SocialPedia 36 – Idei principale

Pe 05 aprilie 2022 am organizat ediția 36 a SocialPedia, online. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru participanți.

Nu uita de concursurile pe care le-a pregătit Lidl România pentru comunitatea noastră:

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 36 powered by Lidl România. Nu înainte de a vă anunța că în mai ne vom revedea la SocialPedia 37. Noi abia așteptăm!

Robert Nicolae Feraru – Managing Partner Kooperativa 2.0

  • Agenția de influencer marketing:

– Ajungi direct la influencerii respectivi, dacă știi de unde să îi iei. Pot descoperi cu ce influencer e cel mai bine să lucrezi.

– Poți lucra mereu cu agenții noi de influencer marketing, dacă acestea sunt pe placul tău.

  • Agenție full service de comunicare ce oferă acest serviciu:
    – Flexibilitate când vine vorba despre influenceri.
    – Poți negocia fee-urile influencerilor, în funcție de proiect.
    – Nu ești limitat la portofoliu. Poți avea orice influencer pentru campania ta. Vei lăsa specialiștii să îți aleagă influencerii potriviți.
  • Peste tot există lucruri eficiente cu care poți face campanii de succes.
  • Marketingul Digital: Google Ads, Social Media, SEO, E-mail Marketing, Data Analytics, Content Marketing, Website, Facebook Ads, Influencer Marketing, PR Digital.
  • De ce sunt importante elementele de marketing digital: vizibilitate, interes, evaluare/intenție, cumpărare, fidelizare.
  • Doar după ce știi că ai eficientizat bugetul de marketing poți face pașii următori.
  • Nu poți să te aștepți la beneficii dacă nu faci lucrurile într-un mod eficient din punctul de vedere al bugetului.
  • Este bine să urmărim campaniile, să urmărim fiecare acțiune. PPC-ul te ajută să vezi cel mai bine lucrurile.
  • Când avem buget mic, trebuie să îl structurăm și îl planificăm pe termen mediu sau lung.
  • Dacă avem bugete mari, putem porni de la ideea că PPC și social media sunt by default. În acest caz, influencerii sunt potriviți în orice moment atunci când poți aloca buget fără să se reflecte în activitatea de zi cu zi.
  • 3 factori fundamentali pentru o strategie de marketing: natura businessului, buget, obiective.
  • Obiectivele sunt cele mai importante. Fără ele, nu știi ce să faci mai departe.
  • În funcție de buget, trebuie să ne gândim ce acțiuni vrem să facem și cum le prioritizam? Câți bani alocăm în funcție de calendar? Cum implementăm aceste acțiuni?
  • Cereți rapoarte de câte ori aveți ocazia. Altfel, nu veți ști niciodată dacă acea campanie a fost eficientă și dacă acel influencer a performat.
  • Tipuri de campanii de Influencer Marketing: brand awareness, SEO, prevenție, trafic pe site / creșterea comunităților de fani.
  • Facebook/Instagram pot sancționa paginile care fac giveaway-uri.
  • Dacă nu monitorizezi orice campanie faci, nu știi ce decizii să iei pe viitor.
  • KPIs pentru Influencer Marketing: Vizibilitate, Intenție, Lead-uri sau Conversii, Loializare, Prevenție.
  • UTM-urile sunt cele mai importante pentru monitorizarea campaniilor. Vedem cât de bine a performat fiecare influencer.
  • Ține o evidență a influencerilor cu care colaborezi și monitorizează cu cine se asociază de-a lungul timpului.
  • Alege minimum 5 influenceri cu care să pornești la drum, indiferent de campanie.
  • Cere mereu rapoarte de la influenceri/agenția cu care colaborezi.
  • Aplicații pentru Influencer Marketing: FameUp, MOCAPP, 2Performant.
  • Dacă ai strategie bine definită și vrei să faci un boom, poți merge pe o campanie scurtă, care să ia ochii. Dar este recomandat să faci campanii pe termen lung (6 luni – 1 an).

