SocialPedia 69 – Idei principale

Pe 8 aprilie 2025 am organizat ediția 69 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cele trei super speakerițe au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 120 de participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 69 – Pitch Yourself for Social Media in 2025. În plus, aici găsești și toate fotografiile de la eveniment.
Diana Cosmin – jurnalist, owner FineSociety.ro, creator de conținut pe lifestyle & cultură
- De ce valorile tale de viață pot fi „virale” și „trendy”, cu condiția să fie autentice.
- Social media a dat o voce unor tipuri de personalități cărora le-ar fi fost greu să-și găsească „tribul lor”: Introvertiții. Timizii. Nerds. Oameni „de nișă”. Oameni care se simțeau nelalocul lor în mainstream.
- Eu am spus, de multe ori, NICIODATĂ NU O SĂ…
- Orice subiect poate fi interesant și „sexy” pentru social media, cu condiția să crezi TU că e interesant mai întâi.
- Universul meu e format din lucruri care NU sunt mainstream, dar sunt MYstream.
- Valorile tale de viață trebuie să fie fixe, de neclintit. Dar asta nu înseamnă că tu trebuie să fii rigid și anacronic.
- Sunt un om avid de informație și am înțeles că SCRISUL e ca un briceag cu multe lame, din care eu nu foloseam decât una singură.
- Să scrii ACELAȘI tip de conținut pentru platforme și medii diferite e ca un fel de elevator-pitch unde la fiecare etaj te așteaptă o altă categorie de public: tu știi că mesajul tău e valoros, dar trebuie să-i găsești valoarea pentru fiecare categorie în parte.
- Asta implică să „mă joc” cu acel briceag al scrisului altfel decât am făcut-o vreodată. Și să descopăr abilități noi.
- Ți-ai spus vreodată: „Ce fac eu nu e interesant/actual” ”Cine ar urmări/citi asta?” „Lumea cere altceva…” „Eu nu sunt mainstream…” ”Nu știu să fac altceva decât ce fac acum…”
Ioana Maria Alexandra @ Make-up Swan by Aly
- 4 trucuri ca să îți găsești oamenii tăi din online
Observă când nu ești autentic
Nu trișa, te păcălești singur.
Află ce îți dorești cu adevărat
Scopul nu e să vină, ci să rămână. - Cum să ajungi cu adevărat la oamenii tăi: oamenii se hotărâsc în 3 secunde dacă merită să continue să se uite la clip sau nu.
- Ce acțiuni poți face acum, ca să îți ajungă conținutul la oamenii tăi?1. Analizează-ți cele mai recente 6 clipuri, din punct de vedere al autenticității și concluzionează cu „Mă reprezintă, Nu mă reprezintă”2. Vezi care clip din ultima lună a mers cel mai bine și transformă-l într-o serie, nu uita să adaugi text pe fiecare episod cu Ep.2, Ep.3, etc3. Înainte să te filmezi gândește-ți ținuta din mai multe puncte de vedere, să te reprezinte, poate să integrezi culorile brandului etc
4. Începe întotdeauna cu un catch phrase care să spună exact despre ce o să fie clipul, evită formulele de salut
5. Răspunde la fiecare comentariu cu o întrebare
Mariana Romanică – Expert internațional în consultanță de imagine
Ce fel de brand ești?
The CAREGIVER: empatic, generos, implicat; senzație de siguranță, oferă sprijin, te face să te simți văzut. Focus pe oameni și nevoile lor.
Cum arată: blând, inocent, deschis, clasic/în norme
Cum vorbește: slow pace, mai mult ascultă
Personalitate: calm, răbdător
The CREATOR: inventiv, unic, vibrant;
inspiră creativitate, te ajută să îți exprimi individualitatea
Cum arată: are ceva deosebit, care atrage/iese în evidență
Cum vorbește: high pace, cu entuziasm
Personalitate: energic, vibrant
The ENTERTAINER: distractiv, plin de umor, sufletul petrecerii. Jucăuș și contagios. Ajuți oamenii să se bucure de viață
Cum arată:fie invizibil (dar prezent), fie decorat, vesel
Cum vorbește: cântă, strigă, recită
Personalitate: exuberant, curajos, complice
The EXPLORER: pionier și aventurier; investighează lumea la propriu și la figurat. Te ajută să găsești mai mult din libertatea și împlinirea pe care o cauți
Cum arată: dinamic, mobil/atletic, flexibil, lejer
Cum vorbește: scurt și la obiect, moderate pace
Personalitate: gânditor, neînfricat, spontan
The GIRL/GUY NEXT DOOR: prietenos, cu picioarele pe pământ, loial. Ne amintește importanța smereniei și muncii cinstite. Crează comunități care unesc vulnerabilitatea, sinceritatea și acceptarea.
