SocialPedia 72 – Idei principale

Pe 16 septembrie 2025 am organizat ediția 72 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cele trei super speakerițe au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 90 de participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 72 – Power of Communities.
Roxana Domnica – Fondator @MORE Networking
- Una dintre marile greșeli pe care le facem, fie că suntem la început de drum, la mijloc, la final, este că ne forțăm să ne alegem pasiunile. Eu cred că pasiunile ne găsesc pe noi.
- La început, acum 13 ani, eu mergeam la foarte multe evenimente și mi se părea că peste tot oamenii vin să vândă și prea puțin să socializeze.
- Voi face o comunitate și voi spune oamenilor că soluția este să faci mai puțină vânzare și mai mult networking.
- Visam să vorbesc mereu despre nevoia noastră de a crea relații, nu baze de date.
- Unul dintre lucrurile care ne oprește este că nu ne punem în situații în care am avea de câștigat. De ce? Pentru că nu știm ce ar putea să ni se întâmple acolo.
- Eram sigură că e nevoie de o comunitate în care oamenii să aștepte mai puțin și să dea mai multă valoare.
- La toate aceste întâlniri e mai mult despre tine, decât despre job.
- E mult mai important să îți vinzi DE CE-ul, decât jobul.
- E nevoie de mai mulți oameni și de mai puține cărți de vizită.
- A crea valoare chiar este cea mai bună recomandare și oamenii te vor recomanda, indiferent ce faci, dacă faci bine.
- MORE este un acronim. Vine de la metode, oameni, recomandări și entuziasm.
- Networking-ul începe cu mult înainte de a ajunge la eveniment.
- Networking-ul, ca și verb, alăturat de business, înseamnă mărirea rețelei de contacte, de parteneri, de furnizori, de clienți, de prospecți, de oameni cu care să-ți iei legătura, de la care să înveți și care, într-un final, să-ți devină colaboratori.
- Conversațiile clătesc relații, relațiile clătesc business-uri.
- De ce eșuează oamenii care merg la networking? 80% dintre ei ce vor? Vânzări. Când le vor? Ieri.
- Networking-ul este cheia dezvoltării personale sau profesionale.
- Conținutul este rege, conversația este regină.
- În loc să ne focusăm să facem logo-ul mai mare, e mai bine să facem povestea mai frumoasă
- Oamenii cumpără oameni
- Starea de prezență este cea care creează conexiunea
Diana Mihăilă – Fondator comunitate „Idei de organizare”
- Antreprenoriatul și antreprenoriatul media nu sunt atât de glam pe cât ne-am gândit noi că ar putea fi.
- Pentru mine, faptul că sunt pe drumul meu este cel mai confortabil lucru. Da, mă arăt și mă vindec și îmi țin rănile pentru mine, iar comunitatea poate să însemne mai multe lucruri.
- Întrebați-vă: cine sunteți? Cine sunt eu? Ce vreau eu de la mine? De la viața mea? Ce vreau să le arăt oamenilor? Ce vreau să știe despre mine? S-a vorbit foarte mult despre autenticitate în ultimii ani și e un lucru pe care chiar trebuie să-l avem foarte clar în minte.
- Eu sunt un om foarte, foarte, foarte fericit pentru că îmi doresc să fiu un om foarte, foarte fericit.
- Cu o comunitate trebuie să te dedici. Cu timp, nu este doar de experiență și de pasiune. Eu am făcut o comunitate din pasiune.
- O comunitate o faci când simți că poți să o faci și important este să-ți însușești niște principii de care să te folosești când ai nevoie.
- Eu sunt cel mai disruptiv, organizat om. Sunt primul specialist în soluții de organizare din România și asta trebuia să mi se întâmple mie. Pentru că ăsta e adevărul meu.
- Este foarte important pentru noi să ne găsim acel sine, acea identitate care se transformă în business și care ne ajută să ne câștigăm existența, uneori mai greu.
- Antreprenoriatul te provoacă în fiecare zi, îți pune tot felul de situații în față, n-ai timp să te plictisești. Trebuie doar să ai reacție la ele și să înveți din ele.
