SocialPedia 30 – ideile principale
Pe 14 septembrie 2021 am organizat ediția 30 a SocialPedia, offline, la Restaurant Jacq Pot din Bucuresti. Cei 3 super speakeri ne-au încântat cu prezența lor și au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 30, sponsored by SAMSUNG România, partener media Kiss FM, parteneri tradiționali Siviero Maria și Heavy Cup. Nu înainte de a vă îndemna să notați în calendar jumatătea lunii octombrie 2021 când ne vom revedea la SocialPedia 31. Noi abia așteptăm!
Corina Enache – Social Media Specialist Samsung România
- Top 5 cuvinte cheie pe care să le reținem atunci când vine vorba despre Content Marketing: Content, CTA, Targeting, Relevance. Toate acestea se află într-o legătură.
- Conținutul trebuie să fie relevant pentru comunitate. Trebuie clar și stabilit de la început, pentru a evalua mai ușor rezultatele.
- Samsung România se concentrează pe trei direcții: comunitate, activități always on și social activations.
- Comunitatea din social media a Samsung România:
– Focus pe audiența tânără.
– Conținut divers pentru Generația Z și Millenials, bazat pe platformă și targetare.
– Acces la comunități noi.
– Comunicare pe termen lung și consistentă. - Activarile din comunitatea Samsung România:
– Activări care nu au mai fost făcute.
– Utilizarea de noi opțiuni: AR, IG Collections, orice platforma nouă.
– Alegerea unui mix corect pentru proiecte, astfel încât să ajungă la audiența corectă. - Campanii de comunicare Samsung România în social media: Epic Galaxy S21, Next Top Galaxy Idol, Samsung Seasons, Play On with Samsung.
- Puterea conținutului se află în „ochii” comunității.
- Feedback-ul din partea comunității este cel mai important.
- Pe lângă comunitate, este important cum relaționezi cu influencerii tăi, cum ți-i alegi, cum ți-i păstrezi. Cu toții putem face un proiect one-shot, atingem comunitatea și atât. Dar altfel se vede când lucrezi cu influenceri pentru o perioada mai lungă și crești împreună alături de ei pentru că și produsele tale se schimbă.
- Nu există vreun brand care să nu primească hate. Nu este despre tine, personal.
Alexandru Negrea – Trainer & Consultant Social Media
- Nu este normal să stai să stai să înveți cum funcționează un mecanism atât de complex, cum este cel de la Facebook, și să stai să îi explici asta unui client, din poziția unui om de marketing. În interacțiunile zilnice, sunt oameni care vor să învețe aceste tips & tricks pe care să le dea mai departe clienților.
- Sunt prea mulți factori care influențează algoritmii rețelelor sociale.
- S-a pierdut, de fapt, focusul pe conținut și s-a dus pe social media hacking.
- Nu te mai interesează ce vârstă are un om, când știi deja tot ce a făcut acel om la tine pe site, la ce produse s-a uitat. Apoi îl remarketezi. Nu te mai interesează demograficele.
- Lipsește un soi de structură. Am început să pierdem focusul de pe structură și să-l punem pe „daily changes about social media”.
- Fiecare om care vrea să aibă o idee despre ce va spune în social media oamenilor ar trebui să găsească cele mai importante 10 subiecte de discuție pe care vrea să le aducă în social media.
- Dacă vrei să vinzi un curs, un webinar, un e-book, primul subiect pe care îl abordezi este strategia de marketing. Al doilea este reprezentat de campaniile de Facebook. Și al treilea, de noutăți.
- După ce găsești subiectele, intervine un set de skill-uri care nu poate fi transmis într-un curs. Eu încă nu am găsit încă soluția să învăț un om să facă story-uri bune pe Instagram. Este un skill care vine dintr-o combinație de experiență cu Instagram, înțelegerea pragmatică a nevoilor unor companii și o zona creativă importantă, pe care nu poți să ți-o iei din nimic altceva.
- După ce are această structură, ține de omul de social media să se întâmple niște lucruri: să derivăm conținutul și să-l transformăm pentru diverse platforme.
- Alex Negrea oferă DISCOUNT 50% cu codul SOCIALPEDIA pentru Social Media Workbook,
Emil Rengle – Antreprenor & Influencer
- Momentul în care am câștigat „Românii au talent” mi-a schimbat viața, pentru că atunci m-am apucat și de vlog în online, mi-am făcut coming out-ul, atât pe vlog, cât și pe TV.
- În timpul pandemiei s-a schimbat ceva în toată lumea: am avut timp să stăm cu noi, să ne cunoaștem mai bine și să ne dăm seama că acestea sunt roluri pe care le jucăm. Fie că suntem client, fiecare suntem influencer, fie că suntem agenție. Dar înainte de orice, suntem oameni.
- Niciodată nu am folosit o strategie, știu doar că vreau să ofer oamenilor ceea ce vreau și eu să primesc: autenticitate.
- În momentul în care comunic real, înțeleg și simt că oamenii se conectează, pentru că de asta au nevoie.
- Una dintre cele mai frumoase și apreciate campanii a fost cea cu un brand de lacuri de unghii din România. A fost pentru prima oară când m-am așezat la masă cu clientul și agenția și am discutat de la om la om, fără un brief. A fost o discuție liberă.
- Deși trăim într-o lume rapidă, în care ne atacă informațiile, trebuie să ne aducem aminte de cine suntem noi la bază. Nu am primit în viața mea un feedback mai real decât atunci când am fost vulnerabil în orice campanie sau comunicare cu oamenii.
- Publicul tău este format din oamenii care rezonează cu tine.
- Nu ascund hate-ul.
- Nu cred că aș fi fost fericit dacă făceam pe placul tuturor, dar eram nefericit cu mine.
- Mă bucură că sunt din ce în ce mai mulți clienți asumați.
- Am refuzat o campanie recent. Motivul a fost că trebuia să fac un product placement în sala de dans și era un brand dorea să am produsele în jurul meu. Pentru mine sala de dans este locul în care mă conectez cu Dumnezeu și nu pot să fac compromisuri. Managerul mi-a spus că agenția mă roagă să-mi pun un tricou pe mine. Poate că a fost un pic de ego, poate am avut o zi proastă, dar viața e prea scurtă ca să nu o trăiești la maximum, așa cum vrei tu.
- Nu are sens să rezonezi cu toată lumea.
- Nu vă fie teamă să vă duceți ideea pe care o aveți până la capăt.
- Eu mă ocup 100% de conținutul meu din social media.
- În 2021, am aflat că sunt numit artist exotic atunci când sunt vândut la pitch-uri. Motivul este că sunt nișat.
- În momentul în care mi-a crescut fanbase-ul, mi-am dat seama că a venit o responsabilitate în viața mea.
- Influencerii autentici cresc cu publicul lor.
- Simt de multe ori că nu mai pot. Anul acesta este primul an în care, în afară de câteva evenimente, am spus NU la tot. Iar motivul este că eu cred că suntem creatori foarte puternici, îl avem pe Dumnezeu în noi și putem să manifestăm absolut orice. Problema este că lăsăm ca energia noastră să curgă și e furată de multe lucruri pe care le facem degeaba.
Mulțumim mult partenerilor Doza de Comunicare, IQads, IQool, ASC, SocialWeb și Flawless.