Mihnea Ratte – fotograf

  • Sunt la toate festivalurile, sunt fotograful de la Lidl, sunt fotograf de music & culture. Eu nu știu să mă laud. Lucrez în foarte multe locuri, cu mulți clienți faini.
  • Cu jurnalismul muream de foame. De aceea am făcut trecerea la fotografie. Când am tras linia între cât câștigam la cele două joburi, mi-a fost clar că trebuie să fac alegerea asta.
  • Inițial am zis că sunt fotograf de eveniment și că doar asta fac. Dar între timp am prins și campanii.
  • În sfârșit mama înțelege ce fac. Când merge la Lidl, vede peste tot fotografiile mele cu angajații.
  • Când făceam fotografii la evenimente, inițial erau bloggeri, nu erau influenceri. Încet, s-a mutat totul în social media și ne-am făcut toți conturi. Din om în om am reușit să îi cunosc pe toți.
  • În ultimii ani nu mai pot ține ritmul cu ce se întâmplă. De când a apărut TikTok, sunt oameni care devin influenceri în trei zile.
  • La evenimentele mari, am un .pdf cu principalii influenceri ca să știu să nu ratez niciunul. E important pentru mine să le știu fețele, să îi urmăresc în sală.
  • Unii influenceri nu sunt interesați că există și alți influenceri care fac content acolo, poate mai bun că ei. Unii nu respectă timingul pentru ședințele foto.
  • Există influenceri mișto, care își fac întotdeauna temele de acasă.
  • Întotdeauna trebuie să existe o persoană de la agenție sau de la client care să stea lângă fotograf cu o listă pe care să bifeze cine și-a făcut sau nu fotografie.
  • Influencerii trebuie să aibă și o ținută adecvată atunci când fac fotografii pentru anumite produse/servicii.
  • Nu există culori de haine interzise în fotografie. Dar mie nu îmi place să vină cineva în alb atunci când am ședință foto cu lumini în studio.
  • Recomandare de aplicații pentru editare foto: Lightroom.
  • Dacă ești dispus să faci un curs să înveți să folosești un aparat foto profesional, ia-ți aparat foto pentru social media. Altfel, un compact sau un smartphone își fac treaba.
  • DLSR-ul a murit acum câțiva ani. Mirorless all the way, preferabil full frame.
  • Ziua se împarte în trei: Blue Hour, Golden Hour, Lunch Hour. Lumina nu trebuie să vină de deasupra pentru că aplatizează tot.
  • Oamenii care sunt plătiți să vină la o ședință foto pentru o campanie se comportă cu totul altfel. Nu mai există nevoia de a scoate cât mai mult content. Trebuie să scoată cel mai bun content cu care să se diferențieze de ceilalți influenceri.

Sergiu Penciu – Profesor Educație Financiară

  • Nu avem niciun studiu al educației financiare făcut în pandemie. Pandemia a urgentat educația financiară. Cu toții am văzut dacă suntem sau nu educați financiar.
  • Suntem pe penultimul loc din Europa la educație financiară.
  • În pandemie am cheltuit mai mult decât am putut susține. Mai mult, am cheltuit niște bani din viitor, ca să astupăm cheltuielile deja făcute.
  • Avem nevoie să ne organizăm financiar, indiferent ce am face.
  • Educația financiară se aplică la fel dacă ai 1000 de lei în cont sau 1000 de euro.
  • Este greșit să sari de la needucat financiar la investitor. Dacă nu ai dezvoltat comportamente financiare care să te ajute să economisești, nu ai cum să fii investitor. Vei avea riscuri destul de mari.
  • 58% dintre români regretă că nu au avut acces la informații financiare sau nu au făcut mai multe pentru a-și îmbunătăți nivelul de educație financiară.
  • 19% consideră că situația financiară este cel mai important aspect al vieții lor, conform Raportului de Inteligență Financiară realizat de BCR.
  • În orice acțiune pe care o facem, va exista o consecință financiară: fie câștigi, fie cheltuiești.
  • Când vine vorba despre gestionarea banilor, românii se informează frecvent, dar preferă să urmeze sfatul prietenilor și al familiei decât pe cel al experților financiari.
  • Felul în care mă educ financiar, nu poate fi identic pentru încă o altă persoană.
  • Bugetul se reglează permanent pentru că și viața noastră merită un standard care să crească.
  • Fiecare dintre noi are o valoare financiară. Ce am eu în acest moment ca avere acumulată?
  • 71% dintre persoane au cumpărat lucruri de care nu aveau nevoie doar pentru că erau ieftine.
  • De fiecare dată mergem la cumpărături neadecvat, fără o listă pe care să o avem. Mergem pentru a cumpăra un lucru și ne întoarcem cu un coș plin de cumpărături.
  • 1 din 4 români se declară nemulțumiți de situația lor financiară.
  • Organizarea unui buget se face prin repetiție.
  • Regula de 50/30/20 – 50% pentru cheltuieli uzuale, 30% pentru dorințe, 20% pentru economii și investiții.
  • Nu e ok să fii zgârcit cu tine. Trebuie să existe un echilibru.
  • Plătește-te pe tine prima dată. Economiile întâi, cheltuie din ce a rămas.
  • Amână achiziția unui lucru cel puțin 24 de ore pentru a te asigura că ai nevoie de el.
  • E necesar să ai un fond de urgență, între 3 și 6 salarii.
  • Află care este costul mare al cheltuielilor mici, economisind zilnic echivalentul unei cafele.
  • Dacă nu aveți grijă de banii voștri, nu vor sta alături de voi.
  • Educația financiară nu trebuie să ne transforme în niște zgârciți.
  • Toate crizele sunt ciclice.

Mulțumim partenerului acestui eveniment, Lidl România.

 

Lasa un comentariu