SocialPedia 67 – Idei principale

Pe 18 februarie 2025 am organizat ediția 67 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei trei super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 100 de participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 67: Let’s plan for 2025 – Business & Digital, powered by “Arta de a NU vinde”. În plus, aici găsești și toate fotografiile de la eveniment.
Mihaela Ionescu – Self-leadership & business coach. Fondator @ Organize.inc Podcast
- „Totul începe și se termină cu organizarea.”
- Antreprenorul este diferit de Specialistul în meserie.
- Rolurile antreprenorului: 70% Tehnician, 20% Manager, 10% Vizionar. Lucrează LA afacere, nu doar ÎN afacere.
- Sistemele sunt cheia scalabilității.
- Antreprenorii trebuie să învețe să delege.
- – Care îți este „DE CE”-ul?
– Al cui este obiectivul pe care ți l-ai propus?
– De cât efort este nevoie ca să îl atingi?
– Ești dispus să îl depui? - Stiluri de productivitate: Ierarhizator, Vizualizator, Planificator, Organizator.
- „Ignoră temporar treburile minore astfel încât să te poți concentra pe lucrurile importante.” – Procrastinarea intenționată – Rory Vaden
- Procrastinarea productivă – Nu trebuie să elimini procrastinarea, ci să o transformi într-un avantaj.
- Lucrează la ce este cu adevărat important – Persoanele care procrastinează tind să prioritizeze sarcinile mai ușoare sau mai atractive, lăsând pe mai târziu cele grele.
- Termenele limită flexibile pot fi periculoase – Dacă un task nu are o limită clară de timp, este mai probabil să-l amâni.
- Acceptă că nu poți face totul perfect – Perfecționismul este o cauză majoră a procrastinării. Dacă aștepți momentul ideal pentru a începe, s-ar putea să nu începi niciodată.
- Folosește procrastinarea ca o strategie de reflecție – Uneori, amânarea unei decizii îți oferă timp să analizezi mai bine opțiunile și să eviți alegeri pripite.
- Respectă anotimpurile: Plantează semințele → Obține răsaduri → Privește totul cum înflorește → Culege roadele
- Provocări:
– Lipsa unei structuri clare
– Distrageri constante – notificări, emailuri, social media - Soluții:
✔ Metoda 3-5-1
✔ Metoda cisternelor
✔ Regula celor 5 minute
✔ Importanță vs. Urgență
✔ Focus Funnel - „Lucrurile se vor schimba când vorbele se vor transforma în fapte.”
- Nu este vorba despre a face cât mai multe lucruri, ci despre a face lucrurile potrivite.
- Succesul nu vine din haos, ci din claritate, prioritizare și acțiune intenționată.
Andrei Dunuță – Antrenor Vânzări & Public Speaking, Fondator „Arta de a NU vinde”
- O vânzare este întotdeauna încheiată. Ori îl convingi tu pe client să îți spună „da”, ori te convinge el pe tine și îți spune „nu”.
- „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar iubesc să cumpere.” – Jeffrey Gitomer
- Vânzarea începe când clientul spune „NU”. Obiecția este începutul vânzării. Poate fi considerată un semnal de cumpărare.
- Practic, Arta de a vinde începe când clientul spune “Nu”. Arta de a NU vinde® previne sau elimină total obiecțiile.
- Vei auzi mii de „nu”-uri în carieră. Intenția ta este să schimbi sute în „da”-uri. Asta îți va schimba viața și contul bancar.
- Nu există obiecții noi!
- Diferențiază-te prin valoare sau mori prin preț.
- Cu cât oferi mai multă valoare, cu atât prețul nu mai contează.
- De ce apar obiecțiile? Clienții nu vor să te jignească, le este jenă sau le este teamă să spună adevărul. O minciună convențională este mai ușoară, mai confortabilă și mai puțin dureroasă decât adevărul. Clienții spun orice să scape.
- TOP minciuni convenționale:
– Vreau să mă mai gândesc!
– Mi-am cheltuit tot bugetul!
– Trebuie să vorbesc cu partenerul meu (soția, pisica, amanta, avocatul, psihologul, etc.)
– Trebuie să analizez mai bine problema!
– Niciodată nu cumpăr pe loc!
