Top 10 Tendinte SEO pentru 2023 de neratat

Oricine folosește Google a observat că pagina ce conține rezultatele căutărilor s-a schimbat de mai multe ori ca formă și, mai ales, în continut. Deși în SEO este destul de greu să prezici tendințele viitoare pentru că lucrurile se schimbă rapid, specialiștii SEO trebuie să fie la curent cu tot ceea ce se întâmplă în prezent, pentru a se pregăti foarte bine pentru viitor.

Anul 2023 se anunță a fi unul provocator pentru SEO, în care se vor schimba multe lucruri, de la crearea de conținut de calitate, empatic, în cât mai multe forme, până la utilizarea inteligenței artificiale, optimizarea videoclipurilor sau căutările fără click. Google pune tot mai mult accentul pe ajutarea utilizatorilor și va încerca și anul acesta să le ofere cele mai relevante rezultate pentru căutările efectuate.  

Așadar, dacă ești curios să afli ce ne așteaptă în 2023, iată TOP 10 tendințe SEO care ar fi bine să se regăsească pe agenda ta de lucru:

1. Conținut de calitate, cu empatie față de intenția utilizatorului

Atunci când vrei să scrii conținut de calitate, gândește-te că le vorbești unor oameni care sunt interesați de ceea ce le oferi. Google acordă prioritate conținutului bine scris și ușor de înțeles, documentat și cu o notă personală.

Conținutul de calitate te poate ajuta SEO în mai multe moduri:

  • Implicare sporită – conținutul orientat spre oameni este mai captivant și informativ, ceea ce duce la creșterea timpului pe site, rate de respingere reduse și distribuiri și backlinkuri crescute. 
  • Experiență îmbunătățită a utilizatorului – prin producerea de conținut ușor de citit și de înțeles, vei îmbunătăți experiența de utilizare a site-ului (CX).
  • Relevanță sporită – vei crește șansele ca site-ul tău web să fie considerat o autoritate pe un anumit subiect și alte site-uri să te citez și să trimită link către tine.

2. Optimizarea pentru căutarea vocală

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că device-urile din prezent au schimbat enorm strategiile de marketing. Cu un număr de utilizatori în creștere, modul de a accesa motoarele de căutare impune o serie de schimbări la nivelul modului în care formulăm conținutul și optimizăm paginile unui site.

Căutarea vocală devine treptat normă. Aproximativ 40% dintre utilizatorii de internet din SUA folosesc un asistent vocal, în principal prin intermediul smartphone-urilor și al difuzoarelor inteligente, iar acest trend s-a extins și în Europa în ultimii ani. 

Astfel, ușor de observat este diversificarea cuvintelor cheie și o adaptare a acestora la modul de exprimare verbal. Spre exemplu, o persoană va introduce manual în motorul de căutare „pantofi eleganți aurii”, dar va spune „Siri, găsește-mi o pereche de pantofi eleganți aurii cu toc”. 

Astfel, dacă în mod normal o expresie-cheie are 2-3 cuvinte, un long-tail keyword poate ajunge până la 10 cuvinte. Este recomandat ca și în cazul optimizării SEO clasice să folosim astfel de formulări. 

3. Core Web Vitals și experiența utilizatorului

Core Web Vitals sunt valori esențiale recomandate de Google pentru a îmbunătăți evaluarea experienței de navigare. Se pot defini ca un set de indicatori legați de viteza, timpul de răspuns și stabilitatea unei pagini sau al unui site în general. 

Potrivit Google, acești KPI vor ajuta ownerii de site-uri sa evalueze în mod adecvat experiența utilizatorului. Core Web Vitals identifică problemele legate de experiența utilizatorului prin generarea unei valori pentru trei domenii principale de UX (User Experience):

  • Performanța de încărcare a paginilor
  • Ușurința de interacțiune cu site-ul
  • Stabilitatea vizuală a aspectului unei pagini

Fiecare dintre aceste valori oferă propria perspectivă asupra elementelor care influențează modul în care utilizatorii interacționează cu un site web. Este important să rețineți că aceste valori nu spun întreaga poveste despre experiența utilizatorului pe un site web, dar fiecare măsurătoare poate oferi indicii prețioase.

4. SEO local

Pe măsură ce ne uităm la 2023, una dintre cele mai necesare strategii SEO de luat în considerare este optimizarea site-ului pentru căutarea locală. Cu mai mulți oameni care se bazează acum pe dispozitivele mobile pentru a căuta companii, optimizarea locală devine esențială pentru a capta publicul țintă.

Optimizarea site-ului pentru SEO local te poate ajuta să apari în primele rezultate atunci când oamenii din zona ta caută soluțiile pe care le oferi. De asemenea, poate ajuta clienții potențiali să acceseze rapid informațiile companiei, precum și detalii precum numerele de contact, programul de vizită și adresa.

5. Rich snippets

Rich snippets sunt tipuri de rezultate ale căutării în Google care oferă informații suplimentare dincolo de meta titlu, meta descriere și URL. Aceste date structurate conțin adesea recenzii, rating-uri, review-uri, prețuri, ingrediente și altele, în funcție de subiect și domeniu. Ele fac listările SERP mai dinamice și influențează CTR-ul, atrăgându-i pe useri să aleagă pagina site-ului tău în detrimentul altuia care prezintă același subiect sau produs.

