SocialPedia 75 – idei principale
Pe 9 decembrie 2025 am organizat ediția 75 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cele două super speakerițe au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 150 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 75 – Video Marketing powered by Lidl România & sponsored by UP România.
Lidia Albu – Social Media Director Ogilvy România
- trăim într-o eră în care tot ce apare pe Tiktok se transformă într-un trend viral și poate ajunge în timp la un trend de fashion, beauty etc
- trendurile pot să pornească și de la un simplu comentariu
- dacă lucrați în agenții sau sunteți antreprenori, vă sfătuiesc să nu vă fie frică să intrați pe Tiktok
- pe Tiktok puteți să construiți o super relevanță și conexiune mult mai deep și mai apropiată de audiența voastră
- Social First este acel moment în care un brand decide să-și ia niște insight-uri din ceea ce se vorbește în social media
- ce ne dorim? Să creăm noi conținutul ăsta care o să fie relevant pentru oamenii de pe TikTok și pentru oamenii de pe social media
- ceea ce ne face ca brand mult mai relevanți este să ne comportăm ca un content creator.
- noi am lansat contul de TikTok Lidl România și este un real succes cu care ne mândrim mult
- nu e nimic mai fain și mai bun decât să te aprecieze fix oamenii cărora tu vrei să te adresezi.
- dacă stați pe Facebook, contentul o să se transforme cu siguranță în ceea ce e deja și pe TikTok
- social media și orice canal de social media, de fapt, nu mai este doar broadcast.
- am renunțat la contentul exclusiv polished și vă recomand să nu vă feriți să postați direct din telefon, ca un creator de conținut
- pe Tiktok nu este vorba doar de postat, e important să participi, să vezi ce face audiența ta, să răspunzi, să te implici
- înainte să lansăm contul, deja se vorbea foarte mult despre Lidl, astfel că părea că noi suntem deja acolo
- i-am luat fix pe oamenii care vorbeau despre Lidl și i-am transformat pe ei în influenceri cărora le-am trimis cadouri (era prima dată când primeau fanii, nu creatorii de conținut mega cunoscuți)
- am identificat un fan care ne-a plăcut și era super recomandat, Cassandra, pe care am și angajat-o să facă videos
- deci un fan a devenit videograf, editor, copywriter, content producer etc
- noi de asta ne lovim de fiecare dată când propunem TikTok clienților noștri din agenție – frica asta că trebuie să investească în niște bugete foarte mari pentru a produce content.
- acum cumva a devenit totul așa foarte co-creation cu comunitatea noastră de pe TikTok
- avem șapte video-uri pe săptămână, în fiecare zi postăm pe TikTok, se merge aproape zilnic în magazin, se filmează acolo, se editează non-stop pentru ca fanii să continue să ne urmărească
- avem nevoie de mai multe brand-uri care să comunice cât mai corect și cât mai creator-style pe TikTok
- sperăm ca în 2026 să nu vedem doar content declinat din TV pe TikTok și să vedem și genul de content real si autentic realizat special pentru platformă

Loredana Vătăvoiu -Director Marketing & Comunicare UP România
- am identificat acest concept de canale invizibile
- canalele invizibile sunt modalități de comunicare care transmit emoție și sens fără a urma tiparul clasic
- știm cu toții că suntem mai mult decât demografice, suntem emoție
- produsele noastre sunt produse pe care le folosești în afara casei
- am zis hai să facem o asociere cu industria fashion – pentru că atunci când te duci în aceste contexte sociale în care folosești cardul, te porți într-un anumit fel îmbrăcându-te diferit (restaurante, magazine, teatru, calatorii etc)
- am provocat patru designerițe fashion, din România, să creeze patru ținute potrivite pentru contextele asociate produsului (Up Dejun, Up Cadou, Up Cultură și Up Vacanță)
- ne-am dus pe o zonă de sustenabilitate, în care toate ținutele au fost făcute din materiale sustenabile, reciclate și expuse la Galateca pentru 150 de participanți la eveniment
- mai mult decât atât, în această campanie am făcut, un manual de bune practici. Dacă se poartă să te îmbraci într-un anumit fel la restaurant, nu e așa că trebuie să te porți într-un anumit fel și în business? Și de aceea am creat un manual de conduită pe care l-am dus în rețeaua noastră de peste 20.000 clienți și în online
- ne-am asociat și cu Radar, eveniment de New Media, unde am promovat cardul cultural printr-o experiență artistică în care propriul tău corp era parte din instalație, făceai prin mișcările corpului o lucrare pe care puteai să o duci în mediul online
- apoi am avut de lansat un card virtual si trebuia sa spunem că reducem plasticul, că salvăm oceanele, că lucruri care în realitate sunt destul de departe de noi.
- am ales să donăm la fiecare card virtual emis câte un euro către Fundația Inovații Sociale Regina Maria și am lansat campania Masa Răbdării într-un restaurant, printr-un experiment social cu camera ascunsă, în care doar ospătarii erau actori plătiți
- dincolo de KPI și rezultatele de marketing, campania asta se traduce în mese oferite unor copii
- suntem foarte mândri că suntem, probabil, singura companie din industria noastră care a câștigat 10 premii la competiții de profil de marketing și PR
- sustenabilitatea, digitalizarea și responsabilitatea socială au un impact real
- ne-am dorit să contribuim și la înfrumusețarea urbană și avem unul dintre cele mai frumoase tramvaie din București

Mulțumim sponsorilor Lidl România și UP România.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, BOA Production, Mihai Baltă, DJ Liviu, IDU Fashion by Ioana Dumitrache, Magic Charms, Gameology, Kiss Fm România, Fata cu Baloane, Poka Air Flow, Ballon Scape.