SocialPedia 42 – Idei principale

Pe 11 octombrie 2022 am organizat ediția 42 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 42 – The Power of Communities powered by Eisberg #simplyfresh. Nu înainte de a vă anunța că pe 15 noiembrie ne vom revedea la SocialPedia 43. Noi abia așteptăm!

Claudia Nicolau-Penda – Fondatoare @ Nu Mai Port

  • Ce înseamnă Nu Mai Port? Este un grup de Facebook care are în așteptare 75.000 de persoane, iar în grup sunt deja 54.000 de persoane.
  • Deocamdată sunt doar eu cea care aprobă, vine cu idei în comunitate, care face ce simte.
  • Acum trei ani, în 2019, stăteam acasă în concediu de maternitate și făceam comenzi online. Aveam o pereche de sandale pe care le-am purtat la botezul fiicei mele și mă gândeam că nu le voi mai purta niciodată. Dădusem o mică avere pe ele. I-am zis soțului că aș vrea să fac un site pe care femeile să posteze haine pe care nu le mai poartă, cu etichetă.
  • Poate viața asta te duce unde trebuie, dar ne dăm seama mult mai târziu. Aveți răbdare, drumul va duce unde trebuie. Trebuie să fiți relaxați și să credeți și în impulsul de moment.
  • În două săptămâni, aveam 2000 de persoane în grup.
  • În timp, am făcut și câteva reguli pe grup, cum să se posteze.
  • Apoi a venit pandemia și m-am trezit închisă în casă. Așa că am decis că trebuie să cunosc mai bine oamenii din comunitate, dincolo de haine. Fetele au rezonat foarte tare cu ideea, s-au deschis.
  • În grup sunt doar 1,8% bărbați.
  • Am simțit că nu suntem singuri. Că faptele și gândurile noastre sunt înțelese, nu sunt judecate.
  • Avem patru cupluri care s-au cunoscut pe grup, iar două dintre ele au acum bebeluși.
  • Viitorul este să trecem mai des în offline. Trebuie să ne vedem față în față și să schimbăm idei. Ne întâlnim deocamdată o dată la două luni.
  • Este foarte mult de muncă pentru a gestiona acest grup.
  • Pentru a fi acceptat în grup, trebuie să ai un profil real.
  • Sunt recunoscătoare pentru branduri. Cu ajutorul lor mențin încă grupul. Brandurile fac postări personalizate pentru grup. Facem campanii frumoase cu discount și astfel se pot măsura și rezultatele.

 

Alexandra Iosif – Creator de conținut

  • Alexandra Iosif este o fată simplă de la țară care a venit să studieze informatică la București și care a reușit între timp să se intrețină singură din online și să adune în jurul ei o comunitate super strânsă și reală.
  • A început să facă ce a simțit că îi place foarte mult, fără să se mai gândească la prejudecăți, a postat constant și a fost ea însăși, exact așa cum este și în viața reală.
  • Oamenii au nevoie de conexiune. Este o nevoie umană fundamentală. Are la bază sentimentul de apartenență.
  • Comunitățile nu depind de numere. Pot fi de orice mărime: mici, medii, mari, uriașe. Ceea ce le definește cu adevărat: ceva comun și raportul de apropiere.
  • Numărul meu de urmăritori de pe Instagram nu este foarte mare, dar sentimentul de comunitate este foarte puternic.
  • Pe Tik Tok am un număr mai mare de urmăritori, dar aici nu s-a format încă o comunitate în adevăratul sens.
  • Uităm cât înseamnă cu adevărat numerele pe care le vedem online.
  • Cum putem crea o conexiune cu oamenii? Cum îi putem include în comunitate? Fii tu și fii prezent constant. Oamenii nu mai vor să vadă doar perfecțiune. Căutăm realitate, vulnerabilitate, lucruri cu care putem să ne identificăm și să empatizam ușor.
  • Comunitatea te susține pe tine, persoana, nu neapărat pe tine, creatorul de conținut.
  • Lucruri practice pe care le fac pentru a menține o conexiune: vorbesc cât mai mult pe story, fără un discurs „calculat” înainte, răspund la mesajele private și mă implic foarte mult în răspunsuri, adaug tușa mea personală în descrierile postărilor, fac Q&A-uri pe story o dată la ceva timp, cu multe răspunsuri personale, implic comunitatea cât mai des în viața și activitatea mea, arăt constant recunoștința față de ei și le mulțumesc pt susținere, sunt 100% transparentă în ceea ce privește colaborările mele
  • O comunitate strânsă aduce mereu și numere mai mari (reach, engagement). Există conținut simplu cu numere mari și conținut foarte profi cu numere mici.

 

 

Denisa Radu – Marketing Manager & University Teacher

  • Cred în ideea de a fi un exemplu care dă tonul în comunitățile din care face parte sau în comunitatea pe care o creează. Și practic asta. Mă pasionează neuroștiințele și modalitățile în care putem lucra cu creierul nostru astfel încât să ne fie bine că să putem face bine în comunitate.
  • Comunitatea ne oferă sentimentul de apartenență. Ca parte din comunitate ne simțim înțeleși, validați, și parte dintr-un grup care are interese si dorințe similare cu ale noastre.
  • De asemenea, în comunități se petrece un schimb de experiențe și cunoștințe care stimulează stima de sine la nivel invidiual. Și astea sunt doar câteva dintre nevoile pe care le îndeplinim ca parte din comunitate.
  • Pentru a putea construi o comunitate în jurul brandului e absolut necesar să-ți asculți și să-ți cunoști clienții. Ei sunt cei care vor fi primii beneficiari ai acestei comunități.
  • Abilități necesare pentru community management: empatie (cognitivă, emoțională sau empatică), feedback constructiv, curiozitate.
  • 5 exerciții pentru a construi empatia:1. Consolidează-ți resursele interioare. Gândește-te la ceva cu care te lupți și cum te face să te simți. Apoi imaginează-ți un prieten care vine la tine cu aceeași problemă și cum ai răspunde la el. 2. Te simți fără energie? Arată bunătate ceilalți. 3. Nu fi de acord, dar fără să dezbați. Când ai o conversație cu cineva cu care nu ești de acord, în loc să dezbați problema controversată, împărtășește povestea despre cum ți-ai format opinia și apoi ascultă cum a ajuns celălalt la a lui. 4. Complimentează empatia celorlalți. 5. Folosește social media să te conectezi, nu doar să comentezi.
  • Ce presupune o comunitate online sau offline: scop comun, interese comune, spațiu de interacțiune, frecvență.
  • Când devine o comunitate relevantă: când e percepută ca utilă de membrii comunității, când aduce o contribuție reală pentru scopul său, când generează o schimbare micro sau macro.
  • Mărimea comunității nu determină relevanța acesteia.
  • Concluzii cheie (5 verbe): Fii parte. Învăță. Cercetează. Fii autentic. Cere și oferă feedback constructiv.
  • Recomandare de cărți: The Social Skills Guidebook – Chris Mcleod, Find your people – Jennie Allen, Belong – Radha Agrawal, Me to We – Craig Kielburger & Marc Kielburger.

Mulțumim partenerilor acestui eveniment: sponsorului Eisberg #simplyfresh și partenerilor Restaurant Monarh, Bogdan Zop, BOA Production și DJ Liviu.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *