SocialPedia 70 – Idei principale

Pe 13 mai 2025 am organizat ediția 70 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cele trei super speakerițe au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 110 de participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 70 – The Power of LinkedIn in 2025.
Corina Neagu – HR Consultant, Mentor & Coach
- Eu sunt prezentă pe LinkedIn din 2006, cred, deci iată deja câtă vreme a trecut.
- Atunci era o rețea pe care foarte puțină lume o cunoștea, foarte multă lume nici măcar nu auzise de LinkedIn.
- N-a fost niciodată concurență între Facebook și LinkedIn, deși foarte mulți oameni sunt cei care spun că LinkedIn a devenit un fel de Facebook.
- LinkedIn a devenit o rețea de socializare în adevăratul sens al cuvântului, dar este și o platformă de învățare extraordinar de bună, dacă este să o cunoaștem.
- La mine, what you see is what you get, adică ceea ce vedeți în fața voastră, adică exact asta postez, postez ce simt, când simt.
- Postările care nu au legătură cu job-ul au început să capete din ce în ce mai mare amploare. Oamenii încep să fie din ce în ce mai vulnerabili pe LinkedIn.
- Ne descoperim pe LinkedIn. Ne descoperim pasiuni, ne descoperim valori, ne descoperim prieteni, mentori, descoperim oameni cu care facem business, angajatori, evident.
- Și ce-mi place foarte mult în ultimul timp este că puterea comunității a devenit din ce în ce mai mare. Am început să ne ajutăm reciproc.
- Deci dacă nu sunteți pe LinkedIn, rău faceți.
- Nu este doar o simplă rețea de socializare, ci și o rețea prin care noi putem să comunicăm și să ne comunicăm. 87% dintre recrutori folosesc LinkedIn.
- Indiferent de rolul pe care îl postez, am acolo ajutor și am încredere că găsesc oamenii potriviți. Și să știți că nu doar asta fac, îi ajut și pe cei care își caută job, îi recomand să își găsească job și peste 90% dintre cei pe care i-am ajutat și-au găsit job.
- Am pretenții de la voi că scrieți corect în limba română, respectiv cu diacritice.
- Idealul este să populezi LinkedIn, să te preocupe și să fii cât mai prezent sau cât mai prezentă. Și asta înseamnă exercițiul zilnic.
- Dacă tu nu vorbești despre ceea ce faci și despre cine ești, nu o să o facă nimeni în locul tău.
- LinkedIn este cel mai ieftin canal de PR. N-am plătit un leu. Nici pentru recrutare n-am plătit niciun leu. Nici pentru promovare.
- Întrebați-vă, care-i scopul meu pe LinkedIn? Este să-mi găsesc un job? Mă conectez cu oameni de HR, mă conectez cu recrutori, îmi cresc comunitatea în zona asta, cu angajator și așa mai departe. Vreau să-mi cresc comunitatea. De ce are nevoie comunitatea mea că trebuie să o cunosc? Păi hai să vedem, testăm, observăm.
Magor Csibi – Head of Leadership & Organizational Culture Practice @ Trendconsult
- Sunt un om destul de fixist, public la ora nouă, mă culc la ora 10, am tabieturile mele, tocmai de aceea nu prea m-am uitat niciodată cum funcționează algoritmii și n-am încercat niciodată să înțeleg cum funcționează algoritmii.
- Ceea ce încerc să înțeleg este cum funcționează societatea, cum funcționează grupurile, cum funcționăm noi ca oameni.
- Oamenii care nu se ambalează atât de mult la tot ce li se întâmplă, tind să fie mai fericiți decât restul oamenilor.
- Nu cantitatea relațiilor din viața noastră contează, ci calitatea lor. Și tocmai de aceea mi se pare că în momentul în care noi ne uităm la social media, ne uităm la rețele, ne uităm la conexiuni, de foarte multe ori avem această tendință de a transforma în cifre totul.
- Interacțiunile noastre în fiecare zi, pe rețelele de socializare, dezvoltă în mod decisiv fața societății în care trăim, fie că ne dăm seama, fie că nu ne dăm seama.
- Cred că singurul lucru ce putem să facem ca să construim pe termen mediu și lung o societate sănătoasă este să încercăm să fim atât de autentici cât putem în rețelele de socializare.
- Pe Facebook avem o anume cultură a discuției, unde aproape orice este permis, unde înjurăturile sunt ok. Exact aceeași om intră pe LinkedIn și nu-și permite să facă acest lucru pentru că se gândește, să uită angajatorul meu, să uită toată lumea, avem cumva un cod deontologic pe care nu vrem să o încălcăm.
- În secunda în care eu spun despre mine că sunt special, eu trebuie să dovedesc cât de special sunt în fiecare zi, fiecărui om. Tocmai de aceea în fiecare dimineață când mă trezesc, când spun mie ce bine că sunt un mediocru. Dar sunt un mediocru cum nu este niciun alt mediocru. Adică nu vreau să mă ridic deasupra nimănui, sunt diferit de ceilalți oameni, însă nu vreau să fiu extraordinar.
- În primul rând, de ce ai vrea să crești o rețea? Și de foarte multe ori ne imaginăm că singurul motiv pentru a crește o rețea este ca eu să pot să vorbesc și ei să poată să mă asculte.
- Prima dată întotdeauna întrebarea este ce construim noi împreună? Putem să avem o societate în care toată lumea vorbește și nimeni nu ascultă?
