SocialPedia 56 – Idei principale
Pe 13 februarie am organizat ediția 56 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 2 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 120 participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 56 – Video Content for Sales, powered by “Arta de a NU vinde”.
Andrei Dunuță – Antrenor Vânzări & Public Speaking, Fondator „Arta de a NU vinde”
• „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar iubesc să cumpere.” – Jeffrey Gitomer.
• De unde vin clienții?
– Business Networking
– Public Speaking
– Personal Branding
– Social Media & Digital
– Fidelizare & Recomandari
– PR & CSR
– Vanzare Directa
– Business Networking
• Ce este un Elevator Pitch? Cartea ta de vizită verbală care îi răspunde prospectului tău la întrebarea “Tu cu ce te ocupi?”, într-un mod creativ, neconvenţional și memorabil.
• Pe online poate vorbi oricine. Dar să vorbească într-un mod relevant, convingător, creativ şi memorabil… mai puţini oameni.
• 1 PITCH = 1 MESAJ
• Pitch-ul are un singur mesaj care poate fi formulat în 10 cuvinte. Important: mesajul să fie despre CEILALŢI.
• Pitch-ul are o harta mentala.
• HARTĂ MENTALĂ = un instrument care ne ajută să structurăm şi să organizăm ideile, astfel încât ele să curgă într-o anumită ordine naturală şi firească, pentru a genera impact.
• Pitch-ul are un fir rosu
• FIR ROŞU = un sistem care te ajută să nu îţi rătăceşti ideile din hartă mentală. Imaginează-ți o frânghie roșie de care vei atașa toate elementele discursului tău. Poţi să uiţi formularea, dar nu uiţi ce vrei să spui şi poţi reformula pe loc.
• Tipuri de deschideri de pitch:
1. O întrebare;
2. Un citat;
3. Un Catch Phrase;
4. O propoziție neașteptată;
5. O linie de dialog;
6. O statistică;
7. O poveste;
8. O imagine;
9. Un video;
10. O glumă, autoironie;
11. Începi spontan.
Laura Mușuroaea – Creator de conținut & Antreprenor
• Principalele platforme pentru postări rămân Instagram, YouTube și TikTok.
• Îți alegi o platformă principală unde vrei să activezi în funcție de genul de conținut pe care vrei să îl produci și publicul țintă
• Instagram
– Conținut rapid
– Conținut daily
– Conținut educativ, funny, nișat
– Postări 2-3 ori pe săptămână sau chiar zilnice
– O platformă de tip “always on”
• YouTube
– Conținut mai lung
– Tutoriale
– Muzică
– Conținut educativ
– Un hub propriu pentru educarea publicului
– Postări de 1-2 ori pe săptămână
– Folosește-te de YouTube Shorts
• TikTok
– Conținut foarte rapid
– Conținut funny, ușor de digerat
– Postări zilnice
– Artiști, entertainment, ieșit din comun
– Conținut ușor de distribuit
• Cum mă apuc?
– Stabilește care este subiectul tău/nișa ta/publicul tău
– Ce vrei să obții?
– Take your phone
• Aparatură?
– Telefon
– Trepied
– O lumină
– Pro level: aparat cu obiective interschimbabile, microfon, diverse lumini, dronă, cameră de acțiune.
• Edit
– Totul se poate face pe telefon, ceea ce îți oferă rapiditate în postare.
– Pro level: calculator și program de editare profesional.
• Aplicații foto
– Lightroom – colorizări, îndepărtat mici obiecte sau imperfecțiuni din poze.
– VSCO – colorizare.
– PREQUEL – diverse efecte și “look-uri” vintage sau speciale.
– Picsart – perfect pentru colage și îndepărtarea background-ului.
– Wordswag – pentru scris pe poze și creat thumbnail-uri.
• Aplicații video
– InShot – editare rapidă a unui clip (cut, audio)
– CapCut – editare mai creativă, captions automate, texte
– Pro level: Final Cut Pro sau Premiere Pro pentru calculator
• Cum creez conținut singur dacă nu am ajutor?
– Trepiedul este prietenul tău cel mai bun
– Va dura mai mult ca și execuție, dar poți obține rezultate dinamice chiar și fără ajutor
– Verifică cadrele mereu pentru a te asigura că ai obținut rezultatul dorit
• Cum să fiu creativ?
– Filmează același obiect/acțiune din cadre/unghiuri diferite
– Încearcă să vezi diverse perspective, plimbă-te cu camera pentru a observa unghiuri noi
– Fă un joc între cadre largi și strânse, texturi, culori
– Joacă-te constant cu lumina
– Pro tip: folosește-te de lumini RGB
Mulțumim sponsorului “Arta de a NU vinde” și partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Mihai Baltă, BOA Production și DJ Liviu.