SocialPedia 40 – Idei principale

Pe 9 august 2022 am organizat ediția 40 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 40 powered by Lidl România. Nu înainte de a vă anunța că în septembrie ne vom revedea la SocialPedia 41. Noi abia așteptăm!

Silviu Antohe, Executive Creative Director, MullenLowe România

  • Haideți să punem punctul pe “i”, când vine vorba de conținut video: cu toții căutăm să devenim “virali”. Așa e?
  • Adevărul este că s-a cam făcut abuz de acest cuvânt. Este pus prea ușor prin prezentări, briefuri sau propuneri. Iar viralul a început să fie, evident, privit cu scepticism. Când cineva promite astăzi un viral parcă nu ne mai impresionează.
  • LIDL „Chef de BIO” – Am vrut un show care să țină consumatorii prezenți și să urmărească fiecare episod.
  • Când vine vorba de incentive oamenii interacționează mai mult pentru premiu.
  • În insight cosumatorii trebuie să se regăsescă, fie că îl expunem direct, fie că insight-ul este încorporat în povestea în sine.
  • „Atunci când iubești cu adevărat, cumperi BIO.” Am lansat platforma de comunicare cu acest insight începând cu sezonul “Bio cu tine” și am continuat acum cu “Chef de Bio”. După 2 sezoane de “BIO cu tine”, consumatorii au evoluat, s-au maturizat împreună cu brandul și a reieșit acest nou format “Chef de BIO”, în care punem și mai mult accent pe consumul produselor BIO. Fiind vorba de produse Bio este absolut necesar ca și conținutul nostru să fie cât mai autentic posibil. Așa că fiecare episod este co-creat împreună cu ambasadorii – Familia Dumitrescu. Fiecare episod tratează câte o tema reală din viața lor.
  • Noi, ca agenție, am pus la dispoziție într-un scurt sinopsis “exagerarea” – “fantasticul” care pune în evidență tema reală.
  • După acel sinopsis s-au ghidat și “actorii” și regizorul, însă am lăsat protagoniștii să fie cât mai naturali. Să joace povestea lor până la urmă. Pe partea de execuție, ne-am mai băgat coada un pic mai mult. Am exagerat câteva costume sau reacții tocmai ca să facem conținutul cât mai atractiv. Și a funcționat încă de la primul episod, unde am obținut aproximativ 1 milion de views.
  • Concluzie: Sperăm la viral și plănuim pentru engagement.

 

Mugur Pătrașcu, Antreprenor, specialist in marketing digital

  • Să ne uităm puțin diferit la video. Adică să nu facem video doar pentru că așa auzim că trebuie și să înțelegem ce fel de video să facem și cu ce șanse de succes.
  • Internetul poate fi abordat că o înșiruire de trenduri.
  • Trendul este o cale facilă de a te face simpatic unei audiențe sau de a avea succes, fără efortul obișnuit.
  • Exemple de trenduri: Blogul, Social Media, Gaming, Influencerii, Video, Meta.
  • Unele dintre aceste trenduri se sting, funcționează ca niște challenge-uri, sau niște melodii, altele rămân și se cristalizează în culturi și genuri.
  • Videoul este deja o cultură. Și un limbaj.
  • Deci, ce-i de făcut?

1. Ai noroc și ai un carismatic în echipă, (care mai și vrea) și (care nu o să plece). Go, go, go! 0,015% șanse.

2. Ai bani și nu ți-e frică să-i cheltuiești pe influenceri.

10 % șanse să obții o diferențiere.
0,012% șanse să-și mai amintească cineva ceva în 6 luni.
27% șanse de ceva scandal.

3. Te uiți mai bine la ce faci și încerci să fii mai întâi util și după funny.

10 % șanse să obții o diferențiere.
0,012% șanse să-și mai amintească cineva ceva în 6 luni.
27% șanse de ceva scandal.

  • Începeți să utilizați video ca support pentru business-ul vostru. Trecerea la entertainment este mult mai complicată.
  • Nu încercați să fiți ceea ce nu sunteți.
  • Găsiți și mențineți constant: un host, un format și un stil.
  • Pe termen lung, owned este mai important decât vârfuri de paid, dar există o proporție optimă între ele.
  • Video se învață cu condiția să te găsească muncind.
  • Imperfect, dar constant, e mai bine decât stelar, dar întâmplător.

 

Ioana Puiu, Content Creator

  • Ce am făcut eu? Am urmărit trendurile și am încercat să adaptez stilului meu.
  • Mi-am pus întrebarea „de ce ar da cineva follow?”, iar răspunsul a venit rapid „pentru că este un cont diferit”
  • Am abordat tema curcubeu care este super dificilă, dar de impact și așa mi-am dublat numărul de urmăritori în 2 luni.
  • Am postat constant clipuri din ce în ce mai colorate.
  • Mi-am îmbunătățit modul de editare.
  • Nu am renunțat niciodată la stilul de basm.
  • Regula Numărul 1: Spune o poveste care stârnește emoție.
  • Regula Numărul 2: Îmbrac-o în cele mai frumoase „haine”: coloană sonoră, editare, cromatică etc.
  • Regula Numărul 3: Clipul să nu depășească 5 secunde.
  • Regula Numărul 4: Calitate bună.
  • Cu ce filmez? Telefonul 4K (Iphone 13 Pro), Canon Eos R6
  • Cu ce editez? De cele mai multe ori de pe PC cu softul Adobe Premiere Pro. Aplicații telefon: Prequel, InShot, Premiere Rush, Lightroom.
  • Cât durează să realizez un Reel? Între 2 și 4 ore.
  • Sfaturi pentru cei la început de drum:

Găsește-ți un stil care să te definească.
Păstrează o imagine curată/constantă.
Caută motivația în tine, nu în cifre.
Nu ceda…dacă ești jos înseamnă că ai de unde să urci.
Nu te compara. Este greu, însă e cel mai sănătos.

Mulțumim partenerilor acestui eveniment: sponsorul Lidl și partenerilor Liliac, Restaurant Monarh, Bogdan Zop, Boa Production și DJ Liviu.

 

Lasa un comentariu