- Tu ar trebui să-i ajuți pe ceilalți să performeze, nu să fii preocupat de propria ta performanță. Despre astfel de lucruri putem discutăm într-un mod civilizat, într-un mod echilibrat pe LinkedIn. Scopul nostru pe LinkedIn nu ar trebui să fie neapărat să creștem engagement-ul nostru, personal branding, și așa mai departe, ci să ajungem la o redefinire a felului în care ne uităm la muncă.
- LinkedIn a fost prima platformă unde am început să discutăm despre experiențele noastre colective și vedem că se poate și așa.
- Nu vă ajută nici pe voi să vă pretindeți ceea ce nu sunteți și nu ajută nici piața pe termen mediu și lung.
- În secunda în care vrei să faci parte dintr-un grup nu poți să fii mai special decât restul grupului, ci poți să fii unul dintre oamenii speciali din grupul respectiv.
Iulia Stănescu – Digital Marketing Consultant, SocialPedia Co-Organizer
Cum funcționează algoritmul LinkedIn în 2025
1. Filtrarea calității – Postările sunt clasificate imediat ca spam, conținut de calitate scăzută sau de calitate înaltă.
2. Testarea engagementului – Algoritmul arată postarea ta unui eșantion mic din audiență pentru a observa nivelul inițial de interacțiune. Dacă primește engagement puternic în prima oră, postarea ta este promovată mai departe către conexiunile de gradul doi și trei.
3. Clasarea în funcție de rețea și relevanță – LinkedIn prioritizează conținutul de la persoanele și despre subiectele cu care interacționezi cel mai des.
Algoritmul ia în calcul trei dimensiuni importante:
- Identitatea: Profilul tău personal ajută LinkedIn să înțeleagă cui i-ar putea fi relevant conținutul tău: locația, cariera, abilitățile tale contează.
- Conținutul: Platforma evaluează dacă postarea ta este relevantă pentru alți utilizatori, în funcție.
- Activitatea membrilor: LinkedIn îți analizează interesele în funcție de comportamentul tău anterior pe platformă.
Schimbări recente ale algoritmului LinkedIn:
1. Mai multă vizibilitate pentru experți
2. Mai puțin clickbait, mai multe conversații
3. Postările cu engagement ridicat sunt promovate mai mult
4. Conținutul nativ este favorizat
Cum ne setăm obiectivele pe LinkedIn în 2025:
1. Consolidează-ți vizibilitatea brandului
2. Construiește-ți poziția de lider de opinie
3. Atrage și păstrează talente de top
4. Implică-ți clienții și potențialii parteneri
5. Promovează inițiativele de sustenabilitate și responsabilitate socială (ESG)
6. Valorifică puterea echipei
7. Creează engagement în jurul evenimentelor
- Postările care îi implică pe ceilalți sunt preferatele algoritmului, așa că încearcă să-ți încurajezi audiența să răspundă, să comenteze, să se implice.
- Postările video generează de cinci ori mai mult engagement, iar cele de Live Video de 24 de ori mai mult!
- Imaginile funcționează și ele excelent: postările cu imagini primesc de două ori mai multe comentarii decât cele doar cu text.
- Documentele și caruselele (PDF-urile în format scrollabil) sunt cele mai valoroase tipuri de conținut din punct de vedere al reach-ului.
- Primele 3 rânduri sunt esențiale pe LinkedIn. Începe cu o afirmație curajoasă sau o întrebare care stârnește curiozitatea.
- Un CTA clar face diferența. Încheie cu întrebări de tipul: „Tu ce părere ai?” / „Spune-mi în comentarii!” / „Ai trecut și tu prin asta?”
- LinkedIn are o rată medie de engagement de 3,8%.
- În medie, utilizatorii petrec 14 minute și 20 de secunde pe LinkedIn în fiecare sesiune.
- 78% dintre utilizatori consumă conținut pe LinkedIn pentru a fi la curent cu noutățile din industrie, iar 73% pentru a descoperi idei noi.
- Postările care includ imagini primesc cu 98% mai multe comentarii decât cele fără imagini.
- Postările cu hashtaguri primesc cu până la 30% mai mult engagement decât cele fără.
- Companiile care postează săptămânal pe LinkedIn obțin de 2 ori mai mult engagement decât cele care nu postează constant.
- Adăugarea de linkuri care duc în afara platformei reduce reach-ul postării cu 20–35%.
- Aproape 70% dintre utilizatorii LinkedIn accesează platforma de pe un dispozitiv mobil.
- Postările care includ umor înregistrează o creștere a engagementului de 65%.
- Aproximativ 80% dintre leadurile B2B generate în social media vin de pe LinkedIn.
- Ratele de engagement ale reclamelor pe LinkedIn sunt cu 50% mai mari decât cele de pe alte platforme sociale.
- Companiile cu pagini LinkedIn complete au cu 30% mai multe vizualizări săptămânale.
- Profilurile optimizate au de 40 de ori mai multe șanse să primească oportunități.
- Ai de 7 ori mai multe șanse să fii găsit dacă ai o fotografie de profil.
- Ești de 12 ori mai ușor de găsit dacă ai trecut cel puțin două experiențe profesionale.
- Un profil complet îți aduce de 21 de ori mai multe vizualizări și de 36 de ori mai multe mesaje.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Mihai Baltă, BOA Production, DJ Liviu și Ioana Dumitrache.