SocialPedia 59 – Idei principale

Pe 21 mai 2024 am organizat ediția 59 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 100 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 59 – Let’s SHORT video.

Mădălina Luca și Claudiu Margină – Seed Agency

Ai doar 3 secunde să captezi ATENȚIA.

Cum ne facem o strategie de short content?

1. Stabilim obiectivele. Ce ne dorim?

Să ne creștem comunitatea;
Să creștem engagementul comunității pe care o avem deja, să ne apropiem de ea;
Să sporim vânzarea;

2. Cunoaștem publicul – avatarul de client rămâne esențial.

3. Platforme – unde vom posta conținutul?

4. Crearea conținutului
STRUCTURĂ:
Hook
Conținutul efectiv
Call to action

5. Piloni de conținut
Educativ/informativ
Amuzante, fun
(în contextul brandului tău)
Un mix din ambele

Integrează vânzarea natural în short video. Dar nu face un clip de 30 de secunde în care să zici „cumpără acum, cumpără acum, cumpără acum”. Nu o să te ajute și nimeni o să o cumpere.

Sugestii reels:
– Urmărim trendurile;
– Facem o listă cu cele mai întâlnite întrebări venite de la clienții noștri;
– Povești amuzante sau povești din care ai deprins o lecție;
– Scenarii amuzante din care ai învățat ceva;
– Greșeli pe care le-ai făcut;
– Reel-uri de tipul „Cum să..” – îi înveți ceva;
– Articole/postări scrise pe care le transformi în video;

Cum facem totuși să ajungem cu videourile noastre scurte la mai multe persoane? Prin reclame. Dacă vreți să băgați bani în reclame, recomand asta cu simț de răspundere, bineînțeles, folosiți conținut deja testat.

Cărți pe care le recomandăm: Idei cu lipici – Chip Heth și Dan Heath, Creează un storybrand – Donald Miller.

 

Dragoș Buzzi – creator de conținut & profesor

 

  • Sunt profesor într-o facultate privată cu un model adus din Finlanda, foarte diferit față de ce se practică pe aici, prin România. Nu aș putea să fiu profesor în nicio altă parte, nu mi-aș dori să fiu profesor în niciun alt fel de sistem decât ăsta. Asta fac din punct de vedere profesional.
  • Însă de când eram pe la 20 ceva de ani am început să mă uit la YouTube. Mă uitam probabil dinainte, dar a început mișcarea asta de vlogging pe YouTube.
  • Am început să fac content pe TikTok și am luat-o ușor. Am început să învăț cum să fac asta din ce în ce mai bine.
  • TikTok era o platformă făcută în principal pentru tineri. Eu aveam 30 de ani când m-am apucat.
  • Ai ideea.După ce ai ajuns la idee, când vine vorba de video, din punctul meu de vedere, foarte multă lume pune accentul pe conținut și editare.
  • Prima secundă dintr-un video e vitală. Când ești pe o platformă pe care se consumă video, prima secundă este exact ca thumbnail-ul pe care l-ați vedea pe YouTube.
  • Prima secundă, din punctul meu de vedere, trebuie să conțină și trebuie să aibă cea mai mare cantitate de muncă de pus în spate.
  • Prima secundă trebuie să îi ofere omului insight despre ce o să fie acest clip. De ce merită să mă uit la el.
  • Cu cât ai un barrier to entry mai mare, cu atât prima secundă este mai bună. Cu cât mai mulți oameni pot înțelege într-o fracțiune de secundă despre ce este vorba acolo și tu poți să îi ajuți, cu atât potențialul tău de a ajunge viral este mai mare.80% din efortul vostru ar trebui să se ducă către prima secundă. Altfel, 90% din oameni nu stau mai departe de prima secundă. Deci degeaba pui efort să faci secundele 3, 10 și 30 să fie cele mai frumoase, dar oamenii nu au ajuns acolo. E efort investit degeaba.
  • Următorul lucru, în ordinea importanței, sunt primele 3 secunde. În primele 3 secunde eu trebuie să înțeleg de ce merită să mă uit la clip, ce recompensă primesc dacă mă uit până la final și care este conflictul din poveste. Dacă există conflict.
  • Celălalt lucru este despre cum spui povestea. Este un tipar după care se scriu marea majoritatea poveștilor. În orice clip trebuie să existe un erou, fiind personajul principal. În orice clip trebuie să existe un antagonist. Trebuie să existe un conflict la un moment dat în care eroul se întâlnește cu marea lui provocare.
    Dacă se poate să introducem acolo și niște ajutoare venite din stânga-dreapta, mai bine.
  • Cu cât spunem povești frumoase despre noi, autentice, în care cât mai mulți oameni să se găsească și să simtă că și ei fac parte din asta, cu atât mai bine. Și e un pic de tehnică în spate.

Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Cufărul cu Emoții, Restaurant Monarh, Gabriel Radoo, BOA Production și DJ Ezzy.