- Pentru mine, comunitatea înseamnă, în continuare, grupurile de Facebook, ceea ce, în esență, mă și reprezintă în parte pe zona aceasta antreprenorială, pentru că am început primul și astăzi cel mai mare grup de Facebook dedicat ideilor de organizare din România.
- Eu am creat această comunitate pentru că am vrut să vorbesc cu oameni.
- Am vrut pur și simplu să schimb idei cu oameni despre ceva ce pe mine mă pasiona, fără niciun interes mercantil. Eu nu vând lucruri, în esență, acolo.
- Pentru mine e un schimb de informație. Pentru mine este o interacțiune și am reușit să creez un spațiu sigur pentru membrii de acolo.
- Comunitatea a fost pentru mine alinare.
- Dar, pentru mine, comunitatea și-a arătat scopul în momentul în care am fost cel mai jos. Jos în sensul în care toți pierdem oameni dragi în viața asta. Comunitatea a continuat să funcționeze fără ca eu să mai fiu la fel de prezentă.
- Comunitatea a funcționat în zilele în care stăteam cu copilul meu la terapie.
- Acolo îți dai seama că ai reușit. Când lucrurile funcționează fără tine.
- N-am urmărit trenduri, nu urmăresc trenduri, nu mă uit la competiție. Nu consider că am un concurent pentru că n-am o soră geamănă care ar face același lucru. Adică suntem oameni care activăm în aceeași industrie și fiecare își croiește drumul lui.
- Nu vă uitați obsesiv la alții pentru că nu veți mai avea suficient timp să vă uitați la voi.
- Trebuie să ne gândim foarte bine cu cine ne asociem. Eu lucrez cu branduri de ani de zile, pentru că am dezvoltat această relație de încredere. Și eu mă duc pe la ei când îmi vine câte o idee.
- Talentul meu depinde de energia mea. Și, de fapt, talentul fiecăruia depinde de felul în care îl hrănim.
- Eu cred că toți venim cu un dar aici. Trebuie doar să ne uităm un pic la el. Așa că, the greater good, pentru mine asta înseamnă comunitățile.
- Nu îmi propun să depășesc pe nimeni în viața asta, îmi propun doar să las un pic mai bine locul prin care am trecut.
- Asta înseamnă comunitatea. The greater good.
- Cred că în viață venim și plecăm singuri, dar importantă este călătoria, iar comunitatea s-ar putea să ne salveze exact atunci când noi nu ne gândim. Merită să încercați să construiți.
Alexandra Bogdan – Strateg de business & Customer Experience
- Toate business-urile din lume, fără excepție, au un lucru în comun: CLIENTUL
- Nu există business-uri în lumea asta fără clienți.
- Clienții nu mai cumpără produse și servicii. Caută experiențe, emoții și un sentiment anume pentru atunci când folosesc un brand.
- Orice om caută sentimentul de apartenență și asta e valabil și la clienți
- Comunitatea nu înseamnă neapărat că oamenii trebuie să se cunoască personal. Ci că împărtășesc valori,un scop comun sau emoții.
- Dacă ne uităm la un brand care își creează în jurul business-ului o comunitate, brandul ăla nu mai are doar clienți, are ambasadori de brand. Și de fapt ăsta este marel avantaj al comunităților în business.
- Ce te ajută să construiești o comunitate în jurul brand-ului tău? Să știi cine e clientul, să clădești încredere, să oferi valoare și să nu joci un rol.
- Feedback-ul din partea clientului este consultanță gratuită care te ajută să-ți crești business-ul și să iei decizii importante.
- Competiția îți poate copia produsul, dar nu și comunitatea.
- Comunitatea susține brandul în perioade de criză.
- Și într-o relație de business avem nevoie de încredere care se construiește prin îndeplinirea promisiunilor
- Efortul de a întoarce un client din drum și de a-l aduce înapoi să cumpere după ce a fost dezamăgit, este mult mai mare decât efortul de a-l aduce pentru prima dată să cumpere.
Mulțumim partenerului de gustare: Freshful România
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Gabriel Radu, BOA Production, DJ Liviu și IDU Fashion by Ioana Dumitrache și CustomerSpresso.