SocialPedia 63 – Idei principale
Pe 17 septembrie 2024 am organizat ediția 63 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 90 de participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 63 – Antreprenoriat în 2024 powered by BCR România.
Anita Sima – Head of Micro Lending Products BCR
- Lecția pe care o să avem astăzi este despre antreprenoriat, dar este despre antreprenoriat din perspectiva unui om care a văzut foarte multe business-uri și a putut să le analizeze, să le ofere șansa să crească, dar în același timp să le dea și sfaturi atunci când au nevoie.
- Eu chiar cred în consultanță, în consultanța și în sfaturile pe care un om de banking poate să le dea unui antreprenor.
- Poate cel mai important lucru atunci când ești la început de drum, dar și atunci când vrei să-ți dezvolți business-ul, este să știi ce-ți dorești și să faci lucrul acela cu tărie și cu credința că acolo unde vrei să ajungi, vei ajunge.
- Curajul și nebunia, da, sunt niște elemente cheie în business și este foarte important să vedem și ceea ce România poate să facă din perspectiva business-ului și economiei în general.
- Deși uneori ideea noastră pare nebună, este, de fapt, ideea cea mai bună. La început este o idee care poate să te ajute să te startezi, dar și acolo există anumite elemente pe care trebuie să le ai în vedere, de exemplu, din perspectiva poziționării.
- Trebuie să avem curaj să facem lucruri interesante și inovatoare în care noi credem, pentru că dacă noi credem și le promovăm cum trebuie, vor fi de succes.
- Este foarte surprinzător că noi în continuare avem o pondere foarte mică pe partea de fonduri europene. Un element important pe care trebuie să-l aveți în vedere este că accesarea lor este din ce în ce mai facilă, din ce în ce mai puțin birocratică și din ce în ce mai accesibilă.
- Lumea George este o lume care se aplică și întreprinderilor, mici-mijlocii și micro-întreprinderilor. Puteți să aveți la un buton distanță un credit de aproape 100.000 de euro în doar 15 minute. Este simpluț, fără să trebuiască să mergeți la bancă, fără să trebuiască să vorbiți cu contabilul, fără să trebuiască să încărcați niciun document.
- În momentul de față sunt aproximativ 670.000 de companii în România și, din aceste companii, peste 200.000 au profit pierdere, ca să nu zic profit sub zero, și alte peste 200.000 de companii sunt companii fără activitate.
- Eu sunt convinsă că dacă noi am avea mai mult curaj de dezvoltare, am avea și posibilitatea să creștem niște business-uri care sunt de durată și care nu se mai închid după câțiva ani.
- Un alt avantaj pe care îl văd eu, din perspectiva mea, într-un business, este atunci când poți să ai acces la consultanță, când vine vorba de ce înseamnă zona financiară din perspectiva unui business sănătos și, mai ales, ce înseamnă zona financiară din partea banking-ului.
- Avem la BCR un tool pe care noi l-am construit intern prin care învățăm clienții, persoane juridice, care își doresc, ce înseamnă indicatorii financiari.
- Relația cu contabilul și cu directorul financiar și cu toată infrastructura business-ului tău este foarte importantă.
Octavian Gheorghe – Academy Director, CD & Trainer @ GMP Academy
- În calitate de antreprenor, te confrunți în momentul de față cu o mare schimbare de paradigmă în zona de content creation.
- Șansa voastră stă în zona de autenticitate și diferențiere. Și mai mult de atât, probabil niște ore de terapie în care să învățați să aveți încredere în voi și să înțelegeți cum faceți claritate pe potențial.
- 50% dintre antreprenori folosesc crearea de conținut pentru a crește afacerea.
- Numărul antreprenorilor implicați în crearea de conținut va crește cu 10% anual. Profiturile cresc în funcție de acest lucru. În jur de 20-30%.
- Dacă ai un brand, poți să vinzi și prin personal brand.
- Canva e Dumnezeu. Devine un tool din ce în ce mai performant și ușor de accesat de către utilizatori.