Cum arată:relaxat, confortabil, casual, are talismane
Cum vorbește: slow-moderate pace, pune întrebări, ține minte detalii despre sănătate/familie/job din discuții anterioare
Personalitate: zambitor, deschis, cald
The HERO: războinic și învingător; ne arăți cum rezultatele vin din muncă grea și disciplină. Inspiri, în timp ce depășești toate provocările.
Cum arată: mereu pregătit, cu „uniformă”, cu instrumente la purtător
Cum vorbește: moderate pace, cu pauze, cu întrebări
Personalitate: perseverent, focusat, organizat
The INNOCENT: optimist și pur; demonstrezi că a vedea partea plină a paharului și a fi un om bun scoate ce-i mai bun din ceilalți. Iubești simplitatea, lumea nu trebuie să fie complicată.
Cum arată: luminos, delicat, radiant
Cum vorbește: slow pace, voce liniștitoare
Personalitate: altruist, darnic, optimist
The LOVER: pasional și devotat. Prețuiești relaționarea și delectarea. Vrei o lume în care să fie apreciat frumosul, așa că estetismul și stimulii vizuali sunt focusul tău.
Cum arată: seducător, atrăgător, elegant, texturi prețioase
Cum vorbește: slow pace, voce șoptită, profundă, apasă anumite cuvinte
Personalitate: misterios, jucăuș, sensibil, devotat
The MAGICIAN: vizionar, inventiv, ghid (spiritual). Scopul tău este să schimbi viețile oamenilor, chiar dacă uneori calea și rezultatele pot varia.
Cum arată: creativ, cu elemente unice, deosebite, reprezentative
Cum vorbește: moderate pace, răspicat, cu metafore
Personalitate: ambivert, empatic, sincer, implicat
The MAVERICK: îndrăzneț, revoluționar, nu răspunde în fața nimănui. Lași status quo-ul perturbat și faci lucrurile după regulile tale. Dacă ceva nu funcționează, dispare. Alături de tine descoperim libertatea absolută
Cum arată: extravagant, atrage atenția, accesorii statement
Cum vorbește: high pace, în parabole, ghicitori, rime, întrebări retorice, comparații
Personalitate: noncomformist, rebel, excentric
The ROYALTY: sofisticat, ambitios, influent. Vrei să construiești o comunitate prosperă și de succes. Conduci prin exemplu, Publicul tău captivat aspiră să facă parte din cercul tău restrâns.
Cum arată: elegant, sofisticat, bespoke, monocrom, premium
Cum vorbește: slow pace, voce subtilă, vorbește puțin
Personalitate: ambițios, autoritar, încrezător dar smerit
The SAGE: analitic și înțelept. Folosești adevărul absolut pentru a crea impact. Expert, gânditor. Pui valoare pe cunoaștere și pe fapte. Vrei să împărtășești această cunoașterea cu întreaga lume.
Cum arată: sobru, postură impecabilă, paletă culori strictă
Cum vorbește: moderate pace, clar, stil didactic
Personalitate: introvert, așezat, retras, rațional, controlat
- Dacă vrei să ai un business de succes trebuie să te iei întâi pe tine în serios.
- Ca toate astea să funcționeze..trebuie să știm răspunsul la o singură întrebare: CINE SUNT EU?
- Ca să poți fi oricine pe social media, trebuie mai întâi să fii tu însuți!
Pastila de Digital: Iulia Stănescu – Digital Marketing Consultant, Co-organizator SocialPedia
Mituri despre brandul personal
- Mit: Brandul personal este doar pentru vedete și influenceri.
Adevăr: Oricine își poate construi un brand personal, indiferent de industrie, experiențe și cunoștințe. - Mit: Brandul personal este doar pentru a te promova.
Adevăr: Brandul personal trebuie să fie despre autenticitate și valorile tale. Pentru audiența ta. - Mit: Brandul personal se definește peste noapte.
Adevăr: Este nevoie de consistență și efort. - Mit: Trebuie să fii extrovert pentru a avea un brand personal.
Adevăr: Introverții își pot demonstra punctele forte și expertiza într-o mulțime de feluri, care nu implică video content, de exemplu.
1. Definește-ți brandul
2. Definește-ți publicul țintă
3. Determină ce platforme vrei să folosești
4. Construiește-ți o strategie de content
5. Construiește-ți și o identitate vizuală
6. Interacționează și construiește relații
7. Monitorizează și cere feedback
Greșeli?
- Te promovezi prea mult.
- Mesajele tale nu au consistență.
- Postezi doar pentru că ai impresia că „trebuie”.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Restaurant Monarh, Mihai Baltă, BOA Production și DJ Liviu.