SocialPedia 46 – Idei principale

Pe 14 martie 2023 am organizat ediția 46 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Ceile 3 super speakerițe au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 46 – Freelancing în 2023. Nu înainte de a vă anunța că pe 11 aprilie ne vom revedea la SocialPedia 47. Noi abia așteptăm!

Veronica Soare, Soulpreneur, Storyteller Kaleidolove & @inimaoglinda

  • Am venit să vă povestesc despre cum am ajuns să mă numesc nici freelancer, nici antreprenor, nu am reușit niciodată să mă identific cu aceste cuvinte, deși cumva sunt sub fiecare dintre ele. Dar cineva mi-a zis cândva că sunt soulpreneur și mi-a plăcut.
  • Nu a fost în planul vieții mele să fiu toate aceste lucruri.
  • Pentru a mine a funcționat să știu încotro mă îndrept, dar să mă las surprinsă de tot ce mi se întâmplă.
  • Mă consider un om norocos pentru că atunci când oamenii mă întreabă cu ce mă ocup, eu le spun că mă joc.
  • Îmi place că mi-am construit viața cât să mă joc pe mai multe terenuri. Am un adevărat complex sportiv.
  • Eu am salvat-o pe Lola, cățelușa mea, o dată; ea m-a salvat pe mine de multe ori. Mi-am schimbat viața datorită ei.
  • Cred că viața este un domino și un puzzle.
  • Mie îmi place să îmi pun întrebarea asta: „Veronica, ție îți place ce ai făcut azi? Ești mulțumită? Ai făcut tot ce ai putut? Nu să îi mulțumești pe ceilalți, să te mulțumești pe tine.”
  • Dar cel mai mult și mai mult, cred că viața este un caleidoscop.
  • Oamenii când privesc prin caleidoscop, îmi arată cea mai frumoasă parte a lor și ei nici măcar nu știu.
  • Cred că antreprenoriatul, freelancingul, soulprenoriatul sunt despre pofta de a ieși pe terenul de joacă.
  • Călătoria mea a început în 2011, când mi-am făcut cont pe Facebook și am început să scriu.
  • Doi ani mai târziu, în 2013, m-am trezit că am șapte clienți în acest domeniu care se numește content.
  • Ce s-a dezvoltat din bucuria mea de a fi autentic, jucăuș și povestitor pe Facebook: o comunitate dornică să participe la lucrurile la care o invitam – să plantăm copaci, să salvăm animale.
  • În acest context mi-am dat seama că vreau să pun totul sub o umbrela: minuni.ro – caleidoscop de fapte bune.
  • Nu am avut niciodată graba să lansez ceva. Eu cred în divine timing.
  • Cine mă urmărește, știe că sunt un om foarte vulnerabil. Cred că este o superputere.
  • Minuni pe Camino este povestea vieții mele. Prima călătorie mi-a schimbat viața, un proiect de fundraising prin storytelling.
  • În esența noastră, cred că suntem niște caleidoscoape. Fiecare om are o poveste care abia așteaptă să fie spusă.
  • Într-un caleidoscop sunt trei bucăți de oglindă. O bucată de oglindă este imaginația, a doua bucată este creativitatea, iar a treia sunt faptele noastre.
  • Până acum doi ani nu spuneam despre mine că sunt creativă.
  • Inima Oglindă este proiectul meu cel mai drag.
  • Dacă ne facem cu bucurie treaba, în fiecare dintre noi există potențial creativ.
  • Cred că este esențial să înveți să fii liderul propriei tale vieți atunci când ești freelancer sau antreprenor.
  • Ce înseamnă să fii propriul tău lider: să vorbești, să fii vulnerabil, să ai inițiativă, să testezi, să încerci.
  • Ce m-a ajutat mereu anii ăștia a fost să schimb perspectiva.
  • Ce m-a ajutat în ultimii ani: be your own leader & be your own cheerleader.
  • Bucură-te de tine, de ce faci. Ai curaj, ai încredere.
  • Anul acesta voi scrie o carte pentru copii.

