SocialPedia 71 – Idei principale
Pe 17 iunie 2025 am organizat ediția 71 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cele două super speakerițe au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 90 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 71 – Antreprenoriat în 2025.
Andreea Chiuaru – Fondator @ Creators.comm

- Ce mi-ar fi plăcut să știu mai devreme este că partea asta de networking se leagă foarte, foarte tare de DE CE-ul personal, așa cum se leagă construcția unui business, așa cum se leagă un brand personal.
- Și cred că cel mai bun sfat pe care l-aș da versiunii mele de la 20 de ani, care fugea de la conferințe, este:
„Măi, fată, ascultă! Du-te și pune altfel de întrebări, nu te mai duce să zici «Salut, eu sunt Andreea și fac nu știu ce», și văd că omul nu-mi zice nimic pentru că am intrat în spațiul lui personal. Sună așa, ca un pitch de vânzări.” - Mi-aș zice să ascult mai mult și să vorbesc mai puțin.
- Cele mai ușoare întrebări:
Cum ai aflat de eveniment? Ce te-a făcut să vii? Ești pentru prima dată aici? Ai mai auzit vreunul dintre speakeri vorbind? Ce ți-a plăcut la eveniment? - O să fie mai ușor să vorbești despre tine dacă eu te întreb cu ce te ocupi, decât dacă vii tu la mine și îmi spui, din senin:
„Salut, Andreea, eu sunt…, poți să-mi spui și numele tău, că m-am tot uitat la tine.” - Există un studiu care zice că doar 7% din comunicare este verbală. Fiecare dintre voi, acum, fără să faceți absolut nimic, faceți networking – și țineți minte asta.
- Cele mai faine evenimente sunt cele la care poți merge cu un prieten, dacă vă vine greu să faceți networking.
- Nu mai mergeți doar la evenimente din nișa voastră. Dacă vreți să aveți o experiență faină – sau dacă faceți asta inclusiv pentru a vă vinde serviciile – de multe ori, când suntem cu colegi din industrie, s-ar putea să ni se pară ciudat să mergem la oameni și să povestim cu ei.
- Mergeți în contexte în care sunteți cei mai puțin pregătiți din cameră, pentru că acolo curiozitatea nici măcar nu mai trebuie antrenată în vreun fel. Ea va veni natural. Veți dori să aflați mai multe de la oamenii care sunt acolo.
- Din perspectiva mea, cele mai faine evenimente de networking sunt evenimentele în care networking-ul este facilitat.
- Am învățat că cele mai mișto comunități pornesc de la o nevoie personală.
- Ce ajută mult este să testați și să ajustați ideea, iar mai departe – constanța. Pentru că doar așa crești.
Ioana Dodan – Arhitect de brand personal & fondator The FAB SQUAD

- Pentru mine, cel mai mult contează asta: interacțiunea asta umană. Și sunt așa fericită când văd că oamenii nu mai așteaptă să facă alții.
- Cred că asta e deviza unui om care vrea să-și crească cel mai mult brandul personal: nu mai aștepta să facă alții pentru tine, fă tu.
- M-am întrebat acum câțiva ani: Cum vreau să arate viața asta a mea ideală? Ce vreau să fac eu miercuri după-amiaza? Asta e o întrebare pe care încă mi-o pun.
- Și: Ce aș face eu fără să fiu plătită? Și m-am mai întrebat și un lucru foarte important, pe care încă îl folosesc ca să îmi dau seama cu cine vreau să lucrez: Vreau să stau cu omul ăla la masă? Aș sta să termin o sticlă de prosecco cu el la masă? Și dacă răspunsul e „nu”, de obicei nu lucrez cu el.
- Toată lumea vrea să facă brand personal, dar întrebarea mea preferată este: Ok, și îți place de cine ești tu acum? Adică: Ești pregătit să te expui? Și dacă răspunsul este: „Ce înseamnă, de fapt, asta cu expunerea?”, înseamnă că trebuie să mai săpăm puțin.
- Eu chiar cred că oricine din lume poate să aibă un brand personal extrem de profitabil.
- Oamenilor nu prea le pasă ce vinzi tu, dacă nu le place de tine.
- Cred foarte tare că brandul personal nu este deloc despre „uită-te la mine”. Cred, poate, și mai tare că nu este despre câte inimioare primești.
- Cred și mai tare că nu este despre portofoliul nostru și că nu este despre a te promova pe tine. Niciuna din astea nu este brandul personal.
- Ce poate însemna că este brandul personal? E foarte important să înțelegem de unde venim. Care e parcursul nostru, originea.
- Un brand personal are voie să aibă credințe personale.
- De obicei, un brand de business – dacă nu este unul foarte quirky – nu prea are. El rezonează cu valorile grupului, să zicem, care aderă la brandul respectiv, dar nu are valori personale.
- Brandul personal are o poveste a originii. Pe când, în același timp, își asumă opinii.
- Un brand de business, de obicei, nu poate să facă asta.
- Un brand personal poate să schimbe politic lumea din jurul lui. Poate să vorbească către grupuri care pot să schimbe lumea. Un brand de business, greu face asta.
- Un brand personal poate să aibă și o temă centrală, dar un brand de business, de obicei, o să aibă o piață un pic mai largă. Nu o să vrea să-și micșoreze foarte mult plaja de clienți.
- Un brand personal trebuie să-și exprime opiniile. Trebuie să fie curajos. Trebuie să fie acolo, prezent, și să spună părerea.
- Nu există brand personal fără să ne arătăm fața.
- Ce nu este brand personal este zona de influencing. Nu este neapărat să fii brand personal dacă tu ești un influencer. Nu înseamnă că, automat, orice influencer are un brand personal.
- 5% din brandul personal se întâmplă pe Instagram. Nu Instagramul ne dă nouă brandul personal. Ne mai ajută să mai vindem câte ceva, dar brandul personal se exprimă cel mai mult în offline.
- Dacă vinzi și ceva, site-ul e important ca brand personal.
- Felul în care faci networking la evenimente sociale vorbește despre brandul tău personal. Faptul că te îmbraci într-un anumit fel, cum arată ochelarii tăi, ce zici prima dată.
- Orice brand personal trebuie să aibă o poveste a originii sale.
- Viziunea este despre cum îți îndeplinești misiunea.
- Următorul pas este să fim pregătiți să auzim ce spune lumea despre noi.
- Nu toți trebuie să ne facem fotografii la laptop. Putem să facem și fotografii cu ghemul în gură. Ce ne diferențiază? Ce o să-l facă pe omul respectiv să ne țină minte?
- Senzația pe care ți-o dă un brand personal este mult mai importantă decât un logo.Un brand personal are nevoie să spună „nu”. „Nu, îmi pare rău, nu lucrez cu genul ăsta.”
- Story-selling-ul este cel mai bun. Nu ne interesează ce faci, ne interesează cum faci.
- Proiectele de suflet, de obicei, nu-ți fac bani. Dar e bine să le avem.
- Manifestul stă la baza comunicării de brand personal. Când ajungem lângă alții, să nu ne mai comparăm.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Gabriel Radu, BOA Production, DJ Liviu și IDU Fashion by Ioana Dumitrache și CustomerSpresso.