– Vino din nou peste x luni!
– Nu e vorba de preț. - Obiecții Reale:
– Nu are suficienți bani.
– Are banii necesari, dar este prea zgârcit ca să îi cheltuie.
– Nu decide de unul singur.
– Nu poate depăși bugetul fără aprobarea altcuiva.
– Crede (sau știe) că poate obține un preț mai bun în altă parte.
– Are un prieten, o cunoștință sau o relație în domeniul respectiv.
– Vrea să cerceteze piața.
– Crede (sau știe) că prețul tău este prea mare.
– Nu-i place sau nu are încredere în produsul tău.
– Nu-i place sau nu are încredere în firma ta.
– Nu-i place sau nu are încredere în TINE. (Oamenii cumpără oameni.) - Cheia depășirii obiecțiilor:
– Cunoașterea abilităților de vânzare
– Cunoașterea produsului tău
– Cunoașterea potențialului client
– Relația pe care ai construit-o cu potențialul client
– Creativitatea ta
– Atitudinea ta
– Dorința sinceră de a-l ajuta pe celălalt
– Perseverența ta
– Antrenamentul tău - Prevenția este mai importantă și mai puțin costisitoare decât tratamentul.
- (vechiul) ABC → Always Be Closing
(noul) ABC → Always Be Curious - Întrebările sunt inima discuției.
- Telling is selling. Asking is buying.
- Identifică obiecțiile reale. ÎNTOTDEAUNA. Există foarte puține obiecții reale. Majoritatea sunt fumigene.
- Pentru a rezolva obiecții, e important să fii APT:
– Ascultă
– Privește
– Taci - Când începi să rezolvi obiecții, pacea este mai importantă decât dreptatea.
- Cu cât oferi mai multă valoare, cu atât prețul nu mai contează.
- Prețul NU este o barieră, dacă OFERIȚI VALOARE.
- Obiecția de preț este la fel de veche ca vânzările. Oamenii încă mai cumpără.
- În jumătate din cazuri, când primești o obiecție de preț, NU vei face vânzarea.
Pastila de Digital: Iulia Stănescu – Digital Marketing Consultant, Co-organizator SocialPedia
- Daily Social Media Checklist: Engagement
– Revizuiește și răspunde la mesaje și comentarii.
– Interacționează cu alte conturi și cu urmăritorii.
– Monitorizează mențiunile și tag-urile contului tău.
– Analizează noile tendințe: subiecte populare, hashtag-uri, tendințe audio și vizuale.
– Publică sau programează conținutul.
– Conectează-te cu un cont nou.
– Caută cuvinte cheie și hashtag-uri relevante.
– Programează-ți postările pentru ziua următoare.
– Explorează platformele sociale pentru inspirație.
– Gândește-te la idei noi. - Weekly Social Media Checklist: Analytics & Planning
– Analizează indicatorii conturilor
– Verifică progresul obiectivelor săptămânale
– Planifică-ți calendarul de conținut pentru săptămâna următoare
– Interacționează cu alte branduri
– Găsește idei noi de conținut
– Revizuiește cele mai performante postări pentru a le reutiliza
– Analizează concurența
– Fă un research al industriei în care activezi
– Actualizează Ad-urile din social media - Monthly Social Media Checklist: Long-Term Strategy
– Revizuiește strategia de social media
– Planifică reclame și campanii pe termen lung
– Creează rapoarte lunare
– Revizuiește și definește obiective și KPIs
– Fă un audit al profilurilor de social media
– Fă un plan pentru noi parteneriate și influenceri
– Optimizează link-urile din bio
– Planifică conținut pentru sărbători și alte date fixe
– Gândește noi experimente
– Planifică din timp pentru luna următoare sau mai mult - În ce ordine faci task-urile?– În primul rând, asigură-te că ai o listă de „to do”
– Împarte-ți task-urile generale în task-uri specifice
– Prioritizează – Matricea Eisenhower
– Începe cu activitățile cele mai importante
– Ia pauze scurte. - Tools pentru organizare
– Asana
– Notion
– Monday
– Any.do
– Google Calendar
– Trello
– Evernote
– TickTick
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Arta de a NU vinde, Restaurant Monarh, Mihai Balta, BOA Production și DJ Liviu.