SocialPedia 54 – Idei principale

Pe 21 noiembrie 2023 am organizat ediția 54 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 160 participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 54 – Instagram Marketing, sponsored by Lidl România. 

 

Ruxandra Simion – Head of Unit Golin România

  • Influencer Marketing și sustenabilitatea reprezintă un mix ideal: educă, generează comunicare, dezbateri, soluții, schimburi de experiențe și schimbări. Dar vine și cu responsabilități față de comunități
  • Influența pe care Social Media o are asupra formării unui comportament sustenabil este uriaș.
  • Oamenii sunt mai informați ca niciodată despre impactul pe care alegerile lor le au asupra mediului.
  • Observăm o comunicare mai inspirațională, mai umană. Influencerii au devenit motoarele promovării unui comportament sustenabil în rândul societății, dar și promovării unor inițiative de business sustenabile.
  • Millennials și Gen Z valorifică și sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse și servicii sustenabile. Iar acest lucru vine și cu o cerință mai mare din partea lor de a înghiți conținut despre toate perspectivele sustenabilității.
  • Greenwashing = A pretinde sau a crea percepția că activitățile produsele și serviciile sunt mai ecologice sau mai durabile decât sunt în realitate.
  • Se referă la falsuri, declarații eronate și practici false sau înșelătoare în legătură cu afirmațiile de mediu și cu modul în care sunt gestionate aspectele de mediu.
  • Green Shifting – Tactică de marketing prin care responsabilitatea pentru un comportament responsabil este pasată consumatorului.
  • Green Rinsing – Apare când companiile își schimbă obiectivele de ESG înainte de a fi îndeplinite, le amână sau le estimează eronat, crescând suspiciunea autenticității și bunei intenții.
  • Green Labeling – Apare atunci când un produs este etichetat ca fiind verde sau sustenabil, dar la o citire mai atentă a informațiilor de pe etichetă, realitatea arată contrariul design sau naming misleading.
  • Green Hushing – Se referă la actul de subraportare sau ascunderea acreditărilor de sustenabilitate pentru a evita controlul investitorilor.
  • De fiecare dată când avem un brief pe o campanie de sustenabilitate sau un mesaj de sustenabilitate de comunicat trebuie să ne întrebăm:
  • Care sunt dovezile științifice care susțin afirmația?
    Cum a fost obținută acreditarea/certificarea, pe ce bucată de business?
    Matematic, cum s-a ajuns la acest rezultat?
    Declarațiile sunt vagi? Sunt specifice?
  • Un studiu realizat de Unilever în septembrie 2023, în rândul creatorilor de conținut din US, cu privire la comunicarea sustenabilității, a arătat că 76% dintre influenceri ar dori să abordeze mai mult teme de sustenabilitate în conținutul lor, dar 84% dintre ei s-au lovit de mai multe bariere, care i-au împiedicat să facă acest lucru. Peste o treime (38%) se tem să nu fie acuzați de greenwashing.
  • Comunicarea responsabilă este medicamentul pentru greenwashing.
  • Este rolul nostru să găsim echilibrul între corect și creativ.
  • Mai mult, influencer marketing se va transforma în timp dintr-o platformă pentru promovarea produselor și serviciilor sustenabile, într-o platformă de educație în sustenabilitate, care militează pentru etică în comunicare și care sancționează derapajele.

 

Raluca Harabagiu – Storyteller

  • În primă faza, blogul a venit pentru mine ca un colac de salvare, eram în burnout și depresie.
  • Într-un fel sau altul, eu întotdeauna am scris. Am început să scriu în ideea în care voi ajuta pe cineva.
  • În acest moment nu am o strategie de comunicare. Pun mult content personal, dincolo de colaborări. Am o strategie în sensul în care mi-am găsit o nișă a mea, am construit o comunitate care rezonează cu valorile mele.
  • Strategia mea este să promovez brandurile made în RO, business-urile locale, arta de a trăi frumos.
  • Audiența mea reacționează foarte mult la mesajele pe care le scriu spontan. Nu țin cont de ore și zile de postare. Postez din suflet. Dacă acum o anumită stare, scriu pe loc, nu aștept.
  • Mi se pare că dacă aștept se pierde mult din autenticitate, lucru pe care nu vreau să îl fac.
  • Pe Instagram mi-am găsit comunitatea și femeile pe care le-am intervievat.
  • Cred în puterea unei comunități. Scopul final acesta ar trebui să fie, să creezi o comunitate, indiferent dacă ești brand sau creator de conținut. Nu posta doar de dragul de a posta.
  • Primele colaborări plătite le-am avut când aveam 2500 de followers pe Instagram. Nici acum nu știu cum m-au găsit și de ce m-au ales.
  • Am decis să-mi transform activitatea de pe Instagram și de pe blog într-un business în momentul în care au început să-mi scrie oameni care credeau că fac asta ca un business.
  • Validarea exterioară mi-o iau de la persoane pe care, la rândul meu, le admir.
  • Nu trebuie să te stresezi și să încerci prea tare să ajungi influencer. Go with the flow.
  • Fiți cât mai naturali. Cel mai important este să fiți voi, nu altcineva.
  • Nu scapi de presiunea numerelor niciodată.
  • E normal să ceri bani pentru munca ta. Dar este greu să îți valorifici munca.
  • Pentru mine, orice colaborare trebuie să pornească de la o poveste.