Pentru 2023, rich snippets reprezintă una dintre tendințele SEO de luat în considerare datorită prezenței crescute a „căutărilor fără click”. Prin urmare, spectatorii găsesc toate informațiile de care au nevoie fără a face click pe un link al unui site, iar acest fenomen este în creștere.

6. Creșterea importanței link-urilor

În 2023, va exista în continuare un potențial mare pentru strategiile de creștere a linkurilor, cum ar fi prin articole tip outreach pt bloguri, influenceri și guest posts. Link-urile sunt o parte esențială a oricărei strategii de SEO, deoarece acestea ajută la îmbunătățirea vizibilității și a autorității site-ului în motoarele de cautare.

Se știe că link-urile interne sunt esențiale deoarece ajută la organizarea conținutului site-ului și la navigarea ușoară prin site. Dar, link-urile externe sunt, de obicei, considerate mai importante deoarece acestea vin de pe alte site-uri și arată că site-ul tău este considerat relevant și de încredere. 

7. Zero-Click Searches

Zero-Click searches sunt rezultatele din motoarele de căutare care oferă răspunsul fără click. Exemple de acest tip de rezultate pot fi ușor observate când căutăm vremea, o zi internațională, un calcul matematic, monedă, cod poștal sau stradă. 

În august 2019, potrivit Jumpshot, 50,33% dintre toate căutările Google s-au încheiat fără un click pe un site web. Conform unui studiu SimilarWeb, din ianuarie până în decembrie 2020, 64,82% dintre căutările pe Google (desktop și mobil combinate) s-au încheiat în rezultatele căutării fără a face click pe un site.

În 2023 acest lucru este mai mult decât esențial pentru un site, întrucât rata de respingere va scădea, iar durata medie a sesiunilor va crește. Astfel, utilizatorii nu vor mai intra doar să afle programul magazinului tău sau numărul de telefon sau email, după care vor ieși imediat, petrecând doar câteva secunde pe site-ul tău.

8. E.A.T (Expertise, Authority, Trustworthiness)

E-A-T, care înseamnă Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness, reprezintă o tendință SEO de mulți ani, dar în 2023 nu va face excepție, mai ales după ce Google a confirmat că E-A-T se aplică acum la fiecare interogare.

Multă vreme, optimizarea SEO era asociată în general cu elemente tehnice, aspectele legate de conținut fiind plasate în planul secund. Lucrurile s-au schimbat între timp, iar în 2023 vor avea un impact mult mare mare. Un E-A-T bun pe site-ul tău poate contribui la îmbunătățirea clasamentului oferit de Google. 

Ce înseamnă E-A-T? Fiecare principiu este evaluat independent de către Google, folosind un set diferit de criterii:

    • E – de la Expertiză. Înseamnă să ai un nivel ridicat de cunoștințe într-un anumit domeniu. Acesta este evaluat în principal la nivel de conținut, nu la nivel de site. Google caută conținut creat de un expert în domeniu.
    • A – de la Autoritate. Este important să menționăm de la bun început că autoritatea este un concept relativ, în special când vine vorba de experți și influenceri. Dar, putem vorbi de autoritate dacă produsul sau serviciul tău este unic. 
  • T – de la Trust / Încredere. Persoanele care se ocupă de acest rating caută o serie de lucruri pentru a evalua încrederea, inclusiv dacă site-ul menționează cine este responsabil pentru conținutul publicat. 

9. Optimizarea videoclipurilor conform SEO

Videoclipul va continua să fie o parte vitală a strategiei digitale în 2023. Știm cu toții cât de popular este conținutul video în prezent, numai dacă ne gândim la rețelele de socializare. Dar, când vine vorba de SERP, mulți oameni subapreciază și uită ce înseamnă optimizarea acestui tip de conținut. Se concentrează pe procesul creativ și renunță la partea care urmează: optimizarea SEO

În prezent 40% dintre tineri caută informații pe Instagram și TikTok și mai puțin pe Google de asemenea, conform thinkwithgoogle.com, 65% dintre utilizatori folosesc Youtube pentru a căuta soluții la problemele lor. Căutarea vizuală, inclusiv videoclipurile, se îndreaptă spre viitor și ar trebui să ne așteptăm ca Google să meargă în această direcție. 

10. Inteligența artificială și machine learning în SEO

Machine learning nu mai este ceva nou, dovadă stau marile companii care se folosesc de inteligența artificială de multă vreme. De exemplu, în 2017, Netflix a economisit 1 miliard de dolari utilizând machine learning pentru a face recomandări personalizate. La fel și Microsoft, cât și rețelele de socializare precum Facebook (Meta AI), fac progrese semnificative în acest sens.

Tehnologia machine learning se adaptează permanent și învață pentru a răspunde mai bine la interogările de căutare. Google învață continuu cum să privească mai bine lucrurile și să le înțeleagă într-un mod mult mai profund. Astfel, responsabilitatea unui specialist SEO este să se asigure că oferă conținut relevant și util pe toate dispozitivele, platformele și formatele de conținut.

Articol oferit de MTH Digital, echipa externalizată de digital marketing full-service care împletește campaniile creative cu cele de performance marketing pentru a aduce cele mai bune rezultate. 

Lasa un comentariu