Lidl România a investit în renovarea castelului Bánffy din Bonțida cu ajutorul tău

Partenerul nostru, Lidl România, s-a implicat, pentru al treilea an, în renovarea castelului Bánffy din Bonțida. Cum? Pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată prin intermediul aparatelor de colectare selectivă automată amplasate în incinta festivalului, Lidl România a donat câte 1 leu pentru reabilitarea monumentului.

Deși, pe perioada celor 10 zile de festival, participanții au colectat aproximativ 5.000 de recipiente prin intermediul acestor aparate, Lidl a decis să doneze 150.000 de lei, pentru a acoperi toată suma necesară pentru lucrările de renovare și modernizare.

Odată cu donația de anul acesta, Lidl România a investit peste 340.000 de lei în renovarea castelului Bánffy din Bonțida, din 2019 și până acum, în calitate de partener strategic al Electric Castle. Cu ajutorul Lidl, au fost realizate lucrări precum construcția unor scări interioare și a unei rampe de acces din interiorul clădirii. Suma donată în 2021 va fi folosită pentru restaurarea unor porți și uși aferente clădirii principale și de la grajduri, precum și dezvoltarea infrastructurii pentru a facilita accesul turiștilor la castelul Banffy.

Inițiativa de a investi și anul acesta în renovarea monumentului face parte din programul Environment First, prin care Lidl România și Electric Castle și-au propus să reducă amprenta ecologică a festivalului, dar și să dezvolte o conștiință eco în rândul participanților la festival. În parteneriat cu GreenPoint Management, s-au amplasat trei aparate de colectare selectivă automată, la EC-Special, dintre care două la Bonțida (unul în zona de Food Court din incinta festivalului și unul în camping) și unul în Cluj-Napoca (lângă magazinul Lidl din Piața Unirii). Cu ajutorul lor, au putut fi colectate recipiente PET și doze de aluminiu, fiecare ambalaj însemnând o donație de 1 leu.

În plus, Lidl a amplasat și 20 de stații de colectare separată pentru deșeuri reciclabile și resturi menajere. Participanții la festival au avut la dispoziție alternative biogradabile pentru toate recipientele de servire la Fresh bar-uri și Spice bar.

Cei care au ajuns la Cluj-Napoca în perioada 9-15 august au putut achiziționa sucuri și gustări proaspete pregătite din fructele și legumele din Piața Lidl, la cele 2 fresh baruri, de pe Strada Kogălniceanu și din zona Cetățuie.

Tot în zona Cetățuia, la EC Garden, Lidl a amplasat un pian, unde au avut loc show-uri dedicate.

În plus, Lidl a pregătit și o instalație de New Media, instalația Skytower, un mix de lumină, mișcare și muzică, prin care artistul Alex Czetwertynski a reinterpretat Turnul Parașutiștilor, un simbol al sportului de performanță, construit pe Dealul Cetățuia acum peste 60 de ani.

Sabina Cornovac, owner SocialPedia, îți spune cum s-a văzut prezența Lidl la EC_Special:

„Am ajuns la EC_Special entuziasmată, fiind primul festival la care particip după doi ani de pauză. Cu emoții, dar foarte bucuroasă, am explorat totul, ca și cum ar fi fost prima oară când ajung la un festival. 

Mă bucur mult că am putut contribui și eu la renovarea castelului Bánffy, ducând dozele de aluminiu și recipientele PET în aparatele dedicate.

Iar despre fresh baruri, fructele și legumele proaspete ce mai pot să zic? Au fost la fel de cool ca la SocialPedia 29. 😀 Deja aștept ediția din 2022!”

Toate inițiativele Lidl România în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.

Lasa un comentariu