SocialPedia 47 – Idei principale

Pe 11 aprilie 2023 am organizat ediția 47 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 170 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 47 – Social Media Strategy în 2023, powered by Lidl România. Nu înainte de a vă anunța că pe 16 mai ne vom revedea la SocialPedia 48. Noi abia așteptăm!

Adriana Georgescu, Digital Strategist @Golin România

  • De ce ai nevoie de strategie în 2023? Pentru a fi în fața competiței, pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor tăi și pentru a obține rezultate măsurabile. Nu în ultimul rând, pentru a ține pasul cu schimbarea algoritmilor, ceea ce-ți poate influența vizibilitatea și reach-ul.
  • Cum ne apucăm să dezvoltăm o strategie de social media? Care este primul pas? Researchul: social channels audit (dacă este cazul), competition analysis, audience insights, trends. Cum faci să te diferențiezi? Ce trenduri poți exploata în 2023 încât să-ți atingi obiectivele? Acest pas este foarte important încât îți oferă o perspectivă aprofundată asupra industriei în care activezi și a publicului țintă. Este important să te uiți la date demografice, interese, comportamente și locație. Asta te ajută să creezi conținut cu care publicul tău să rezoneze și care să-ți aducă engagement.
  • Ce vrem să obținem prin prezența în social media? Awareness, engagement, conversion? Este important să aliniem obiectivele de comunicare în SM la cele de business.
  • Conform Data Reportal 2023, în România sunt 13.5 milioane de utilizatori de social media, care în fiecare zi petrec în medie 2h32m pe rețelele sociale. 39.6% declară că ei caută inspirație pentru lucruri pe care să le facă sau pe care să le cumpere. Ce înseamnă asta mai exact? Că aici sunt oamenii care pot cumpăra și recomanda produsele și serviciile tale și ai oportunitatea de a construi comunități în jurul brandurilor.
  • Odată ce am trasat obiectivele, știm căror publicuri ne adresăm și pe ce platforme sunt active, este important să trasăm un plan de conținut prin care să ne conectăm cu comunitățile noastre. Vom trasa pilonii de comunicare & principalele subiecte de abordat, frecvența cu care vom posta și tipul de formate (text, foto, carousel, video, infografice ș.a.m.d.). Cum știm ce formate au succes? Ne uităm la particularitățile fiecărei platforme în parte și avem în vedere benchmarks pentru acestea.
  • Când includem influenceri în campaniile noastre? Atunci când vrem să creștem brand awareness-ul, să ajungem la noi comunități (reach) și să stimulăm interacțiunile cu brandul nostru (drive engagement).
  • Stabilește metrici pentru a urmări succesul eforturilor în social media (it goes hand in hand cu stabilirea bugetelor). Poate include reach, engagement rate, fanbase growth, website traffic și conversii (downloads, subscriptions sau chiar sales)

Andra Nistor, Marketing Coordinator @Departamentul de Agricultură al Statelor Unite

  • Strategia este drumul pe care trebuie să îl parcurgi pentru a ajunge în locul stabilit
  • Strategia este un drum care trebuie parcurs cap-coadă. Nu putem sări etape.
  • Obiectivele de marketing trebuie să se alinieze întotdeauna la obiectivele de business.
  • NU este despre tine și brandul tău! Întotdeauna este despre consumator și despre nevoile lui. Cum îl poți ajuta să și le satisfacă?
  • Ascultă consumatorul și extrage insight-uri
  • Nu promite ce nu poți să îi dai!
  • Delicious România este un brand nou, un proiect guvernamental, care face educație culinară, pentru că un consumator educat este un viitor cumpărător, care vinde totul și nimic în același timp, are concurență orice produs alimentar și se promovează prin povești, educație, inspirație, promovarea partenerilor, evenimente de tasting, colaborări cu chefii care pregătesc mâncarea la restaurant etc.

Alexandru Dincovici, Antropolog

  • Discuția despre strategie nu prea are sens decât în context modern
  • Ea presupune, în spate, un model despre oameni și societate (ex. teoria actorului rațional).
  • Strategia, în general, presupune capacitatea de modelare a unor comportamente și situații.
  • ​​Strategii= modul prin care sistemul își menține existența, în spațiul său dominant
  • În practică, strategiile sunt apanajul unor entități non-individuale (și e niște teorie pe aici)
  • Oamenii de obicei încearcă să se miște în spațiul ăsta, parțial obedient – parțial cu niște agentivitate/capacitate de acțiune
  • Care sunt cele trei lentile teoretice cu care ne putem uita la ce se întâmplă în lume? Una e teoria accelerării sociale (nimeni nu vrea să rămână în urmă), a doua e discursul terapeutic, și a treia e un îndemn la playfulness, un demers opus mindfulnessului, pentru că implică deschidere către lume, și nu închidere în sine.

Mulțumim sponsorului Lidl România și partenerilor acestui eveniment: MTH Digital și Restaurant Monarh, Bogdan Zop, BOA Production și DJ Liviu.

Lasa un comentariu