SocialPedia 48 – Idei principale

Pe 16 mai 2023 am organizat ediția 48 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 70 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 48 – PPC Marketing în 2023, powered by MTH Digital. Nu înainte de a vă anunța că pe 20 iunie ne vom revedea la SocialPedia 49. Noi abia așteptăm!

Robert Dumitru, Creative Director & Partner @ MTH Digital

  • Toți ne dorim vânzări, dar la final de zi aceste vânzări trebuie susținute și de un volum de oameni care accesează site-ul.
  • Dacă alegem trafic, din câteva campanii vom aduce și achiziții.
  • Tipurile de campanii de trafic
    > Campanii de trafic granulare
    > Campanii de trafic cu audiențe lookalike
    > Campanii de trafic de conținut
    > Campanii de trafic pe locații ale evenimentelor
  • Campaniile de trafic folosind audiențe lookalike (audiențe similare) cu cei care au declanșat un eveniment de interes (purchase, add to cart) folosind catalogul de produse au un CPC (cost per click) și un CTR (rată de click) mai mare față de campaniile tip Single Image.
  • Pentru sectorul B2B / pentru cei ce participă la târguri (ex: Baby Expo) o bună modalitate de a atinge a plajă mai largă de potențiali clienți este de a targeta locația conferinței, evenimentului sau târgului cu un banner de reducere sau de awareness.
  • Cuvintele preferate ale oamenilor de marketing și ale antreprenorilor: vânzări, ROAS mare, COCA mic.
  • Toate aceste se pot obține cu doar câteva modificări în campaniile actuale.
  • Tipurile de campanii de vânzare
    > Campanii de conversie collection ads
    > Campanii de conversie tip carusel ads
    > Campanii de conversie granular
    > Campanii de conversie tip story carusel
  • În special pentru industriile vizuale (fashion, accesorii, bijuterii, beauty) funcționează campaniile de conversie folosind anunțuri de tip Collection Ads.
  • În continuare ce am observat că funcționează în Meta Ads sunt campaniile granulare pentru produsele tractor.
  • La nivel de targetare ce funcționează, în unele cazuri, sunt targetările broad (lăsăm Pixel să decidă către cine promovează) sau audiențele de tip lookalike.
  • În continuare cel mai performant format din punct vedere rată de conversie și rată de click pe Instagram este cel de Carousel Story.
  • Ce este o vânzare fără remarketare? Nu toți cei care intră pe site fac și o achiziție, tocmai de aceea este important să avem constant campanii prin care retargetăm consumatorii care accesează site-ul.
  • O audiență testată care aduce rezultate este realizarea unei audiențe custom cu toți cei care au interacționat cu:
    -Pagina și conținutul de pe Facebook și Instagram;
    -Cei care au interacționat cu anunțurile.
  • Dacă avem un buget considerabil în campaniile de trafic sau de conversie atunci o sugestie ar fi realizarea campaniilor de remarketing secvențial (sequential remarketing) în care ne asigurăm că fiecare punct de interacțiune cu site-ul al potențialilor clienți este retargetat.
  • Obiectivul oricărei campanii de Google este de a aduce conversii cu focus pe ROAS.
  • Pentru rafinarea utilizatorilor ce accesează site-ul din campaniile de search și creșterea ratei de conversie putem adăuga audiențe custom intent (audiențe realizate pe cei ce caută site-urile competiției) sau in-market segments.
  • Google Ads ne permite să facem ajustarea bid-ului în funcție de locație sau de dispozitiv.
  • Dacă nu vrem să facem excludere a anumitor locații, dar știm că București generează mai multe tranzacții, putem ajusta bid-ul ca să se aloce mai mult buget pentru București.
  • De asemenea, dacă observăm un tipar în comportamentul consumatorilor (ex. În zilele de Joi și Sâmbătă vânzările sunt scăzute, iar în zilele de Luni și Miercuri vânzările cresc). Putem deci ajusta bid-ul în funcție de zilele performante/neperformante.
  • De testat în campaniile de Performance Max campanii ce au creative și care funcționează doar pe bază de feed.
  • Campaniile ce funcționează doar pe bază de feed au CPC mai mare, iar pe unele conturi aduc un ROAS mai mare față de cele cu imagini.
  • Ca bune practici în audience signals este important întotdeauna să avem audiențe de remarketare și audiențe cât mai granulare.
  • În era Responsive Display Ads fii tu cel ce folosește clasicele bannere Standard Display.
  • Dacă ne dorim expunere la costuri mai mici, atunci soluția este YouTube Skippable In-Stream Ads.
  • Pentru YouTube Skippable In-Stream Ads plătim doar când:
    > Utilizatorul dă click pe anunț;
    > Dacă utilizatorul vizionează mai mult de 30 de secunde;
    > Dacă se urmărește până la final anunțul;
    > Dacă se dă skip după primele 5 secunde, este publicitate și expunere gratuită pentru brand.

Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA Sales Leader @ VTEX

  • PPC-ul este ca și cum ai apăsa pedala de accelerație. Poate fi foarte util, dar doar dacă motorul tău funcționează bine. Multe afaceri de eCommerce au probleme cu motorul de ani de zile, totuși doresc să fie pe podium.
  • Profitabilitatea rămâne dificil de obținut. 37% dintre comercianți afirmă că comerțul electronic nu atinge obiectivele de rentabilitate.
  • Concentrează-te asupra clienților existenți.
  • Clienții recurenți, nu cei noi, generează profitul.
  • Concentrează-te pe traficul organic de la clienții existenți.
  • Caută loialitate în loc de achiziții.
  • Personalizează mesajele către clienții existenți.
  • Scrie e-mail-uri mai bune către clienții existenți.
  • Trebuie să faci o evaluare a loialității clienților pe toate canalele, pentru a identifica lacunele.
  • Stabilește KPIs legați de mutarea clienților în cadranului „Brand Champions”.
  • Integrează stocul live pe platformele de comerț.
  • Arată disponibilitatea stocului pe paginile de produs și în căutare.
  • Învață-i pe angajații să folosească aceste instrumente.
  • Valorifică marketplace-urile.
  • Interacționează cu clienții în moduri noi: Live Shopping, Conversațional, Asistent personal de cumpărături, Tururi virtuale, Next-generation PDPs, Conținut condițional.
  • Folosește conținutul video în strategia ta. Prezintă videoclipurile într-un loc bun pe site.
  • Explorează modul în care brandul tău poate utiliza evenimente live video.
  • Concentrează-ți eforturile asupra primelor 5 pagini de produs cu cele mai bune performanțe.
  • Mută conținutul/textul cel mai important în partea de sus a paginii.
  • Petrece mai mult timp îmbunătățind paginile de produs decât pagina principală.
  • Adoptă abordarea API-first.

Ludmila Corlățeanu, Designer vestimentar @ Milla Milla.

  • Am absolvit două școli de modă. Sunt la bază constructor de tipare, tehnolog și designer vestimentar.
  • Am o afacere în modă din 2008. Am un magazin online din 2020 și fac campanii plătite din 2020.
  • Vrem să lansăm un magazin online. Ce pași trebuie să urmăm?
    > Alege o platformă, dacă nu ești o persoană tehnică (Go mag sau Shopify).
    > Începe cu o serie mică de produse pentru a testa piață.
    > Începe cu o campanie mică pentru a vedea reacțiile consumatorului.
    > Modifică sau schimbă produsul dacă este nevoie.
  • Cum comunicăm în social media, astfel încât să sprijinim campaniile de sales?
    > Adoptă un canal de personal branding.
    > Arată și povestește despre ideea ta și cum a luat naștere.
    > Începe discuții despre problema pe care o rezolva produsul tău cu clienții.
    > Fii autentic.
  • Ce provocări au designerii români în a-și vinde produsele online?
    > Concurență mare.
    > Aglomerație de nume și branduri.
    > Costuri mari de produs.
    > Bugete reduse pentru reclame.
  • Ce strategii de sales funcționează cel mai bine?
    > Stabilirea unei nișe.
    > Combinație de personal branding plus campanii plătite.
    > Participarea la târguri de design, pentru a cunoaște clientul și nevoile lui.
    > Stabilirea unei strategii și a unei consistențe.
  • Ce bugete alocă un designer român pentru campaniile de e-Commerce și cum le integrează în bugetul general de marketing?
    > Recomandarea este de 10% din CA să fie buget de marketing.
    > Pentru început, campaniile pot fi mici, dar postările trebuie să fie consistente.
    > Odată cu creșterea vânzărilor va crește și alocarea pentru reclame.

Mulțumim sponsorului MTH Digital și partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Mihai Baltă, BOA Production și DJ Liviu.

Lasa un comentariu