- Pentru website, poți folosi tot felul de plug-in-uri, tot felul de teme de pe Envato, spre exemplu. Există multe tool-uri care te pot ajuta cu cunoștințe minime de programare sau web design să-ți faci un site, să-ți faci un shop, să-ți faci un blog și așa mai departe.
- Vrei să faci story-uri mai tari? Ai Ash, ai Templi, ai chiar și tool-urile în Instagram.
- Înainte să începi pe drumul ăsta de content creation pentru business-ul tău, trebuie să te gândești foarte clar cât timp poți să dai sau câți bani poți să dai săptămânal, zilnic, lunar pe acest pillar pe care o să-l aibă business-ul tău de acum încolo.
- În momentul de față, 84% din existența oricărui copywriter sau content creator sau content writer din piață se bazează pe ChatGPT. Puteți să-l hrăniți cu planuri editoriale, puteți să-l hrăniți cu pilarii voștri de conținut sau cu strategia de conținut pe care vreți să o aveți și ușor, ușor, lucrând cu el, poate deveni un ajutor foarte util pe zona asta de content creation.
- Un voice maker bun este Eleven Labs 0 poți să-ți clonezi vocea și apoi, pur și simplu, să-i dai play. Poți folosi voci pentru clipuri de produs, storytelling, vlog-uri. Tot ce-ți trece prin minte și durează 2 minute să faci asta și doar 5 dolari.
Antonia Negrău – Antreprenor creativ.
- În 2020 am găsit sprijin moral şi am făcut prima colecţie de serie, apoi am lansat magazinul online cu trei modele de sweatshirt şi un model de tricou.
- Înainte de lansarea din 2020 am testat foarte mult, câţiva ani la rând.
- Am început cu un buget mic, cu încredere şi cu câteva sfaturi de la oameni care au o carieră în domeniu.
- Am învăţat să am răbdare. Este un business care depinde de mulţi furnizori, aşa că iau mereu în calcul întârzieri (în special în România).
- Am încercat să nu pun presiune pe brand, să aştept rezultate imediate, aşa că mi-am păstrat jobul în agenţie în primă fază.
- De la Aceeaşi Mărie am învăţat să am răbdare.
- Am învăţat să fiu mereu pregătită pentru neprevăzut. Oricât ai planifica lucrurile, uneori pot apărea probleme de producţie, de livrare, sau de percepţie din partea clienţilor.
- Am învăţat că mereu sunt detalii pe care le aş putea îmbunătăţi, dar un produs perfect care nu este lansat nu te ajută cu nimic.
- Am învăţat să gândesc în paşi mici, să mă concentrez pe următoarea colecţie, nu pe următorii 5 ani.
- Am învăţat să nu mă descurajez după o zi sau o lună proastă. E un maraton, nu un sprint.
- De la AMB Digital am învăţat că cel mai mare câştig faţă de agenţie este că îmi aleg singură clienţii cu care vreau să lucrez.
- Am învăţat să spun „Nu” chiar dacă înseamnă să renunţ la un proiect în care am investisem foarte multă energie şi care aducea mulţi bani.
- Am învăţat că sky is the limit pe bune atunci când eşti antreprenor.
- Am învăţat că e mai simplu să fac ceva pentru care sunt pregătită ca să nu pun presiune pe celălalt business.
- De la Art Club am învăţat că orice pasiune poate să îţi aducă un venit suplimentar dacă găseşti abordarea potrivită şi ajungi la oamenii tăi.
- Am învăţat şi că e ok să ai un business care nu te ajută să te îmbogăţeşti, dar care îţi întreţine o pasiune.
- E foarte important să ai încredere în tine . Ajută foarte mult dacă au încredere şi oamenii din jurul tău.
- Show up, do the work, repeat. Consecvenţa dă roade. Uneori după 2 ani, alteori după 10 ani. Depinde de tine câtă răbdare ai.
- Sistemul de support din jurul tău este esenţial. Oameni care să te ajute cu un sfat, cu o vorbă bună , cu primele comenzi.
- E un mare challenge să faci antreprenoriat în România în acest moment, dar nu este imposibil.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: BCR, Restaurant Monarh, Gabriel Radoo, BOA Production și DJ Liviu.