SocialPedia 67 – Idei principale

Pe 18 februarie 2025 am organizat ediția 67 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei trei super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 100 de participanți. 

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 67: Let’s plan for 2025 – Business & Digital, powered by “Arta de a NU vinde”. În plus, aici găsești și toate fotografiile de la eveniment.

Mihaela Ionescu – Self-leadership & business coach. Fondator @ Organize.inc Podcast

  • „Totul începe și se termină cu organizarea.”
  • Antreprenorul este diferit de Specialistul în meserie.
  • Rolurile antreprenorului: 70% Tehnician, 20% Manager, 10% Vizionar. Lucrează LA afacere, nu doar ÎN afacere.
  • Sistemele sunt cheia scalabilității.
  • Antreprenorii trebuie să învețe să delege.
  • – Care îți este „DE CE”-ul?
    – Al cui este obiectivul pe care ți l-ai propus?
    – De cât efort este nevoie ca să îl atingi?
    – Ești dispus să îl depui?
  • Stiluri de productivitate: Ierarhizator, Vizualizator, Planificator, Organizator.
  • „Ignoră temporar treburile minore astfel încât să te poți concentra pe lucrurile importante.” – Procrastinarea intenționată – Rory Vaden
  • Procrastinarea productivă – Nu trebuie să elimini procrastinarea, ci să o transformi într-un avantaj.
  • Lucrează la ce este cu adevărat important – Persoanele care procrastinează tind să prioritizeze sarcinile mai ușoare sau mai atractive, lăsând pe mai târziu cele grele.
  • Termenele limită flexibile pot fi periculoase – Dacă un task nu are o limită clară de timp, este mai probabil să-l amâni.
  • Acceptă că nu poți face totul perfect – Perfecționismul este o cauză majoră a procrastinării. Dacă aștepți momentul ideal pentru a începe, s-ar putea să nu începi niciodată.
  • Folosește procrastinarea ca o strategie de reflecție – Uneori, amânarea unei decizii îți oferă timp să analizezi mai bine opțiunile și să eviți alegeri pripite.
  • Respectă anotimpurile: Plantează semințele → Obține răsaduri → Privește totul cum înflorește → Culege roadele
  • Provocări:
    – Lipsa unei structuri clare
    – Distrageri constante – notificări, emailuri, social media
  • Soluții:
    ✔ Metoda 3-5-1
    ✔ Metoda cisternelor
    ✔ Regula celor 5 minute
    ✔ Importanță vs. Urgență
    ✔ Focus Funnel
  • „Lucrurile se vor schimba când vorbele se vor transforma în fapte.”
  • Nu este vorba despre a face cât mai multe lucruri, ci despre a face lucrurile potrivite.
  • Succesul nu vine din haos, ci din claritate, prioritizare și acțiune intenționată.

