SocialPedia 52 – Idei principale

Pe 12 septembrie 2023 am organizat ediția 52 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 130 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 52 – Email Marketing in 2023, sponsored by MTH Digital. Nu înainte de a vă anunța că pe 10 octombrie ne vom revedea la SocialPedia 53 despre Antreprenoriat în 2023. Noi abia așteptăm!

Anca Toma, Digital Strategy Director @ MTH Digital

  • 91% dintre utilizatori verifică mailul zilnic.
  • Emailul este canalul de digital marketing cu cel mai mare ROI – 40 – 4000%.
  • 81% dintre mailuri sunt deschise și citite de pe device-uri mobile.
  • Pentru un newsletter ai nevoie de: Titluri mai scurte;
    Primul ecran vizibil pe mobile e prioritar; Bannere pătrate sau portret pentru a evidenția mai bine promoțiile pe mobil.
  • 81,9% dintre utilizatori folosesc Dark Mode.
  • Ce KPI urmărim în Email Marketing:

Open Rate = rata de deschidere a emailurilor
CTR – Click Through Rate = nr. total de click-uri / nr. total de emailuri livrate
CTOR – Click To Open Rate = nr. total de click-uri / nr. total de emailuri deschise
CR = rata de conversie – din canalul email marketing
List Growth Rate = (Nr. abonați noi – Nr. dezabonați) / Nr. total de abonați din listă
Unsubscribe Rate = rata de dezbonare
Rata de livrare a emailurilor

  • Benchmark România: OR mediu = 14%, OR target = 20%
  • Emoji atrag atenția, cresc Open Rate, dar scad rata de livrabilitate în Inbox-ul utilizatorului – sunt respinse de serverele de email – este de urmărit rata de livrabilitate din platformă.
  • Benchmark România CTR = 2,7%, Europa CTR = 5%
  • 17% dintre abonații care urmăresc un brand deschid newsletterele pentru navigare rapidă pe site – prin meniu.
  • 12% dintre abonații care urmăresc un brand deschid newsletterele pentru navigare rapidă prin footer către social media.
  • Oamenii în imagini sau video-uri cresc rata de click și engagement.
  • Gândirea principalelor customer journey-uri pas cu pas

> Mail de confirmare a abonării la newsletter

> Noii abonați – welcome email + journey

> Mailuri legate de comandă

> Abonații inactivi – fluxuri de reengagement

> Segmentare bazată pe comportament pe website

  • Welcome Email: Unul dintre cele mai citite emailuri. Ar trebui să trimită către cel mai bun conținut – nu doar comercial.

 

Victor Kapra, Creator @ Civilization

Cum poți să seduci consumatorul de media online?

  • Snackable content (ușor de digerat, ușor reproductibil, memorabil, shareuibil) Texte lungi, video de durată? Da, dacă sunt chiar interesante, iar informația este captivantă.
  • Oferi informația completă, clară, și răspunsuri cam la toate întrebările pe care și le-ar putea pune consumatorul Unde e linkul? Cum pot să cumpăr?
  • Stil relaxat, inteligent, dacă se poate cu umor bine dozat
  • Vii cu prospețimea unui suport media nou.

De ce newsletterele sunt pe val

  • Produse de nișă, cu targetare precisă (sneakers, cocktailuri, politică, tech, sport, operă, cărți, cripto etc)
  • „A sosit comanda online.” E ca un pachet de la eMAG pe care îl deschizi când ai timp/dispoziție
  • Coagulează comunități
  • Bazat pe expertiza autorului/autorilor
  • Sunt „ceva nou, proaspăt”
  • Doar cenzura bunului simț
  • Public mai educat și mult mai calm în comparație cu rețelele sociale

Newsletterele: fenomen media începând din 2019-2020

  • Jurnaliști care câștigă mult mai bine și au mai multă libertate
  • Monetizarea pasiunii
  • Susținerea brandului personal
  • Interes susținut din partea advertiserilor

Platforma Substack.com

  • Permite monetizarea (abonament lunar/anual, susținere)
  • Dashboard ușor de utilizat
  • Podcast integrat
  • Sistem de recomandare între autori

Te gândești la un newsletter?

  • Identifică nișa de competență (poate să fie și talentul de povestitor)
  • Stabilește un ritm de publicare comod. O dată la 7 sau 14 zile, e ok, la început
  • Fă-ți o strategie de promovare în social media (fără buget)
  • Nu te descuraja dacă abonații nu vin din prima
  • Gândește-te care e obiectivul: monetizare sau promovarea brandului personal? Sau și, și.

Manuela Ciugudean – Coach profesionist & Strateg de branduri personale

  • Newsletter-ul de brand personal e un instrument de conectare.
  • Te conectezi când spui o poveste personală cu care oamenii rezonează.
  • Primul pas? Povestea ta. Al doilea? Clientul ideal.
    Cui spui o poveste pe email?
  • Newsletter-ul de brand personal e storytelling curat în 2023.
  • Când abonatul îți încredințează problema să i-o rezolvi, îl convertești ușor în client plătitor.
  • Ca să îl convertești, DA, respectă regulile de email marketing. Dar nu te comporta ca un brand inuman când ești om!
  • Fă mai mult decât promovare:

Oferă detalii personale.
Fii jucăuș.
Fii uman.
Fii vulnerabil.
Încurajează.
Motivează.
Fă-i să zâmbească
Arată-ți expertiza.
Fii generos!
Spune mereu adevărul.
Trimis, conectat, nu perfect.

  • Frecvența bate intensitatea.
  • Comunicarea pe email cu abonații, odată ce îți lasă emailul, este o responsabilitate.
  • Cea mai mare problemă a profesioniștilor e că
    nu și-au identificat încă povestea.
  • Povestea face lucrurile personale, interesante, vulnerabile, credibile, familiare, predictibile.
  • Povestea îi face pe abonați să deschidă mailul.
    Ești un erou Netflix, iar fiecare email trimis e un episod din serialul „TU”.
  • Newsletter-ul de brand personal se bazează pe predictibilitate.
  • Din newsletterul de brand personal oamenii vor să știe ce mai faci personal și profesional.
  • Ce faci între campanii determină cum vor merge campaniile respective.
  • Caută să inițiezi și să întreții o conversație.
    Nu doar scrii, ci și asculți.
  • Știu că am succes când:

Oamenii cumpără -> conversie
Oamenii mă întreabă „ce e cu tine?”

  • Dă-ți șansa să te conectezi cu inima alături de oameni cu inimi care bat în ritm similar, pentru aceleași cauze.

 

Mulțumim sponsorului MTH Digital și partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Bogdan Zop, BOA Production și DJ Liviu.