SocialPedia 49 – Idei principale

Pe 27 iunie 2023 am organizat ediția 49 a SocialPedia, offline, la Restaurant Monarh. Cei 4 super speakeri au oferit o mulțime de informații și sfaturi utile pentru cei 90 de participanți.

Așa cum am promis, am revenit cu ideile principale de la evenimentul SocialPedia 49 – All About TikTok in 2023, sponsored by BCR. Nu înainte de a vă anunța că pe 11 iulie ne vom revedea la SocialPedia 50 – Networking Party. Noi abia așteptăm!

Andreea Blejan – Head of Social Media HUB @ BCR

  • Noi am ales să facem conținut pe TikTok pentru că este o platformă foarte potrivită pentru educație. Vrem să îi învățăm pe oameni despre bani, finanțe și despre cum să devină și mai inteligenți financiar.
  • În 2021 am început să facem TikTok la BCR pentru că ne-am dat seama că era o platforma de social media în creștere, o platformă pe care puteam face User Generated Content într-un mod autentic.
  • Am început printr-un test. Ne-am gândit ce ar funcționa pe TikTok din punctul de vedere al unei bănci. Am ales să fim acolo cu George, care este produsul nostru digital. De anul acesta am decis să fim acolo și cu Școala de Bani.
  • Încercăm să facem conținut în fiecare zi.
  • Trei recomandări dacă vreți să începeți să faceți content pe TikTok: să fiți constanți (noi facem content de doi ani), să postați constant (zilnic chiar), să urmăriți trendurile.
  • Este important să avem alături de noi oameni care știu să creeze content mai bine ca noi. De aceea colaborăm cu creatorii de conținut.
  • Fiecare platformă are un specific. La finalul zilei ne uităm la a fi autentici și la a arată cât mai puțin brandul, la a le oferi oamenilor un conținut util, din care să învețe deja.

 

Matei Florea – Founder Zet-Labs & Creator Partnerships Manager at Yoke Network

  • Fără autenticitate, nu funcționează nimic pe TikTok.
  • Uneori e foarte greu să îți cunoști publicul țintă.
  • Dacă vrei să îți cunoști publicul țintă, trebuie să faci foarte mult research și apoi să testezi. Altfel nu poți să faci clipuri organice care să ajungă la 100K utilizatori.
  • Hashtagurile au rostul lor, dar nu m-aș focusa pe ele. Hashtag-urile funcționează doar pe moment.
  • Mai degrabă m-aș focusa pe descrieri și pe caption.
  • TikTok a devenit și un motor de căutare destul de utilizat de oamenii tineri.
  • Primele trei secunde dintr-un TikTok sunt cele mai importante pentru că ele fac audiența să rămână pe video.
  • Trebuie să ai grijă de comunitate. Interacțiunea nu trebuie să fie superficială. Este important ca de fiecare dată să creezi o conversație cu sens.
  • Este o idee bună să răspunzi cu video la comentariile de pe TikTok.
  • Creatorii pe care îi alegi trebuie îți reprezinte identitatea brandului.
  • Din perspectiva mea, prefer să lucrez cu micro-creatorii de conținut de pe TikTok. Par să fie un investment mai bun din punct de vedere engagement și awareness.

 

Alex Trif – Creator de conținut

  • Comunitatea mea pe TikTok are 929,000 followeri.
  • Ce m-a ajutat să încep: Am fost persoana potrivită, la momentul potrivit.
  • Ce m-a ajutat să continui: Am rămas relevant pentru că am fost deschis la schimbare.
  • De ce TikTok?
    Pentru că e relatable.
    Pentru că e fun.
    Dintre toate celelalte canale de Social Media, TikTok mă face să mă simt ca acasă.
  • TikTok a pornit de la folosirea sunetului din clipul altcuiva și reimaginarea într-un nou context, ajungând să reprezinte un întreg univers plin de nișe de conținut, comunități și audiențe unice.
  • Marchează un moment esențial în ecosistemul de marketing pe rețelele sociale.
  • Educare, storytelling, entertainment & livetainment, fiind cea mai engaging & versatilă rețea de socializare. Oamenii se conectează la TikTok pentru a consuma content educativ, de lifestyle, divertisment, artă, content cu animale și orice altceva ți-ai putea imagina, devenind un motor de căutare în sine.
  • Găsește-ți nișa. Transitions, food, fashion, lifestyle, home & deco, beauty, mental health etc. Găsirea nișei este importantă pentru a te conecta cu persoane ce împărtășesc aceleași interese.
  • Follow trends. Make the trends. Este important să fii la current cu orice sunet, clip, direcție de conținut care devine trend și, în același timp, să formezi tu însuți/însăți trendurile.
  • Interacționează cu alți creatori de conținut. Poți face asta prin stich, duet, sau chiar fizic.
  • Folosește și alte platforme să te promovezi. Instagram, YouTube shorts, unde poți folosi aceleași clipuri sau le poți personaliza adăugând un bonus conținutului.
  • Include un call-to-action. Poti adăuga întrebări în caption cu care publicul tău să interacționeze.
  • Creează un hashtag propriu. Cu ajutorul acestuia, utilizatorii TikTok te vor găsi și identifica mult mai ușor.
  • VECHILE și NOILE ADEVĂRURI ale brandurilor pe TikTok.

