SocialPedia 24 – ideile principale

Pe 16 martie 2021 am organizat a șasea ediție online a SocialPedia. Alături de 76 de participanți și 4 super speakeri, am petrecut 4 ore minunate, care ne-au depășit așteptările. Dovada faptului că am strâns o comunitate unită lângă noi și că până la urmă conținutul e mult mai important decât mediul de transmitere.

Acestea fiind spuse, așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 24. Nu înainte de a vă îndemna să notați în calendar data de 13 aprilie 2021 când ne vom revedea la SocialPedia 25. Noi abia așteptăm!

? Corina-Maria Scheianu – Digital Campaigns Manager Digital Star

În România sunt 12 milioane utilizatori de Facebook

Nu face niciodată Facebook Ads doar pentru a bifa această rețea

Cei mai importanți factori prin care Facebook își dă seama dacă prezinți interes pentru useri: Share, Comment, Like, Click, TIMP

Facebook se folosește de machine learning pentru a prezice probabilitatea ca un utilizator să dea click pe o reclamă sau să facă o anumită acțiune pe site-ul promovat

Facebook te ajută foarte mult în etapele de Awareness (brand awareness, reach), Consideration (traffic, engagement, app installs, video views, lead generation, messages) și Conversion (conversions, catalog sales, store traffic).

Simplitatea și autenticitatea sunt mai importante decât creativitatea în reclame.

Doar 9% dintre reclamele display sunt privite mai mult de 1 secundă

Dacă începi cu un buget mai mari pentru a acumula experiență (minim 4 zile) și pentru a vedea mai repede ce merge și ce nu

Recomandă pentru mai multe informații Facebook Blueprint, Facebook Advertiser Support, Facebook IQ, Mobile Studio și Facebookbrand.com

? Eugen Predescu – CEO Canopy

În fiecare minut se fac peste 4.2 milioane de căutări pe Google

64% din traficul unui site vine din motoarele de căutare

Prima pagină din Google generează 92% din traficul unei căutări

Strategia de mk trebuie adaptată mereu în funcție de buyer persona și de specificul fiecărei industrii în parte

SEO este gratuit și se face optimizare pentru cuvinte cheie, SEM este plătit și se face licitare pentru cuvinte cheie

Cum alegi cuvintele cheie pe care vrei să crești? Folosește tool-urile gratuite precum Keyword Planner și Google Trends

? Anca Toma – Head of Digital Strategy MTH Digital

De ce setăm campanii de Display? Pentru că vrem trafic, vizibilitate, un cost per click mai mic și mult love.

Doar 0.46% dintre cei care văd un banner în online dau și click pe el.

Ad-urile Responsive au rezultate mai bune pentru că se pliază pe formatul preferat de utilizator și cel afișat optim pe fiecare placement.

Nu recomand afișarea rezultatelor în aplicații pentru că cele mai multe click-uri se dau din greșeală (duce la consum de buget și bounce rate mare)

Nu uitați să excludeți din afișarea bannerelor tot ce înseamnă conținut sensitive (tragedy, sexually, sensational etc)

Rețeta succesului în Google Ads? Un mix de mesaj promoțioanele cu mesaje native care să sune cât mai natural.

? Ana-Maria Gheorghe – Creative Storyteller

10 sfaturi din 11 ani de copywriting

  • cu răbdarea trece livrarea (ai răbare și bucură-te de fiecare proiect în parte)
  • ia-o personal și ajungi în ultimul hal
  • ideile tale sunt ale clientului care a plătit pentru ele (dacă lui nu îi place, nu ține cu dinții de el)
  • rezultate, nu validare
  • research-ul este sfânt
  • tine-ți mintea antrenată (consumă constant content care este relevant pentru tine și publicul țintă)
  • nu te lăsa absorbit de social media
  • fii disciplinat
  • nu te certa cu clienții (cearta cu clienții este moartea pasiunii)
  • banii sunt importanți

Dacă ești la început, nu îți recomand să citești nicio carte de copywriting.

Dacă ești people pleaser, nu ai ce căuta în publicitate

Clienții nu vor un specialist geniu și dificil, ci unul mediocru care face treabă.

Cum scriem o reclamă de succes?

  • vorbește pe limba publicului țintă
  • research like hell
  • vorbește la persoana întâi
  • nu scrie pentru alți publicitari
  • fii atent la greșelile gramaticale
  • evită clișeele și stereotipurile tipice românilor
  • vorbește clar, evită metaforele și jocurile de cuvinte (doar dacă astea-s pentru publicul țintă)
  • evită cuvântul NU și nu certa consumatorul
  • nu vorbi ca la teleshopping și ai grijă la emojis

Oricât respecți regulile de mai sus, nu există text perfect.

PPC Marketing este marketing-ul bazat pe cât de mult dâ omul click pe ad-ul tău

Mulțumim mult partenerilor Kiss FMDoza de Comunicare, IQads, IQool, ASC, SocialWeb și Flawless

Lasa un comentariu