SocialPedia 29 – ideile principale

Pe 10 august 2021 am organizat ediția 29 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh din Bucuresti. Aproximativ 80 participanți și 3 super speakeri ne-au încântat cu prezența lor și au plecat cu multe amintiri frumoase. Dovada faptului că am strâns o comunitate unită lângă noi. Aici, albumul foto.
Înainte de toate, vă invităm să participați la cele 3 concursuri pe care le-am organizat pe Instagram alături de partenerii noștri dragi. Puteți să vă înscrieți până luni, 16 august 2021 la ora 20. Regulament concurs Lidl aici.
Acestea fiind spuse, așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 29, powered by Lidl România, cu sprijinul foodpanda, partener media Kiss FM, parteneri tradiționali Liliac, Siviero Maria și Heavy Cup. Nu înainte de a vă îndemna să notați în calendar data de 14 septembrie 2021 când ne vom revedea la SocialPedia 30. Noi abia așteptăm!
Adriana Georgescu – Digital Manager Golin
Ce-și doresc consumatorii de fapt?
- 68% dintre oamenii întrebați nu cred că brandurile sau companiile împărtășesc conținut interesant.
- 32% dintre Gen Z-eri, mileniali, Gen X-eri și boomeri folosesc social media pentru a găsi conținut distractiv.
- 64% dintre consumatori își doresc ca brandurile să creeze o legătură cu ei.
- 49% se așteaptă ca brandurile să unească oamenii sub același scop comun.
- 64% dintre consumatori spun că loialitatea lor față de un brand crește atunci când se simt conectați.
- 44% dintre consumatori spun să simt o conexiune mai puternică cu branduri care facilitează, găzduiesc sau participă la conversații.
În 2021, cele mai smart branduri vor găsi modalități creative de a-și găsi locul în conversațiile din social media.
Ce presupune procesul de social listening?
1. Monitorizarea și scanarea conversațiilor din social media
Mențiuni ale brandului, competitorilor, produselor, cuvinte cheie pentru business, comunități, comentarii, ratinguri, review-uri și UGC.
2. Analiza și acționarea
Poate fi vorba despre a răspunde unui client sau a-l răsplăti până la repoziționarea brandului.
De ce avem nevoie de social listening?
- Interacțiunea cu consumatorii
- Managementul crizelor
- Urmărirea competiției
- Identificarea punctelor nevralgice
- Identificarea influencerilor și ambasadorilor de brand
Trasează-ți obiectivele, alege un tool, alege sursele datelor, stabilește cuvintele cheie, setează alerte, răspunde la solicitări și ia măsuri.
Ciprian Susanu – Consultant în digital marketing
– Formula de strategie în social media. Nu te apuca de treabă înainte să ai toate elementele:
- Strategia de Business: Analiză de piață și competiție. SWOT. Avantaje competitive. BCG Matrix. Porter’s 5. Consumer funnel. Trade Research. s.a.m.d.
- Strategia de Brand: Ideologie. Arhitectură de brand. Înțelegerea consumatorului. Ambiții comune brand & consumator. Brand narrative.
- Strategia de comunicare: Orientată pe consumator și agenda publică.
- Strategia de marketing: Orientată pe KPI’s economici, piață și competitori. 4P, etc.
- Strategia de social media = Strategie de canale digitale.
– Folosește un framework strategic. Social Media sunt canale de marketing.
– Asigura-te că măsori fiecare pas din journey.
- 20% vizibilitate
- 40% intenție
- 20% cumpărare
- 10% loialitate
- 10% umanizează brandul
– Umanizarea brandului trebuie să se facă cu grijă de brand. Nu orice brand ar trebui să facă orice.
– Canalele de social media au, în primul rând, obiectivul să influențeze decizia de cumpărare.
– După ce aveți o structură, ar trebui să existe niște pași logici, o poveste de business logică prin care un consumator în online trece prin toți pașii într-un mod argumentat.
– Filling in the blanks…
- Step 0: Stabilește-ți obiectivele!
- Canalele pe care are sens să fiu activ în SM sunt: …
- Aici vreau să aduc un public care îndeplinește criteriile: …
- Motivul pentru care ei aleg să mă urmărească este: …
- O dată ce aleg să mă urmărească îi ajut să înțeleagă brand-ul cu mesajele: …
- După ce au aflat despre brand, îi influențez să cumpere prin mesaje despre: …
- În final îi conving să cumpere cu mesaje: …
- Promovez fiecare din aceste postări după planul: …
- Măsor rezultatele urmărind KPI’s: …
Gelu Duminică – Sociolog
– Ascultându-i pe antevorbitorii mei, mi-am dat seama că eu fac branding de când mă știu.
– Facem de multe ori branding, dar habar nu avem. Și folosim cuvinte complicate pentru lucruri foarte simple.
– Ce avem de făcut este să promovăm o chestie (o persoană, un produs). Cui o promovăm? Clientului? Ce trebuie să aflu? Ce-i place clientului. Dar, în același timp, trebuie să rămân deschis și către ceilalți potențiali clienți.
– Nu poți să cumperi de la cineva care nu-ți place. Nu poți avea o relație partenerială cu cineva care nu îți place.
– Clientul nu este doar client. Ce mă reprezintă pe mine, ca și client, este dat de experiența, de expertiza pe care o am. Experiență de viață, valori șamd.
– Pentru foarte mulți, reprezint o minoritate. Mulți, atunci când se uită la mine, văd un țigan. Iar eu trebuie să fac față. Însă mesajele pe care le văd în jurul meu, nu mă adresează deloc. Sunt, mai degrabă, arătat cu degetul.
– România are 19 minorități recunoscute în Constituție. Și avem multe new minorities. Le-am făcut standuri în magazine, dar nimic care să-i reprezinte, nimic în limba lor, nimic care să-i facă să se simtă bine.
– Cât de simplu și de bine ne simțim atunci când cineva vine și ni se adresează în propria limbă? Automat devenim mai deschiși. Dar noi uităm asta. Și ne adresăm tuturor că și cum ar fi „white, middle class, christians”.
– România are 42% analfabeți funcțional, care înțeleg foarte puțin din ceea ce transmitem
– De multe ori, facem doar să întărim prejudecăți. Dar nu înțelegem asta.
– Principi, valori, comportamente și atitudini. Asta vindem.
– Mintea este cel mai mare inamic pe care omul îl are. Din cauza minții, nu facem o tonă de lucruri.
– Brandingul este pentru că…oamenii. Oamenii îți recunosc brandul. Dacă brandul nu are decodificare în interiorul oamenilor, nu e ok.
Mulțumim mult partenerilor Doza de Comunicare, IQads, IQool, ASC, SocialWeb și Flawless.