    VECHIUL ADEVĂR: Oamenii SPERĂ că brandurile și companiile le vor oferi ce au ei nevoie.
    NOUL ADEVĂR: Oamenii SE AȘTEAPTĂ ca brandurile să le ofere EXACT ce au ei nevoie.

    VECHIUL ADEVĂR : Brandurile concurează împotriva unor competitori.
    NOUL ADEVĂR : Brandurile concurează cu cea mai recentă experiență pe care consumatorii au avut-o.

    VECHIUL ADEVĂR : Relația dintre consumator și brand ar trebui să fie ca „dating-ul” dintre doi oameni
    NOUL ADEVĂR : Relația dintre consumator și brand a început să fie preponderent ca „dating-ul online”.VECHIUL ADEVĂR : Folosirea creatorilor de conținut e una dintre multiplele metode de promovare în Social Media a unui brand.
    NOUL ADEVĂR : Folosirea creatorilor de conținut a devenit principala metodă de promovare în Social Media a unui brand.

    VECHIUL ADEVĂR : Reachul creatorilor de conținut e cel mai important criteriu în alegerea lor de către branduri.
    NOUL ADEVĂR : Relevanța și reachul creatorilor de conținut sunt, în egală măsură, cele mai importante criterii în alegerea lor de către branduri.

 

Ines Stana – Creator de conținut

  • Cum începi pe TikTok? Răspuns simplu: Oricum. Nu există o metodă pe care o aplică toată lumea și ajunge să aibă succes pe TikTok. Fiecare are un mod diferit de a se exprima, iar diferența între cei care ajung la succes pe TikTok și cei care nu ajung, este perseverența. Și eventual un 3% avantaj dacă ai ceva special.
  • Ce „trebuie” să faci pe TikTok?
    Să fii amuzant
    Să îi emoționezi
    Să înveți oamenii ceva nou
    Să le dai un sfat
    Să se regăsească oamenii în tine
    Să ai un talent deosebit
  • Majoritatea oamenilor caută relaxare, caută să râdă și să se simtă bine atunci când intră pe TikTok sau pe alte rețele de socializare. Este momentul lor în care sunt singuri și vor să „evadeze” într-o altă lume.
  • Dacă nu e punctul tău forte comedia, te poți folosi de platforma TikTok să înveți oamenii un nou skill sau pur și simplu lucruri de bază: cum să schimbi un bec, cum să îți setezi telefonul într-un anumit mod sau cum să gătești.
  • Din punctul meu de vedere, cel mai important lucru este ca oamenii să nu se simtă singuri, deci trebuie să vadă că și altcineva mai trece prin ce trece ei. Cu cât ești mai real pe TikTok, cu atât mai mulți oameni te vor urmări și vor empatiza cu tine.
  • Dacă nu râd, măcar să plângă. De mult se știe că un om cu o poveste emoționantă vinde, așa și pe TikTok. Dacă spui o poveste și oamenii se regăsesc în ea, sau pur și simplu sunt mai sensibili, ai dat lovitura. (Nu uita de piano sad instrumental pe fundal)
  • Oamenii nu ascultă. Oricât de mult le-ai spune ce să facă pentru binele lor, nu o să asculte. Dar, în schimb, adoră să audă citate motivaționale, oameni care vorbesc despre reușitele lor și așa mai departe. Chiar dacă ei nu vor face nimic din ce aud, au impresia că deja au făcut ceva dacă doar ascultă.
  • Oamenii sunt ușor uimiți de un om talentat. Sau o pisică. Care se sperie de un castravete.Cum ajungi să lucrezi cu brandurile:
    Postezi constant pe Tiktok
    Începi să ai o comunitate mai mare
    Postezi conținut de calitate
    Eviți să postezi vicii
    Mergi la evenimente
    Lucrezi cu o agenție
  • Din experiența mea, în conținutul făcut împreună cu anumite branduri, trebuie să existe o libertate. De ce? Oamenii sunt obișnuiți să mă vadă într-un fel, iar eu dacă mă îmbrac în general casual/smart și apar brusc într-o rochiță și spun „20% reducere pe Maricica.ro”, nu o să mă creadă nimeni. Clipul acela are destinația eșec.
  • În schimb, dacă eu mă îmbrac într-un sacou mai diferit, fac un clip mai pe stilul meu, sunt șanse mai mari ca oamenii să aibă încredere în ceea ce le spun. Iar o altă variantă, în cazul în care chiar trebuie promovată acea rochie, este să fie un clip amuzant, în care mama/cineva este șocat de faptul că eu port rochie, iar atunci poate fi introdus într-un alt mod produsul.
  • În alte țări, multe branduri au conturi de TikTok și fac glume pe seama lor doar de dragul de a fi relatable și pentru că tinerii să îi considere că fiind un „brand cool”.
  • Deși colaborările tip video nu sunt atât de discrete precum ne-am dori noi, creatorii, foarte mulți urmăritori ne trimit poze și videoclipuri în care folosesc sau își cumpără produsele pe care noi le recomandăm.
  • Cele mai importante sunt trendurile. Deși eu, personal, nu sunt fana lor, este unul dintre cele mai ușoare moduri de a ajunge viral.

 

Mulțumim sponsorului BCR și partenerilor acestui eveniment: MTH Digital, Restaurant Monarh, Bogdan Zop, BOA Production și DJ Liviu.

Lasa un comentariu