SocialPedia 58 – Idei principale
Pe 16 aprilie 2024 am organizat ediția 58 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 2 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei peste 150 de participanți.
Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 58 – Content Strategy for Social Media.
Angela Carp – jurnalist & creator de conținut
• Nu irosi energia, timpul, resursele. Creează și postează doar atunci când găsești utilitate și potențial în idee.
• Ce trebuie să iei în calcul:
- Ce știi să faci?
- Cât timp ai de dat?
- Ce resurse financiare și fizice ai?
• Gândește-te pentru ce ești în social media?
- Faimă
- Bani
- Bani și Brand Personal
- Distracție
• Dacă un brand/produs nu se aliniază cu valorile mele la momentul propunerii, nu îl promovez.
• Promovez și ceea ce nu folosesc dacă este relevant și de interes pentru audiență. Sau dacă nu folosesc, dar aș folosi.
• Contul tău nu este despre tine, este despre ce are comunitatea ta nevoie să audă, să vadă.
• Trebuie să îți placă ce postezi, dar nu poți posta doar pentru că îți place.
• Companiile cer constant feedback de la clienți. Cere și tu publicului tău.
• Se poate și fără pile, însă niciodată fără seriozitate.
• Privește toate colaborările în mod egal ca importanță.
• Citește brief-ul de 3 ori. Cunoaște brandul. Pune întrebări. Faci viața clientului ușoară: lucrează organizat, curat și fă-te înțeles.
• Viața personală nu este un brand.
• Obține engagement cu ceea ce știi să faci. Prioritizează conținutul profesional. Și vei avea rezultate pe termen lung.
Iulia Stănescu – co-organizator SocialPedia
• STRATEGIA DE COMUNICARE: Cum ajung de la A la B în cel mai scurt timp, folosind cel mai eficient resursele.
• Strategia de social media
1. Care sunt obiectivele?
2. Cine este audiența ta?
3. Cine este concurența și cum comunică?
4. Cum comunici tu deja în social media?
5. Unde comunici?
6. Cum comunici?
7. Faci și Ads?
8. Colaborezi cu Influenceri?
9. Social media Groups?
10. Evaluare
• Stabilește-ți obiective primare: prioritare, pe termen lung.
• Stabilește-ți obiective secundare: sunt obiectivele pentru fiecare canal social media.
• Ce este un USER PERSONA? Este un personaj semi-ficțional bazat pe clientul/publicul tău ideal.
• Dacă folosești deja social media pentru proiectul tău, pune-ți următoarele întrebări:
- Ce funcționează și ce nu funcționează?
- Cine interacționează deja cu postările proiectului tău?
- Ce rețele sociale folosește publicul tău țintă?
- Cum se compară prezența ta în social media cu prezența competiției?
- Odată ce ai colectat această informație, te poți gândi la cum îți poți îmbunătăți prezența în social media.
• Fă-ți research-ul! Află ce fel de persoane folosesc Facebook, TikTok, Instagram, WhatsApp, YouTube.
• Nu trebuie să fii peste tot!
• Ce aducem în plus audienței noastre?
1. Content pillars pentru fiecare User Persona
2. Subiecte secundare
3. Cuvinte cheie – Ce caută audiența?
• Cum facem?
1. Alege platforma potrivită de social media.
2.Planifică ce tip de conținut postezi și alege formatul.
3. Creează un calendar de conținut.
4. Publică-ți conținutul.
5. Analizează și măsoară performanța conținutului.
• Influencer Marketing în 2024 este un MUST?
- doar dacă îți setezi clar obiective realiste și măsurabile
- doar dacă ai făcut un research amănunțit
- doar dacă ai ales influencerii relevanți pentru brandul tău
- doar dacă măsori rezultatele pe termen scurt, mediu și lung
• Influencer Marketing nu se face după ureche. Sau pentru că face celălalt. Sau pentru că ai un buget extra.
• Comunitățile din social media sunt cel mai puternic tool de promovare în acest moment. Sunt gratuite. Informația ajunge la cele mai multe persoane din grup.
• La finalul oricărei activități din social media, trebuie să analizezi ce a mers și ce nu a mers bine. Să vezi ce poți îmbunătăți, să vezi ce ai putea adăuga.
Mulțumim partenerilor acestui eveniment: Chicco România, Restaurant Monarh, Mihai Baltă, BOA Production și DJ Liviu.