SocialPedia 32 – Idei principale

Pe 16 noiembrie 2021 am organizat ediția 32 a SocialPedia, online. Cei 4 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 32, sponsored by Lidl România. Nu înainte de a vă îndemna să notați în calendar data de 14 decembrie 2021, când ne vom revedea la SocialPedia 33. Noi abia așteptăm!
Robert Dumitru – Head of Digital MTH Digital
- Campaniile de Google Ads fac parte din procesul natural de căutare a informațiilor, denumit în termenii omului de marketing: Pull Advertising.
- Facebook Ads și Instagram Ads fac parte din procesul de întrerupere a utilizatorului pentru a-i atrage atenția asupra ta, cunoscut și sub numele de Push Advertising.
- Instagram la nivel mondial (2021):
– o creștere de 22% (73 de milioane) a utilizatorilor în 2020;
– 71% dintre utilizatori au vârsta sub 35 de ani;
– cel mai mare segment de vârstă este 25 – 35 de ani, urmat de 18 – 24;
– durata medie este de 53 de minute per zi;
– 50% din utilizatori urmăresc cel puțin un brand; - În România (Octombrie 2021):
– 25% din populația României este pe Instagram;
– principalele categorii de vârstă: 18 – 24 (31.2% din utilizatori), 25 – 34 (30.2% din utilizatori)
– cea mai mare diferență o regăsim în segmentul 35 – 44, unde sunt cu 83 600 mai multe femei; - Ce se va întâmpla cu noul update Instagram: nu va mai fi focus pe photo sharing app, schimbări majore pentru video (Reels), shopping, noua funcție de recomandări (ne oferă conținut de la creatori pe care nu îi urmărim).
- Facebook Pixel îl ajută pe Facebook să urmărească în magazinul tău online activitatea utilizatorilor care dau click pe reclamele tale Facebook Ads; îl ajută pe Facebook să optimizeze campaniile tale astfel încât să te ajute să îți atingi rezultatele.
- Asigură-te că ai instalat și script-urile specifice evenimentelor pe care vrei să le urmărești în paginile în care acestea se întâmplă. Dintre cele 17 predefinite de Facebook, poți folosi prioritar:
– View Content
– Add to Cart
– Initiate Checkout
– Purchase
– Lead (Abonare Newsletter sau altă formă de lead collection) - Postările tip carusel -engagement rate de 1.94%
- Postările tip single image – engagement rate de 1.74%
- Postările tip video – engagement rate de 1.45%
- Pentru a crește numărul de persoane la care ajungem pe Instagram avem 2 opțiuni principale: promote direct din Instagram – mai
ușor, mai puține opțiuni; Facebook Ads Manager – complex, dar mai multe opțiuni. - Deși Facebook și Instagram ne vor recomanda să dăm boost post postărilor cu engagement bun, NU vom face acest lucru direct din paginile de Social Media. Vom merge în Ads Manager și vom începe acolo o campanie de promovare a postărilor dorite. Astfel, vom putea targeta eficient campania și vom vedea rezultate reale.
- Video-urile rețin privirea utilizatorului de 5 ori mai mult decât imaginile. Video-urile mai urmărite pe mobile decât pe desktop.
- Instagram Trends 2022: Accent pe conținut Video & Accent pe shopping & influencer shopping.
Gabriela Atanasov – Content Creator
- Eu am mult mai puțini followeri în comparație cu persoanele care au început în aceeași perioadă cu mine. În acel moment, oamenii migrau de pe blog, pe Facebook. Vindeam pe Facebook, inclusiv brandul vestimentar Sweet Paprika.
- Eu am fost cea care a mers împotriva curentului și nu a înțeles ce putere urmă să aibă această platformă.
- O comunitate te poate ridica, dar te poate pune și la pământ.
- Eu sunt șocată de incapacitatea Instagramului de a mai converti în lucruri reale pentru tine. Fix proiectele pentru care lucrez cel mai mult au cel mai mic engagement.
- Devine totul unilateral și plat pe Instagram.
- Eu nu am nicio aplicație de editare foto în telefon. Nu îmi pierd timpul cu așa ceva.
- Practicam autenticitatea înainte să fie cool, înainte să fie un trend. Eu nici n-am fost altfel vreodată.
- Pentru mine a fost important să vorbesc cu oamenii, să iau un mesaj clar din partea lor. Îmi place să verific starea nației prin ridicarea unor discuții.
- Pentru mine este important să nasc dezbateri. Îmi place să înțeleg și omul din spate.
- Dacă vreți să vedeți care este publicul vostru, mergeți în piață, unde vedeți realitatea.
- Eu am mult public între 24 și 35, cu o putere mare de cumpărare.
