SocialPedia 26 – ideile principale

Pe 18 mai 2021 am organizat a opta ediție online a SocialPedia. Alături de 100 de participanți și 4 super speakeri, am petrecut 4 ore minunate, care ne-au depășit așteptările. Dovada faptului că am strâns o comunitate unită lângă noi și că până la urmă conținutul e mult mai important decât mediul de transmitere.

Înainte de toate, vă invităm să participați la cele 3 concursuri pe care le-am organizat pe Instagram alături de partenerii noștri dragi. Puteți să vă înscrieți până vineri, 21 mai 2021 la ora 20. Regulament concurs Lidl aici.

Acestea fiind spuse, așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 26, sponsored by Lidl. Nu înainte de a vă îndemna să notați în calendar data de 22 iunie 2021 când ne vom revedea la SocialPedia 27. Noi abia așteptăm!

💚 Alexandra Ion – Digital Manager Golin

  • prin influenceri, brandurile ating audiențe la care altfel ar fi ajuns mai greu sau deloc
  • marketing-ul prin influenceri este noul WOM (word of mouth), reprezentând una dintre cele mai credibile surse pentru consumatori, cu precădere pentru comunitățile lor
  • parteneriatele cu influenceri cresc credibilitatea și încrederea consumatorilor în ceea ce privește mesajele branded
  • influencerii creează ceea ce se numește „the momentum effect”
  • 50% dintre consumatori acționează după ce citesc un review de produs din partea unui influencer
  • influencerii sunt parteneri de business într-o campanie și relația cu ei trebuie privită ca pe un parteneriat
  • la ce ești atent când alegi un influencer? relevanță, obiective, conținut, comunitate
  • influencer marketing este unul dintre cele mai puternice tool-uri pentru creșterea brand awareness-ului
  • vă încurajăm să puneți calitatea înaintea cantității
  • oamenii au nevoie de oameni
  • publicul caută și are nevoie de conexiune
  • oamenii nu plătesc pentru bunuri și servicii – ei plătesc pentru satisfacerea unor nevoi și pentru povești.

💚 Roxana Hurducaș – Auditor și Consultant Marketing & Comunicare

  • brandul personal este noua reputație care îți precede numele
  • influencer marketing este un canal de marketing prin care persoane cu vizibilitate și influență transmit mesajul unui brand către o piață specifică de consumatori
  • în această colaborare, brandul și influencerul își transferă unul altuia vizibilitate, încredere și valori
  • brandul personal este suma tuturor experiențelor și percepțiilor pe care celălalt le are în interacțiunea cu tine
  • ca să construiești un brand personal diferit și unic, îți recomand să o faci pe 4 piloni – identitate, audiență, misiune și viziune și strategie
  • brandul personal pleacă de la răspunsul la întrebarea „cine ești?”
  • ton of voice are legătură cu felul în care un brand își transmite mesajele
  • întreabă-te constant ce emoție stârnește brandul tău
  • definește-ți buyer personnas – asta te va ajuta să înțelegi mai bine pentru cine este relevant mesajul tău, unde găsești aceste persoane, ce tip de limbaj și ce mesaje sunt potrivite pentru fiecare dintre acestea, care sunt cele mai potrivite canale de comunicare pentru fiecare în parte
  • comunitatea ta este oglinda influencerului, a acțiunilor și vorbelor și a tuturor eforturilor de influencing pe care persoana le întreprinde
  • comunitatea nu este un canal de vânzare
  • viziunea și misiunea sunt pietrele de hotar la care ar trebui să îți raportezi orice decizie și acțiune
  • cea mai mare problema a brandurilor este, din punctul meu de vedere, lipsa strategiei
  • să nu ai o strategie de branding, marketing și comunicare, înseamnă să pleci la drum fără hartă
  • cea mai mare resursă pe care o are un brand este încrederea

💚 Ștefana Teodoroiu – Creator de conținut

  • mi se pare important ca atunci când îți analizezi brandul să vezi o evoluție reală de la an la an
  • cred că este important să începi și, pe măsură ce te dezvolți, să investești în echipamente care să îți ușureze munca sau să angajezi oameni care să te ajute
  • am făcut mai des ce am simțit decât ce „trebuie”
  • deși am avut pauze și momente de burn-out, nu am renunțat
  • am încercat să fiu o prezență relatable și să creez conexiuni reale cu oamenii din comunitatea mea
  • comunicând cu publicul meu ajung să îmi construiesc o relație de reciprocitate
  • există și o mulțime de provocări cu care ne confruntăm des: mesaje răutăcioase, teama de ridicol, teama de vorbit în public, teama de eșec, teama de a ne sub/supraestima, comparațiile cu ceilalți etc
  • găsește o motivație dincolo de „vreau bani / produse”
  • nu te opri niciodată din învățat

💚 Cristian China Birta – Co-founder Kooperativa 2.0

  • influencerul este acea resursă digitală, care, în baza unui contract, a unui brief și a unui fee, poate livra beneficii pentru brandul tău
  • moneda forte a unui influencer – relația de încredere cu comunitatea
  • beneficii pe care ți le poate oferi un influencer – umanizarea mesajului, acces la comunitatea lui, brand awareness, trafic, leaduri, prevenție, know how, consultanță, idei, împrietenire
  • poate cel mai important beneficiu – accesul la comunitatea la care altfel  te-ar costa atât de mult să ajungi încât nu face
  • ingredientele unei campanii cu influenceri – buget, profesionalism, chimie, context, noroc
  • profesionalismul unui influencer = să respecte brief-ul
  • întrebarea incorectă – cât costă influencerii
  • întrebarea corectă – cât mă costă campania în care folosesc influencerii care pot să îmi aducă mie beneficii versus cât buget am?

Mulțumim mult partenerilor Kiss FMDoza de Comunicare, IQads, IQool, ASC, SocialWeb și Flawless

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *