SocialPedia 45 – Idei principale
Pe 7 februarie 2023 am organizat ediția 45 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 45 – Social Media Trends 2023 powered by MTH Digital. Nu înainte de a vă anunța că în luna martie ne vom revedea la SocialPedia 46. Noi abia așteptăm!
Raluca Radu – Country Manager ANSWEAR.ro și Fondator și Managing Partner MTH Digital
- Cel mai important lucru în carieră și în viață sunt oamenii cu care te înconjori.
- Cam așa se întâmplă în zona de trenduri: vorbim despre niște lucruri, se umflă foarte tare, brandurile le încearcă și apoi se desumfla ca un balon.
- Peste 53% din traficul global încă vine din Google, organic.
- Ce se spune că a murit în 2023: SEO, influencer marketing, email Marketing, paid media, digital marketing. Nu este adevărat.
- Am început anul într-o notă de teamă. Brandurile au început să taie din bugetele de marketing. Există amenințarea crizei. E un pic de frică.
- Se spune că ChatGPT ne lasă fără joburi. Însă se discuta despre el de câțiva ani. Cu toții ne gândeam la automatizare.
- În eCommerce, indicatorul principal pe care îl măsurăm este ROAS = Return on Ad Spent. În eCommerce, magazinele online se uită câți bani bagă în publicitate și câți bani scot din produse vândute.
- Anul trecut a fost un an de consolidare. S-a obținut o creștere de mai puțin de 10%. Este mai puțin decât s-a estimat, dar este tot o creștere. Piața de eCommerce s-a validat.
- Proiecțiile de anul acesta sunt tot de 10-20% creștere.
- Următorul nivel de profesionalism e-commerce: Lockere, pickup points, platforme de vânzări automate (BaseLinker, easySales), BNPL.
- S-a schimbat modul în comercianții tratează online-ul.
- Dacă până acum campaniile de brand awareness pentru magazinele online reprezentau sub 10% din buget, anul acesta vom prinde un pic de curaj. Probabil vom vedea un 20% din buget în zona de campanii de awareness.
- Anul acesta vom vedea nevoia de comunicare de brand în cazul magazinelor online.
- USP de succes:
Produse proprii sau în exclusivitate;
Storytelling, poziționarea de brand;
Customer service, poziționarea ca specialist. - YouTube a crescut foarte mult în pandemie și de-abia acum îl vom vedea ca parte din bugetele de marketing. Abia acum YouTube a devenit un canal aglomerat în România. Următorii 2-3 ani sunt anii YouTube-ului.
- S-a văzut nevoia de short-form content, s-a văzut nevoia de TikTok, dar brandurile încă nu au încredere complet. Apare un curaj de a-l testa. Se simte nevoia de multichannel marketing.
- Va apărea nevoia de noi tipuri de campanii: Social shopping, short-form video, video-uri autentice.
- Ce cred că se va mai întâmpla anul acesta: brandurile vor înțelege cât de multă nevoie au de date first-party data, câtă nevoie au de propria comunitate.
- Să construiești o comunitate este scump, iar efectele se văd pe termen lung.
Cristian Manafu, Trainer și Consultant în social media
- Social Media în Romania
• YouTube- 13 milioane utilizatori
• Facebook- 12.9 milioane utilizatori
• TikTok–6.8 milioane utilizatori
• Instagram –5.7 milioane utilizatori
• LinkedIn–3.5 milioane utilizatori
• Snapchat–3 milioane utilizatori
• Pinterest –2.05 milioane utilizatori
• Twitter – 1 milioane utilizatori - The Big 4 in Social Media: YouTube, Facebook, TikTok, Instagram
- The Other 4: LinkedIn, Snapchat, Pinterest, Twitter
- În România există 88,9% de utilizatori de internet, ca procentaj din populația totală.
- În România există 67,3% utilizatori de social media activi, ca procentaj din populația totală.
- 95,1% dintre utilizatorii de internet din România (16-64 ani) folosesc un smartphone pentru a accesa internetul.
- Utilizatorii din România petrec 7:03 ore pe internet în medie pe zi.
- Utilizatorii din România petrec 2:32 ore în social media, în medie pe zi.
- 68,1% dintre utilizatorii de internet din România folosesc un computer pentru a accesa internetul.
