cu imagini de produs.
- Nu insista pe vânzări directe. Influencerii inspiră mai degrabă decât vând.
- Respectă timpul și efortul influencerului. Parteneriatele funcționează doar când ambele părți investesc echitabil. Din propria mea experiență observ din ce în ce mai mult acest lucru și această deschidere.
- Nu folosi doar metrici cantitativ. Engagementul și relevanța sunt adeseori indicatori mai buni decât numărul total de vizualizări.
- Valorile personale contează mai mult decât numărul de followeri.
- Relațiile de lungă durată sunt mai eficiente și mai valoroase.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Lidl Romania, Restaurant Monarh, Mihai Balta, BOA Production și DJ Liviu.