Andrei Dunuță – Antrenor Vânzări & Public Speaking, Fondator „Arta de a NU vinde

  • O vânzare este întotdeauna încheiată. Ori îl convingi tu pe client să îți spună „da”, ori te convinge el pe tine și îți spune „nu”.
  • „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar iubesc să cumpere.” – Jeffrey Gitomer
  • Vânzarea începe când clientul spune „NU”. Obiecția este începutul vânzării. Poate fi considerată un semnal de cumpărare.
  • Practic, Arta de a vinde începe când clientul spune “Nu”. Arta de a NU vinde® previne sau elimină total obiecțiile.
  • Vei auzi mii de „nu”-uri în carieră. Intenția ta este să schimbi sute în „da”-uri. Asta îți va schimba viața și contul bancar.
  • Nu există obiecții noi!
  • Diferențiază-te prin valoare sau mori prin preț.
  • Cu cât oferi mai multă valoare, cu atât prețul nu mai contează.
  • De ce apar obiecțiile? Clienții nu vor să te jignească, le este jenă sau le este teamă să spună adevărul. O minciună convențională este mai ușoară, mai confortabilă și mai puțin dureroasă decât adevărul. Clienții spun orice să scape.
  • TOP minciuni convenționale:
    – Vreau să mă mai gândesc!
    – Mi-am cheltuit tot bugetul!
    – Trebuie să vorbesc cu partenerul meu (soția, pisica, amanta, avocatul, psihologul, etc.)
    – Trebuie să analizez mai bine problema!
    – Niciodată nu cumpăr pe loc!
    – Vino din nou peste x luni!
    – Nu e vorba de preț.
  • Obiecții Reale:
    – Nu are suficienți bani.
    – Are banii necesari, dar este prea zgârcit ca să îi cheltuie.
    – Nu decide de unul singur.
    – Nu poate depăși bugetul fără aprobarea altcuiva.
    – Crede (sau știe) că poate obține un preț mai bun în altă parte.
    – Are un prieten, o cunoștință sau o relație în domeniul respectiv.
    – Vrea să cerceteze piața.
    – Crede (sau știe) că prețul tău este prea mare.
    – Nu-i place sau nu are încredere în produsul tău.
    – Nu-i place sau nu are încredere în firma ta.
    – Nu-i place sau nu are încredere în TINE. (Oamenii cumpără oameni.)
  • Cheia depășirii obiecțiilor:
    – Cunoașterea abilităților de vânzare
    – Cunoașterea produsului tău
    – Cunoașterea potențialului client
    – Relația pe care ai construit-o cu potențialul client
    – Creativitatea ta
    – Atitudinea ta
    – Dorința sinceră de a-l ajuta pe celălalt
    – Perseverența ta
    – Antrenamentul tău
  • Prevenția este mai importantă și mai puțin costisitoare decât tratamentul.
  • (vechiul) ABC → Always Be Closing
    (noul) ABC → Always Be Curious
  •  Întrebările sunt inima discuției.
  • Telling is selling. Asking is buying.
  • Identifică obiecțiile reale. ÎNTOTDEAUNA. Există foarte puține obiecții reale. Majoritatea sunt fumigene.
  • Pentru a rezolva obiecții, e important să fii APT:
    – Ascultă
    – Privește
    – Taci
  • Când începi să rezolvi obiecții, pacea este mai importantă decât dreptatea.
  • Cu cât oferi mai multă valoare, cu atât prețul nu mai contează.
  •  Prețul NU este o barieră, dacă OFERIȚI VALOARE.
  • Obiecția de preț este la fel de veche ca vânzările. Oamenii încă mai cumpără.
  •  În jumătate din cazuri, când primești o obiecție de preț, NU vei face vânzarea.

Pastila de Digital: Iulia Stănescu – Digital Marketing Consultant, Co-organizator SocialPedia

  • Daily Social Media Checklist: Engagement
    – Revizuiește și răspunde la mesaje și comentarii.
    – Interacționează cu alte conturi și cu urmăritorii.
    – Monitorizează mențiunile și tag-urile contului tău.
    – Analizează noile tendințe: subiecte populare, hashtag-uri, tendințe audio și vizuale.
    – Publică sau programează conținutul.
    – Conectează-te cu un cont nou.
    – Caută cuvinte cheie și hashtag-uri relevante.
    – Programează-ți postările pentru ziua următoare.
    – Explorează platformele sociale pentru inspirație.
    – Gândește-te la idei noi.
  • Weekly Social Media Checklist: Analytics & Planning
    – Analizează indicatorii conturilor
    – Verifică progresul obiectivelor săptămânale
    – Planifică-ți calendarul de conținut pentru săptămâna următoare
    – Interacționează cu alte branduri
    – Găsește idei noi de conținut
    – Revizuiește cele mai performante postări pentru a le reutiliza
    – Analizează concurența
    – Fă un research al industriei în care activezi
    – Actualizează Ad-urile din social media
  • Monthly Social Media Checklist: Long-Term Strategy
    – Revizuiește strategia de social media
    – Planifică reclame și campanii pe termen lung
    – Creează rapoarte lunare
    – Revizuiește și definește obiective și KPIs
    – Fă un audit al profilurilor de social media
    – Fă un plan pentru noi parteneriate și influenceri
    – Optimizează link-urile din bio
    – Planifică conținut pentru sărbători și alte date fixe
    – Gândește noi experimente
    – Planifică din timp pentru luna următoare sau mai mult
  • În ce ordine faci task-urile?– În primul rând, asigură-te că ai o listă de „to do”
    – Împarte-ți task-urile generale în task-uri specifice
    – Prioritizează – Matricea Eisenhower
    – Începe cu activitățile cele mai importante
    – Ia pauze scurte.
  • Tools pentru organizare
    – Asana
    – Notion
    – Monday
    – Any.do
    – Google Calendar
    – Trello
    – Evernote
    – TickTick

Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Arta de a NU vinde, Restaurant Monarh, Mihai Balta, BOA Production și DJ Liviu.