 

Oana Vasilică – Team Leader Canopy

  • Performance Marketing = o formă de promovare pentru care clientul plătește în funcție de rezultate.
  • Performance Marketing = atingerea obiectivului de vânzare, creștere profit sau generare clienți pe serviciile pe care compania le oferă
  • Trebuie sa ai: Obiective clare, Stabilire indicatori de performanță (KPIs), Audiențe target, Mesaje personalizate, Analiză date.
  • Core Audiences = Definire a audienței pe baza de criterii demografice + interese / comportamente
  • Lookalike Audiences = Reach extins prin identificarea unor utilizatori cu comportamente și interese similare cu actualii clienți.
  • Custom Audiences = Retargetare utilizatori care deja au interacționat cu business-ul online sau offline.
  • Brand Awareness | Upper Funnel
    Strategic Recommendation: Sequencing Storytelling (In-Feed, Reel, Story). Strategie în 3 pași prin care utilizatorii vin în contact, pe rând, cu 2 formate cheie de ad-uri video. Format lung care creează o poveste în jurul brandului și demonstrează cum acesta vine cu soluții pe nevoile userilor. Formate scurte, eye-catching, cu focus pe produse sau USPs care să crească ad recall-ul și să întărească mesajul cheie.
  • Consideration| Mid Funnel
    Strategic Recommendation:
    Carousel, Collection, Story Ads – Ad-uri statice, vizuale, cu focus pe produse / servicii. Fiecare serie de ad-uri se va concentra pe educarea potențialilor clienți în vederea creșterii favorabilității pentru brand.
    Utilizarea de grid & reel ads este recomandată pentru acest obiectiv.
  • Lead Generation / Sales | Low Funnel
    Strategic Recommendation:
    Comunicare extrem de granulară, personalizată pe audiențe de retargeting: Social Media Engagement, Video Engagement, Website Visitors.
    InstantExperiences, carousel & collection cu ad-uri dinamice & formulare conectate la CRM
    Utilizarea de in-feed ads este recomandată pentru acest obiectiv.
  • Ads that DO NOT look like ads:
    Sunt native, arată ca o postare organică;
    Transmit o poveste;
    Contexte din viața reală în care integrează produsul/serviciul;
    Folosesc vizualuri de forma user generated content;
    Comunică și cadre behind the scenes (video) punând accent pe autenticitate;
    Content de tip no-brainer – efort mental minim pentru înțelegere;
    Pun accent pe Mișcare – Video Ads
    Comunică Social proof & Product Reviews
  • NU există o formulă matematică și nici magie

Stabilește obiectivul campaniei
Decide perioada campaniei și în cât timp vrei să atingi obiectivul
Definește audiența țintă la care vrei să ajungi cu campania.
Estimează în Ads Manager care este bugetul optim pentru a-ți atinge targetul pe audiența ta.

  • Rezultatele pe care platforma ți le estimează sunt orientative.
  • FACTORI CARE INFLUENȚEAZĂ PERFORMANȚA:
    Analiza datelor & optimizarea constantă
    Sezonalitate
    User Experience
    Stocuri / Calitate Servicii
    Client service
  • Campanii Advantage+ = Integrare inteligență artificială (AI) în procesul creativ (variații de text, generare de fundaluri și ajustare vizualuri pe diferite formate) & în identificarea audienței target.
  • AR – Augmented Reality = Switch de la tool pentru face-filters și try-ons, la un adevărat fenomen nelipsit în viața de zi cu zi, atât pentru utilizatori, cât și pentru business-uri.
  • Consumul video în Instagram a crescut cu 50% YoY.
  • Ad-urile verticale genereaza CPA-uri cu 48% mai mici ca orice alt format.
  • Cel mai recent update le permite creatorilor să fie plătiți pentru ad-urile tip Reel ce se afișează în conținutul lor.
  • PARTNERSHIP ADS = modalitatea cea mai performantă și transparentă pentru ca advertiserii și partenerii lor să desfășoare împreună campanii publicitare
  • Mixul între Partnership Ads & Standard Ads generează, în medie rate de click cu 53% mai mari, și costuri per achizițe / lead cu 19% mai mici.
  • STORY ADS WITH POLL STICKERS = una dintre cele mai eficiente metode de interacțiune în mod neintruziv prin ads.

 

Mulțumim sponsorului Lidl România și partenerilor acestui eveniment: MTH Digital, Restaurant Monarh, Bogdan Zop, BOA Production și DJ Liviu.