- Timp petrecut zilnic în rețelele sociale:
Facebook: 121 minute
YouTube: 99 minute
TikTok: 93 minute
Instagram: 72 minute
- Tot ce faceți în online trebuie gândit mobile-first.
- Cel mai important trend în 2023: Short-Form Videos (între 15 secunde și 3 minute). Lungimea optimă este între 30 și 60 de secunde.
- Tipuri de short-form video: Tiktoks, YouTube Shorts, Instagram Reels, Facebook Reels, Snapchat Spotlight, Amazon Video Shorts, Netflix First Laughs, Triller Music Videos.
- Pentru 2023, prioritizați YouTube Shorts și nu ignorați Facebook Reels.
- Noi trenduri în 2023: Generative AI, Multi-Sensory Social Media, Super Apps, Augmented Reality Shopping, Social SEO, Customer Influencer, In-the-Moment Content.
Tipul de conținut preferat la nivel global:
Tipul de conținut preferat în România:
- 31% dintre respondenții la nivel global se așteaptă ca brandurile să îi ajute să își organizeze viețile.
Diana Mihăilă – Primul Master Professional Organizer din România.
- Există mai multe componente ale lumii organizării: organizare pe plan personal (timp, bani, resurse, relații interumane), organizarea casei, organizare pe plan profesional (birou, relațiile dintre departamente și arhitectura de business).
- Pentru mine este mai importantă comunitatea și este mai important ceea ce ofer.
- Vorbind despre organizare, este nevoie să identificăm natura noastră.
- Cine ești? Follower, Rebel sau Trensetter?
- Ce faci? Experimentezi pentru a putea crea o strategie.
- Ce folosești? Un număr limitat de aplicații și soft-uri.
- Ce postezi? Conținut unic, în acord cu identitatea ta/a brandului, resurse utile.
- Când postezi? La orele și în zilele în care publicul este cel mai activ.
- Cât de des postezi? Și o postare pe săptămână înseamnă un plan. Crești gradul în acord cu rezultatele, feedback-ul, resursele și strategia.
- Perseverența este extrem de importantă în fiecare aspect al vieții noastre, inclusiv în organizare.
- Cei 5 THE: THE List (subiectele), THE Copy & Edit (texte care pot genera engagement), THE Design (Content unic/unitar), THE Public (testează), THE Results (cifre vs ecosistem)
- Sunt tot mai multe branduri care își doresc calitatea oamenilor care compun ecosistemul, nu neapărat cifre.
- Vreau să îmi cresc comunitatea firesc, ca pe copilul meu. Nu vreau să crească haotic. Pentru mine este o relație organică cu această comunitate.
- Ponturi de organizare:1. Ține evidența postărilor într-un singur loc (PC, laptop, tabletă, app pe smartphone).2. Folosește un singur tip de calendar și sincronizează-l pe toate dispozitivele.3. Verifică trendurile (Google Trends, comunități de profil, persoane relevante din industrie).4. Creează postări în avans. Salvează-le într-un folder dedicat de pe dispozitivul tău.
5. Programează postările. Ține de time management.
6. Alcătuiește foldere cu toate aplicațiile pe care le utilizezi în digital sau fișiere în funcție de scop ori de proiect.
7. Block organizing. Stabilește timpul necesar realizării postărilor, când începi să lucrezi și când termini.
8. Inbox / To Do 0 – 0 mail-uri, task-uri, solicitări la final de zi.
- Aplicații de productivitate, To Do List, Time Management și Task Management: Evernote, ClickUp, Microsoft To Do, Calendly, Time timer, ToDoIst, ZenKit – Task Management, Twobird.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: sponsorului MTH Digital și partenerilor Restaurant Monarh, Mihai Baltă, BOA Production și DJ Liviu.
3 Comments
[…] ești pasionat(ă) de social media, îți recomand articolul Sabinei Cornovac, ce subsumează subiectele prezentate la conferința mai sus menționată. Are și cifre și […]
[…] la lista cu aplicații, dacă ești pasionat(ă) de social media, citește articolul Sabinei Cornovac, ce subsumează subiectele prezentate la conferința la care am participat. Nu doar pe acest […]
[…] la lista cu aplicații, dacă ești pasionat(ă) de social media, citește articolul Sabinei Cornovac, ce subsumează subiectele prezentate la conferința la care am participat. Nu doar pe acest […]