- Plătesc toate persoanele cu care lucrez. Totul este cu contract și factură. Cred în fluxul banului în natură.
- Nu fac totul de dragul de banilor. Nu sunt atât de pragmatică încât să-mi vând sufletul doar pentru bani.
- Future of Instagram este TikTok. Este dureros și pentru mine, încerc o variantă să mă adaptez și acolo.
- Reușesc să am o serie de clienți fideli, cu care lucrez de peste 7 ani. Să am aceste contracte lunare cu unii dintre ei.
- Eu mă bat foarte tare pentru ideile mele. Am refuzat campanii pentru că nu eram respectată. Dorm liniștită cu capul pe pernă.
- Eu nu accept niciodată să dau copy-paste la un text.
- Muzica te ajută foarte mult să viralizezi orice tip de conținut.
- E groaznic când reach-ul nu atinge targetul pe care mi-l doresc.
- Eu iubesc să vând pentru alții. Cu cât este mai complicat un produs, cu atât mai creativă devin.
- Am vrut să fiu definită prin ceea ce sunt eu, nu prin ce este familia mea.
Alexandra Ciucanu – Trainer & Specialist în comunicare
- Reels sunt una dintre cele mai eficiente unelte pe care social media ni le-a pus la dispoziție.
- Ce sunt reels și de ce să le facem?
– Videouri scurte de maxim 60 de secunde;
– Formatul cu cel mai mare reach de pe Instagram;
– Putem adăuga muzică, tranziții, efecte ca să fie cât mai dinamice; - Tipuri de Reels:
Educaționale: Sunt foarte des salvate! Indiferent de domeniul în care activezi, cu siguranță ai câteva lucrui pe care le poți împărtăși cu urmăritorii tăi, care le-ar fi de folos.
Motivaționale: Aduc multe comentarii! De multe ori, ne dorim doar să fim văzuți și înțeleși, iar când găsim online o postare în care ne regăsim și cu care rezonăm, cu siguranță o să spunem asta „cu voce tare”, într-un comentariu.
Amuzante: Aduc multe shares. Pe lângă faptul că vrem să învățăm diverse pe social media, să rezonăm cu anumite mesaj, mai vrem să ne și distrăm, iar statisticile Instagram spun că de fapt cei mai mulți oameni caută să fie entertained aici.
- Ce e important când facem Reels?
– Formatul să fie 9:16 – vertical
– Textul și elementele importante să fie încadrade central (4:5)
– Să nu avem vreun watermark de TikTok (folosim aplicația Tmate)
– Imaginile să fie de calitate cât mai bună
- Ce aplicații mai putem folosi și pentru ce?
InShot – pentru editarea videourilor + diferite tranziții
VN – pentru editarea videourilor + diferite tranziții
CapCut – pentru editarea videourilor + diferite tranziții
Canva – pentru crearea cover photos
Tmate – pentru a scoate watermarkul de TikTok
- Oameni faini de urmărit pentru Reels: thesocialista_, thesocialimpact.au, pinksparrowsocial, brock11johnson, thelucaskeefe, imdanthomas
Anca Dușe – 360° Photographer & Marketing Specialist
- De ce crește atât de greu pe Instagram:
1. Am ratat oportunități;
2. Eram pe o nișă supra-populată și aveam o abordare generalistă;
3. Prioritizam/prioritizez alte activități în timpul avut;
4. Nu-mi exersam creativitatea pentru a găsi o abordare mai puțin comună;
5. Nu postez suficient de des și planul meu de content este prea inexact;
6. Nu experimentez destul cu opțiunile de Reels și VIDEO în general;
7. Nu am colaborat cu alți creatori de conținut pentru a face guest post-uri încrucișate;
- Ce crede că face bine:
1. Țin la calitatea postărilor și la interacțiunea cu oamenii;
2. Mă uit la Instagram (și) ca la un canal de promovare și de vânzare, nu doar de entertainment;
3. Îmi populez SHOP-ul și îl pregătesc pentru vânzare;
4. Nu-mi pun toate ouăle în coșul Instagramului;
5. Continui să învăț și să mă educ: Making of – VIDEO Stories și Reels; Educație financiară; Cursuri de editare foto-video; Trenduri în industria creativității. Ex. NFTs
- Sunt old-school. Folosesc doar suita de la Adobe. Prelucrez fotografiile în Lightroom, apoi le import în Photoshop.
- Deși zona asta îmi place cel mai mult, mai am și proiecte din turism.
- Creativitatea este un mușchi care trebuie antrenat. Există școală, conținut de bună calitate făcut de alții, webinarii.
- Nu sunt 100% originală. Pun la cap niște idei care îmi vin urmărind altceva. Sau lucruri din viața proprie.
Mulțumim partenerului media Kiss FM.