SocialPedia Talks 11 – despre Facebook Newsfeed
Pe 19 aprilie 2021 am discutat la SocialPedia Talks 11, pe Clubhouse, despre Facebook Newsfeed cu Alexandru Voica, Technology Communications Manager, EMEA Facebook.
Mai jos am notat câteva dintre ideile pe care le-am reținut de la Alexandru și sperăm să vă ajute să înțelegeți mai bine cum funcționează NewsFeed-ul vostru.
- Alexandru Voica este angajat la Facebook de aproape 3 ani și este Technology Communications Manager pentru EMEA Facebook (technologii noi și modul în care ele ne schimbă viața)
- La Facebook sunt peste 100 de români doar la biroul din Londra (majoritatea sunt ingineri, dar există și colegi în departamentele de comunicare, marketing etc)
- La început, pe Facebook nu exista un newsfeed, trebuia să te duci la fiecare prieten în parte pe profil
- În septembrie 2006 a fost lansat Newsfeed-ul în ordine cronologică, cu reacții negative pentru că oamenii nu au înțeles scopul lui
- Nu există un Newsfeed identic pentru 2 persoane, el este 100% unic și personalizat pentru fiecare
- Meaningful Interactions = oamenii care sunt pe Facebook vor să aibă o experiență plăcută, deci se prioritizează postările din grupuri și de la prieteni, de aceea brandurile nu mai aveau vizibilitatea cu care erau obișnuite
- Sfat pentru branduri = să îți construiești o comunitate și să interacționezi cu ea
- Gândește-te mai departe de Newsfeed – gândește-te și la Stories (sunt foarte importante acum), la Facebook Watch și alte platforme
- Ziarul New York Times – grup pe Facebook bazat pe rețetele publicate în ziar
- Folosiți cu încredere opțiunea „Why am I seeing this post?”
- Facebook prioritizează postările din Newsfeed după 4 criterii – relationship score, content type, popularity, recency
- Nu uitați de opțiunea de a posta Public (oricine să comenteze sau să poată comenta doar anumite persoane) sau Private sau Custom
- Favourites – este un newsfeed cu doar 30-40 prieteni cu care interacționezi tu cel mai mult
- Most Recent este un newsfeed cronologic
- Snooze este opțiunea prin care nu mai vezi postări de la cineva pentru o anumită perioadă de timp
- Link în comentariu – dă start unei conversații în comentarii, e o mică strategie de growth hacking (nu e nimic garantat, dar așa convingi oamenii să intre în comentarii și să și comenteze cu ocazia asta)
- Răspunde cât mai rapid la comentarii și la mesajele private, astfel engagement-ul și reach-ul o să fie mereu în creștere și, dacă reacțiile sunt pozitive, postarea o să reapară în Newsfeed
- Postează atunci când comunitatea ta este online pentru că altfel șansele tale să apari în Newsfeed scad dramatic (contează cât de recentă este o postare)
- Acum 3 ani s-a lansat o strategie pentru fakenews – remove, reduce și inform (community guidelines)
- Numărul de reports nu are un impact asupra unei postări (dacă e ștearsă sau nu) – ce contează e viralitatea ei și dacă încalcă community guidelines sau nu
Recomandare de la Alex – https://tech.fb.com/news-feed-ranking/
SocialPedia Talks este o serie de discuții săptămânale pe Clubhouse. Ne auzim în fiecare luni, de la ora 19. Follow SocialPedia Talks, Sabina Cornovac și Iulia Stănescu pentru a primi notificare atunci când pornim o cameră!
Și nu uitați să dați JOIN clubului SOCIALPEDIA TALKS!