Mihaela Lemnaru, Social media & Creative strategist

  • M-au ajutat sa imi incep drumul facultatea, voluntariatul, internships & jobs, network-ul.
  • Tranziția a fost smooth, chiar dacă impulsul a fost strong.
  • De la primul client, au venit alții.
  • Cum am procedat: Știam ce voiam să fac, la ce sunt bună și ce se „caută”. Am stabilit pentru cine. Am făcut un PFA ca să pot fi plătită. Am pus la punct un Portofoliu/ prezentare/ pachete. Am populat paginile de social media. Mi-am făcut un site și am început să mă implic în grupuri și să particip la evenimente de profil.
  • Folosește Social Media ca: o carte de vizită, networking space, learning space, helping space.
  • Creează conținut care: educă, e entertaining, te poziționează ca specialist, arată munca ta.
  • Pe cine urmăresc: @brock11johnson, @garyvee, @puregallussocial, @holler.academy.
  • Unde găsești și cum atragi clienții? Prin intermediul platformelor tale sociale, prin recomandări, pe grupuri de Facebook, pe website-uri de profil, prin colaborari cu agenții de PR/ Marketing, la evenimente de networking, prin abordare directă, prin colaborare cu alți freelanceri.
  • Testează și vezi ce funcționează pentru tine!
  • Cea mai mare provocare atunci când ești freelancer … ești TU: să te înțelegi cu tine, să nu iei lucrurile personal, să știi când forțezi și când să te odihnești, să ai timp și pentru tine (omul), să știi când să ceri ajutor/ să delegi.
  • Ce aș fi vrut să știu la început de freelancing? Nu poți să le faci pe toate… și e ok! Nu o să te simți pregătit sau încrezător 100% Ai senzația că toată lumea face ce faci tu și chiar o face mai bine. Când simți că ceva nu e ok, renunță. Munca ta vei fi tu.
  • Am avut momente în care am vrut să renunț. Mă gândeam că va fi mai ușor dacă mă angajez. Dar, când mă uit să văd câte am făcut, îmi dau seama că va fi o pierdere de energie.
  • Sfatul meu: Make the most of it.

 

Rusanda Davideanu, Expert în Brand Personal

  • Ce este brandul personal? Intersecția dintre cum te vezi și tu și cum te văd cei din jur.
  • Termenul de brand personal a fost folosit pentru prima dată de către Tom Peters în 1997 într-un articol intitulat “The brand called you”, apărut în revista „Fast Company”.
  • În acest articol Tom Peters afirmă că fiecare om este un brand şi are oportunitatea de a ieşi în evidenţă şi că nu numai produsele de consum ale companiilor cu bugete mari de marketing sunt branduri.
  • Ce întrebări să îți pui când te gândești dacă ai nevoie de un brand personal?
  1. Dacă ești freelancer/antreprenor: ai nevoie să vinzi?
  2. Dacă ești angajat: ai nevoie să avansezi în companie?
  3. Dacă ești stay at home mom: ai nevoie să te reinventezi?
  4. Dacă nu vinzi nimic, nu ești angajat și nu ai nevoie să te reinventezi: crezi că la un moment dat în această viață vei avea nevoie?
  5. Implementarea brandului personal: 30% Outside, 70% Inside.
  • Inside:
    Povestea ta
    Obiective de business
    Obiective de comunicare
    Produse & Servicii
    Atu-uri și vulnerabilități
    Tipaj de personalitate
    Arhetip de Brand Personal
    Misiune. Viziune. Valori
    UVP. Poziționare & Diferențiere
    Studiul Publicului Țintă
    Canale de Social Media
  • Outside:
    Elemente de BP
    Testul Google
    Voce & Atitudine de BP
    Emoji de BP
    Cuvinte cheie
    Schema de culori
    Hair & Make-up
    Style & Fashion
    Mărci de Brand Personal
    How to Pose
    Modele care ne inspiră
  • Ce include implementarea:
    Probleme de imagine de rezolvat
    Pași de transformare de BP
    Strategie de Social Media
    10 teme de abordat în SM
    Strategie de apariții în Mass-Media
    Cross-promotion cu branduri și oameni
  • Arhetipurile lui Jung – crearea personajului tău.
  • Sunt 12 arhetipuri: Outlaw, Magician, Hero, Lover, Jester, Everyman, Cargiver, Ruler, Creator, Innocent, Sage, Explorer.
  • Ce înseamnă să nu ai un brand personal:
  1. Să postezi ce ai chef, când ai chef
  2. Să îți fie frică să ieși în față și să îți asumi cine ești
  3. Să îți construiești o imagine ”în trend” sau cum ai văzut că fac alții
  4. Să te arăți într-o postură de perfecțiune absolută
  5. Să promovezi de toate pentru toți
  6. Să te focusezi prea mult pe tine
  7. Să aștepți vânzări imediate, de tip fast food
  • Ce înseamnă să începi să ai un brand personal:
  1. Să setezi obiective anuale de business și de comunicare
  2. Să urmezi o strategie de postări cu direcții de conținut în social media
  3. Să îți asculți și să îți înțelegi publicul țintă
  4. Să construiești un personaj memorabil bazat pe cine ești cu adevărat, cu bune și cu rele
  5. Să stabilești relații de încredere pe nișa ta
  6. Să construiești pas cu pas și să crești slow și cu rezultate pe termen lung

Mulțumim partenerilor acestui eveniment: partenerului MTH Digital și partenerilor BijuBox, Restaurant Monarh, Mihai Baltă, BOA Production și DJ Liviu.

Lasa un comentariu