SocialPedia 52 – Idei principale
Pe 12 septembrie 2023 am organizat ediția 52 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 130 de participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 52 – Email Marketing in 2023, sponsored by MTH Digital. Nu înainte de a vă anunța că pe 10 octombrie ne vom revedea la SocialPedia 53 despre Antreprenoriat în 2023. Noi abia așteptăm!
Anca Toma, Digital Strategy Director @ MTH Digital
- 91% dintre utilizatori verifică mailul zilnic.
- Emailul este canalul de digital marketing cu cel mai mare ROI – 40 – 4000%.
- 81% dintre mailuri sunt deschise și citite de pe device-uri mobile.
- Pentru un newsletter ai nevoie de: Titluri mai scurte;
Primul ecran vizibil pe mobile e prioritar; Bannere pătrate sau portret pentru a evidenția mai bine promoțiile pe mobil. - 81,9% dintre utilizatori folosesc Dark Mode.
- Ce KPI urmărim în Email Marketing:
Open Rate = rata de deschidere a emailurilor
CTR – Click Through Rate = nr. total de click-uri / nr. total de emailuri livrate
CTOR – Click To Open Rate = nr. total de click-uri / nr. total de emailuri deschise
CR = rata de conversie – din canalul email marketing
List Growth Rate = (Nr. abonați noi – Nr. dezabonați) / Nr. total de abonați din listă
Unsubscribe Rate = rata de dezbonare
Rata de livrare a emailurilor
- Benchmark România: OR mediu = 14%, OR target = 20%
- Emoji atrag atenția, cresc Open Rate, dar scad rata de livrabilitate în Inbox-ul utilizatorului – sunt respinse de serverele de email – este de urmărit rata de livrabilitate din platformă.
- Benchmark România CTR = 2,7%, Europa CTR = 5%
- 17% dintre abonații care urmăresc un brand deschid newsletterele pentru navigare rapidă pe site – prin meniu.
- 12% dintre abonații care urmăresc un brand deschid newsletterele pentru navigare rapidă prin footer către social media.
- Oamenii în imagini sau video-uri cresc rata de click și engagement.
- Gândirea principalelor customer journey-uri pas cu pas
> Mail de confirmare a abonării la newsletter
> Noii abonați – welcome email + journey
> Mailuri legate de comandă
> Abonații inactivi – fluxuri de reengagement
> Segmentare bazată pe comportament pe website
- Welcome Email: Unul dintre cele mai citite emailuri. Ar trebui să trimită către cel mai bun conținut – nu doar comercial.
Victor Kapra, Creator @ Civilization
Cum poți să seduci consumatorul de media online?
- Snackable content (ușor de digerat, ușor reproductibil, memorabil, shareuibil)Texte lungi, video de durată? Da, dacă sunt chiar interesante, iar informația este captivantă.
- Oferi informația completă, clară, și răspunsuri cam la toate întrebările pe care și le-ar putea pune consumatorulUnde e linkul? Cum pot să cumpăr?
- Stil relaxat, inteligent, dacă se poate cu umor bine dozat
- Vii cu prospețimea unui suport media nou.
De ce newsletterele sunt pe val
- Produse de nișă, cu targetare precisă (sneakers, cocktailuri, politică, tech, sport, operă, cărți, cripto etc)
- „A sosit comanda online.” E ca un pachet de la eMAG pe care îl deschizi când ai timp/dispoziție
- Coagulează comunități
- Bazat pe expertiza autorului/autorilor
- Sunt „ceva nou, proaspăt”
- Doar cenzura bunului simț
- Public mai educat și mult mai calm în comparație cu rețelele sociale
Newsletterele: fenomen media începând din 2019-2020
- Jurnaliști care câștigă mult mai bine și au mai multă libertate
- Monetizarea pasiunii
- Susținerea brandului personal
- Interes susținut din partea advertiserilor
Platforma Substack.com
- Permite monetizarea (abonament lunar/anual, susținere)
- Dashboard ușor de utilizat
- Podcast integrat
- Sistem de recomandare între autori
Te gândești la un newsletter?
- Identifică nișa de competență (poate să fie și talentul de povestitor)
- Stabilește un ritm de publicare comod. O dată la 7 sau 14 zile, e ok, la început
- Fă-ți o strategie de promovare în social media (fără buget)
- Nu te descuraja dacă abonații nu vin din prima
- Gândește-te care e obiectivul: monetizare sau promovarea brandului personal? Sau și, și.
Manuela Ciugudean – Coach profesionist & Strateg de branduri personale
- Newsletter-ul de brand personal e un instrument de conectare.
- Te conectezi când spui o poveste personală cu care oamenii rezonează.
- Primul pas? Povestea ta. Al doilea? Clientul ideal.
Cui spui o poveste pe email? - Newsletter-ul de brand personal e storytelling curat în 2023.
- Când abonatul îți încredințează problema să i-o rezolvi, îl convertești ușor în client plătitor.
- Ca să îl convertești, DA, respectă regulile de email marketing. Dar nu te comporta ca un brand inuman când ești om!
- Fă mai mult decât promovare:
Oferă detalii personale.
Fii jucăuș.
Fii uman.
Fii vulnerabil.
Încurajează.
Motivează.
Fă-i să zâmbească
Arată-ți expertiza.
Fii generos!
Spune mereu adevărul.
Trimis, conectat, nu perfect.
- Frecvența bate intensitatea.
- Comunicarea pe email cu abonații, odată ce îți lasă emailul, este o responsabilitate.
- Cea mai mare problemă a profesioniștilor e că
nu și-au identificat încă povestea. - Povestea face lucrurile personale, interesante, vulnerabile, credibile, familiare, predictibile.
- Povestea îi face pe abonați să deschidă mailul.
Ești un erou Netflix, iar fiecare email trimis e un episod din serialul „TU”. - Newsletter-ul de brand personal se bazează pe predictibilitate.
- Din newsletterul de brand personal oamenii vor să știe ce mai faci personal și profesional.
- Ce faci între campanii determină cum vor merge campaniile respective.
- Caută să inițiezi și să întreții o conversație.
Nu doar scrii, ci și asculți. - Știu că am succes când:
Oamenii cumpără -> conversie
Oamenii mă întreabă „ce e cu tine?”
- Dă-ți șansa să te conectezi cu inima alături de oameni cu inimi care bat în ritm similar, pentru aceleași cauze.
Mulțumim sponsorului MTH Digital și partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Bogdan Zop, BOA Production și DJ Liviu.