SocialPedia 51 – Idei principale

Pe 8 August 2023 am organizat ediția 51 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 3 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 170 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 51 – Influencer Marketing in 2023, powered by Lidl România. Nu înainte de a vă anunța că pe 12 septembrie ne vom revedea la SocialPedia 52 despre Email Marketing. Noi abia așteptăm!

Adrian Anghel – Senior Digital Manager @ Golin România, Cristina Stroiu – Senior Digital Associate @ Golin România

  • Fiecare campanie de influencer marketing vine la pachet cu o nevoie tradusă creativ în concept sau umbrelă de comunicare.
  • Pornim procesul de ideație pentru concept care ulterior să ne permită amplificarea.
  • Orice campanie cu influencers are la bază un mecanism de amplificare cu aceștia: format, stil, metodă în strânsă legătură cu conceptul.
  • Obiectiv precis, metric precis, fii realist, fii relevant și ai o perioadă stabilită
  • RELEVANȚĂ: Analizăm relevanța influencerului în sfera sa, dar și prin asociere cu brandul nostru. Răspunde la întrebarea: este o autoritate în domeniul său? Poate aduce plus valoare prin asociere?
  • BACKGROUND AUDIT: Comunică într-un mod autentic? Are valori pe care le transmite transparent? Aceste valori coincid cu cele ale brandului?
  • SCALABILITATE: La câte persoane ar putea ajunge mesajele campaniei? Știe să-și amplifice conținutul? Investește în propriul conținut?
  • CONTENT AUDIT: Cum coincide conținutul influencerului cu target audience-ul campaniei mele și cum ar putea mesajele campaniei face parte din calendarul său editorial.
  • Fii foarte specific în negociere, spune ce oferi și ce dorești de la Influencer
  • Setează clar modalitatea juridică de colaborare.
  • Comunică hard deadlines.
  • Fii transparent din primul e-mail.
  • Nu pleca cu prejudecăți la drum.
  • Nu există tratament preferențial, indiferent de dimensiune.
  • Meet me in the middle e principiul de bază. Lasă o ușă deschisă.

 

  • De inclus neapărat in brief:

Detalii despre brand (succint)
Context campanie (succint)
Mesaje cheie
Mecanism campanie
Obiective
Perioada de comunicare
Livrabile
Timing livrabile
Direcție materiale (ca ex.)
Rezultate needed la final

  • Sau și mai profi:

Metrice dorite
Link personalizat cu UTM
Detalii despre produs / serviciu
Dos & Donts
Way of Work
Link-uri utile

 

  • Ce așteaptă un brand de la un influencer?

Transparență (disponibilitate, brief, deadline, buget)
Deadline. Respectat.
Materiale calitative
Atenție (direcție de comunicare, identitate)
Atitudine pozitivă față de colaborare și brand
Adaptabilitate

 

  • Ce așteaptă un influencer de la un brand?

Transparență (timing, buget, KPI)
Înțelegere (situații neprevăzute)
Respectarea negocierii
Claritate (brief)
Suport

 

  • Trebuie să te asiguri că ai toate rezultatele de care ai nevoie, dar poate mai important este să le ai la timp.
  • Pe lângă raportarea cantitativă (KPI), întotdeauna se va face și o analiza calitativă pentru orice colaborare: calitatea materialelor, respectarea deadline-urilor, modul de comunicare, atitudinea față de agenție, client, brand, colaborare overall.
  • Toate informațiile se adaugă într-un raport de proiect în care se vor nota și câteva concluzii și recomandări din partea agenției.
  • Provocări în campaniile de Influencer Marketing:

> Brieful nu este respectat. Și mai rău de atât, negocierea nu este respectată.

> Timingul nu este respectat. Mai ales în campanii cu timing specific de kick off.

> Așteptări vs. realitate. Materialele nu sunt conform brief. Implementarea este grea. Comunicarea nu există. Atitudinea este negativă.

  • Gestionarea hate-ului.

> Monitorizare. Imediat după ce a fost publicată, fiecare postare se monitorizează.

