SocialPedia 22 – ideile principale

Pe 19 ianuarie 2021 am organizat a patra ediție online a SocialPedia. Alături de 70 de participanți și 4 super speakeri, am petrecut 5 ore minunate, care ne-au depășit așteptările. Dovada faptului că am strâns o comunitate unită lângă noi și că până la urmă conținutul e mult mai important decât mediul de transmitere.
Acestea fiind spuse, așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 22. Nu înainte de a vă îndemna să notați în calendar data de 16 februarie 2021 când ne vom revedea la SocialPedia 23. Noi abia așteptăm!
Andrei Cismaru, blogger de 14 ani
În 2007 am scris primul articol pe blog, pentru ca îmi doream să postez undeva toate ideile pe care le lăsam în comentarii la Zoso.
Scriu pe blog pentru că este un exercițiu foarte bun de gândire critică și de scriere și pentru că eu cred în contentul scris și în text.
Internetul este folosit pentru 2 mari lucruri – research și entertainment.
Like-ul este cea mai bună formă de dependență și de engagement al audienței.
Confundăm numărul de like-uri cu validarea din partea comunității noastre.
Nu am avut curaj să renunț complet la partea profesională și să mă dedic complet blogului.
Cele mai bune campanii pe care le-am derulat ca om de comunicare au fost text, scris pe blog, nu video sau foto.
În 2020 am avut o creștere de 27% useri, 63% sessions și 76% pageviews, chiar dacă am scris mai puțin decât în 2019.
Recomand proiectele lungi cu branduri cu care te identifici.
E important să fim responsabili, întâi față noi înșine, apoi față de cei apropiați iar la final față de comunitatea în care trăim.
Mihai Vasilescu, blogger de 8 ani
Blogul meu a apărut în urma unui guestpost scris la Cetin Ametcea care a devenit viral.
Scriu fiecare articol ca și cum ar fi primul.
Lumea citește content scris, bloguri, la muncă, face parte din ritualul lor de dimineață la cafea.
Succesul este foarte relativ în zona asta și e important să știm asta.
Dacă îți deschizi un blog cu obiectivul de a face bani mâine, nu o să reușești.
Fără constanță, succesul de moment dispare instant și nu mai revine (ai azi 500k views și apoi nu mai postezi nimic).
Să scrii cu diacritice este o dovadă de respect față de publicul tău.
Munca și perseverența fac mai mult decât talentul la scris.
Alex Dincovici, sociolog și antropolog
Ce a însemnat pandemia pentru societate?
Medicina a devenit politică și putere, boala stigmatizând individul.
S-a pierdut controlul asupra existenței și a ceea ce se întâmplă cu noi.
Oamenii au început să caute metode ca să recapete controlul și să regăsească sensul în tot ceea ce se întâmplă.
Într-o astfel de situație avem tendința de a prioritiza coerența în locul adevărului.
Pandemia ne-a lăsat pe mulți dintre noi foarte obosiți.
Ar trebui să fim mai îngăduitori cu noi înșine și să nu ne mai responsabilizăm atât pentru lucruri care ne scapă de sub control.
Dan Dragomir, blogger tech de 15 ani
În 2006 am început să scriu pe dan.pcforum.ro, am trecut apoi pe dandragomir.biz și acum scriu pe computerblog.ro.
Blogul personal nu este competitiv pe o nișă.
În 2010, abia după patru ani, am avut prima campanie pe blog.
Am refuzat orice campanie pentru branduri de pariuri sau Forex.
Am renunțat să mai postez știri pentru că mănâncă mult timp și nu aduc valoare pe termen lung.
Veniturile din blog s-au dublat în 2020, în special pentru că brandurile nu au mai organizat evenimente și lansări de produse.
Sugestie – 30% content nou, 30% content actualizat și 30% șters articole care nu mai merită să fie online.
Urmează un podcast de tehnologie la care lucrez acum.
Viteza este ideală în domeniu acesta, ca să te asiguri că publicul află de la tine noutățile.
Dedic între 6 și 12 ore pe zi pentru blog.
Mulțumim mult partenerilor Kiss FM, Doza de Comunicare, IQads, IQool, ASC, SocialWeb și Flawless.