> Analiza de sentiment. Community management.

> Management. În cazul comentariilor negative, acestea se monitorizează constant și se ia o decizie de răspuns/reacție.

> Learnings. Deși comentariile negative sunt inconfortabile pentru toate părțile implicate, este poate cea mai bună metodă de a cunoaște feedbackul comunităților.

  • Influencerul trebuie ascultat și ghidat în orice situație. Are nevoie de full suportul agenției pentru orice campanie/proiect.
  • Înainte de toate, suntem oameni. Be friendy & responsive.
  • Pentru a dezvolta o relație pe termen lung este nevoie de comunicare și acțiuni mici, dar semnificative (DM, RTM, sau un simplu „La mulți ani!”).

 

Alina Greavu – Content Creator @ ALUZIVA

  • Când vine vorba despre Influencer Marketing, unul dintre cuvintele întâlnite des este „autenticitate”. A început să fie rostit în tot felul de contexte și în asociere cu tot felul de oameni.
  • ChatGPT spune că autenticitatea este un concept care diferă foarte mult de la un om la altul, nu are o definiție clară. Este, mai degrabă, un set de atitudini.
  • Autenticitatea arată diferit pentru fiecare dintre noi.
  • Sinceritatea – Cu toții apreciem un creator de conținut sincer. Nu mai știi pe cine să crezi.
  • Coerență – nu poți să comunici despre două lucruri total diferite.
  • Toată lumea crede că influencerii trebuie să aibă o părere despre orice.
  • Integritatea înseamnă să faci ce trebuie chiar și atunci când nu te vede nimeni.
  • Practice what you preach.
  • Originalitatea este esențială atunci când ești influencer.
  • Eu nu sunt o frumusețe convențională, dar mă simt foarte bine în corpul meu. Nu contează ce zic standardele de frumusețe și astea le-am zis și femeilor din comunitatea mea.
  • Pentru că nu am pretins că sunt perfectă, că nu m-am ferit să vorbesc despre momentele mai puțin bune din viața mea, pentru că am fost transparentă – asta a contat mult.
  • Am început să postez pe Instagram după ce am născut. Am observat că pot să conectez oamenii în acest fel.
  • Nu m-am gândit că ani mai târziu treaba aceasta va fi de succes. Nu știam că voi deveni atât de vizibilă. Am pornit dintr-o nevoie umană de a mă conecta cu alți oameni pentru că mă simțeam realmente singură.
  • Publicul meu este format din peste 90% femei.
  • Nu am crezut niciodată că pot să ajung aici, nu credeam că pot să fac fundraising.
  • La început ajutam pe toată lumea, din toate orașele și toate categoriile. Mi-am dat seama după aproape un an că mă consumam foarte tare.
  • În momentul când înființezi o asociație, contează mult și impactul.
  • Eu trăiesc din colaborările cu brandurile. Asociația nu îmi aduce venituri. Atunci când nu am un interes personal, lucrurile sunt mai ușoare.
  • La Asociație mai facem lucruri pentru vizibilitate, dar facem și lucruri despre care nu postăm.
  • Nu lucrez doar cu branduri mari și doar pe bani foarte mulți.
  • Alege un influencer care e credibil, care comunică în aceeași zona fără să îi dai tu bani.
  • Contează mult ce conținut vrei atunci când abordezi un influencer. Nu îi cere să facă un tip de conținut care nu este în filmul lui.
  • Trebuie să mă potrivesc cu genul de public al brandului.
  • Accept cu dragă inimă colaborări cu branduri pe care le folosesc și în viața mea de non-influencer.
  • S-a întâmplat ca unele colaborări să pice la brief.
  • Unele colaborări nu le accept deloc pentru că nu mă regăsesc în acele produse.
  • Nu pot să colaborez cu branduri concurente în același timp, pe Aluziva și pe Asociație.

Mulțumim sponsorului Lidl România și partenerilor acestui eveniment: MTH Digital, Restaurant Monarh, Bogdan Zop, BOA Production și DJ Liviu.